al enkele malen een Linlithgow gedronken, valt blijkbaar nooit tegen

Wie dit lekker vindt, moet ZEKER eens de OB 73 drinken. Geniaal gewoon...
Matti schreef:Gaaf! Weer een distillery minder op mijn 'nog nooit geproefd'-lijstje... En gelukkig toch ook niet heel veel rook gemist zo te lezen
De bellentest bewijst zich maar weer: 0.3% afwijking
edwinedje schreef:
Ik heb het hem bij een van de voorgaande VBT's ook al eens aangehaald The Mannochmore van Blackadder die bij mij in de kast staat. Op basis daarvan gok ik dat het een Cask strenght is in of nabij de 60%.
edwinedje schreef:Het gros hemelt hem op, en de superlatieven worden nog groter na de onthulling.
Ja het mag dan een speciale whisky zijn, maar nee ik vind het helemaal niets.
Kay schreef:Wellicht was ie helemaal niet zo duur. Dat flessen van gesloten distilleerderijen zo'n hoog prijskaartje krijgen is een trend die nog niet zo heel lang bezig is. Misschien stond ie gewoon nog bij een slijter voor een schappelijkere prijs.
De Linlithgow die ik twee weken geleden gekocht heb, was ook nog onder de 100 euro terwijl hij volgens Whiskybase 270 zou moeten kosten.
Willem vd K schreef:Weet iemand trouwens waar fruit aroma's eigenlijk vandaan komen? Dan bedoel ik niet de zware, rode fruit uit een ex-sherry vat maar het lichte, witte fruit van heel veel speysiders. Wat ik dus nadrukkelijk NIET in deze whisky kon ontdekken - wat me verbaasde. Is dat toch voornamelijk de spirit? Of door de rijping zelf (niet per se wisselwerking met het hout maar echt de chemische veroudering/afbraak van de esters?)
Willem vd K schreef:Willem vd K schreef:Weet iemand trouwens waar fruit aroma's eigenlijk vandaan komen? Dan bedoel ik niet de zware, rode fruit uit een ex-sherry vat maar het lichte, witte fruit van heel veel speysiders. Wat ik dus nadrukkelijk NIET in deze whisky kon ontdekken - wat me verbaasde. Is dat toch voornamelijk de spirit? Of door de rijping zelf (niet per se wisselwerking met het hout maar echt de chemische veroudering/afbraak van de esters?)
Heeft iemand nog antwoord op bovenstaand?
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-5”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten