HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-4 (24 t/m 31 maart)

De vijfde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze whisky?

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
0
Geen stemmen
Afbeelding - 80-84
6
29%
Afbeelding - 85-89
11
52%
Afbeelding - 90-94
3
14%
Afbeelding - 95-100
1
5%

Totaal aantal stemmen: 21

Peat
Site Admin
Site Admin

HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-4 (24 t/m 31 maart)

Ongelezen berichtdoor Peat » 24 Feb 2014, 21:25

#4 - Linlithgow (St Magdalene) 1982 Mackillop's Choice, Single Cask, Cask Strength, 05-11-1982 / 04-2011, 28yo, Cask #2206, 57.3 % Vol

http://www.whiskybase.com/whisky/24731/ ... w-1982-mcc

HWF-VBT5-4_WB.png

HWF-VBT5-4.jpg

____________________________________________________________________________________________________
Hieronder een wordcloud van de minstens 2 keer voorkomende termen in de proefnotities:

vbt5-4.gif

Onderstaand de ongewijzigde blind geproefde panel-proefnotities (zonder de specifiek aan mij gerichte opmerkingen) in volgorde van binnenkomst.

WhiskyclubSpakenburg schreef:Mijn bevindingen m.b.t. sample 4.

Neus: iets scherp, pruimen, bees wax!, iet peat, leer, fudge, citrus - lemon en gerookte ham
Smaak: wax, honing en veel citrus - lemon
Afdronk: kruidig en weer veel citrus - lemon
Prima whisky, ik ga voor en Clynelish!
Bourbon cask, 15 jaar en 55%
Score 87

Groet,
Erik

-Roy- schreef:Dit was een vreemd spulletje! In eerste instantie vond ik de neus zeur, maar na een tijdje werd "muf" een betere beschrijving.
Qua smaak; de alcohol lijkt prominent, maar toch lijkt hij geen hoog percentage te hebben. Er zitten wat pleisters is, maar vooral een vreemde smaak die ik alleen maar kan omschrijven als "sigaar". Niet zozeer de sigarenkistjes van de Dalmore Sigar Malt, maar meer de tabaksbladeren die om de sigaar zitten. Die smaak zit ook in de afdronk, samen met een wat scherpe smaak (misschien toch de alcohol?).

Als dit zo door gaat, ben ik erg benieuwd naar de laatste twee samples, want ze worden tot nu toe steeds interessanter. Misschien nog altijd niet echt lekker, maar interessant zeker!

Roy

turfsmurf schreef:Geur: mooi kruidig, complex, waxy en fruitig. Na een paar drupjes water en tijd komen er nog meer geuren bij: leer, motorolie, dennentakken, een paar partjes tropisch fruit.

Smaak: tintelend op de tong en het fruitige zet door in de smaak. Aangenaam zoet, blijft aan de wangen plakken. Na wat drupjes water komt de medicinale kant van de afdronk ook naar voren in de smaak. Met wat water wordt hij ook heter van smaak (de wondere wereld van whisky). Mineralig, beetje tintelend als bronwater.

Afdronk: kruidig, tintelend. Behoorlijk kruidig zelfs. Pas na een kwartier proef ik een medicinale rand aan de afdronk. En de medicinale kant blijft maar groeien, maar de afdronk blijft aangenaam zoet (niet te).

Cijfer: 89 (maar pas na een flinke poos).

Opmerkingen: een hele sterke dram. Ik vind deze en de vorige behoorlijk aan elkaar gewaagd. Gelukkig heb ik van beiden nog een klein beetje over voor een head-to-head. Deze krijgt van mij een puntje meer omdat de smaak en afdronk net interessanter zijn door het medicinale randje en nog een bonuspuntje door de boeiende ontwikkeling in het glas.

-- gokjes --
Distillery: Clynelish. Ik mis de wax, maar het feit dat deze zo langzaam op stoom komt en steeds meer complexiteit laat zien geeft mij een duw richting Clynelish. En omdat ie verdomd lekker is natuurlijk. De medicinale kant doet mij wel twijfelen, maar het kan misschien een Clynelish '96 zijn?
Vatsoort: refill bourbon/sherry? Geen idee.
Percentage: 56%
Leeftijd: 17

BWhisky schreef:C: licht goud

N: Rook. Houtskool. Hmmm , dit doet me aan Longrow denken.. Iets boerderij, lichte stalgeur. Waw, dit vind ik een topneus! Rokerig maar niet overheersend, dit is een complexe rokerigheid a la Longrow ’87 / Goeie Brora. Iets vanille ook , wat hout maar niet overheersend. Er zit ook fruit in,citrus en met momenten iets tropisch?. Toppertje! Doet me zelfs een beetje denken aan ‘de’ teaninich ’82 Signatory ( serge’s 93’er). Met openstaan wordt ‘ie frisser en licht zurig/boerderij/stal. Hmm. Longrow en oude Caol Ila schieten door m’n hoofd. Love it!

T: Krachtige aanzet. Rokerig, kruidig, hout. Fruit. Dit moet wel oude Caol Ila zijn. Of toch Longrow ? Of een Talisker 25y ?! Dit is geturfde whisky op leeftijd, als het dit niet is dan hebben we met een andere topper te maken!

F: De lichte zurigheid/stalgeur blijft hangen , spoortje rook ook. Niet eindeloos maar toch betrekkelijk lange finish.

Gok: Caol Ila of Talisker op leeftijd, Longrow? Ik ‘herken’ de geur. Maar ik kan hem niet 100% plaatsen…

Punten: Dit verdient 90 punten. Complexe rokerigheid die plaats laat voor 'fruit' maar ook voor stal en boerderijgeuren. My kind of stuff!

WhiskyWerner schreef:Uiterlijk:
Licht goud, 46% tot 50% procent. Redelijk snelle tranen.

Neus:
Gelijk verrassend, Vol fruit, maar ook lijm, scherp. Ik ruik actief hout. Citrus. Kruidig. Dit bevalt me wel. Later een beetje kokos, vanille, meer kruiden. Exotisch.
Deelnemer: WhiskyWerner

Smaak:
Licht kruidig. Lekker. Volle smaak, redelijk vol mondgevoel. Tinteling voor op de tong. Levendig. Jong.

Finish:
Vrij snel weg. Er blijft wat hangen van groen, onrijp fruit. Fade out naar een wat bittere toon, koffie...

Conclusie:
Lekker. Ik herken het wel, maar zou niet weten wat. Ik gok op iets exotisch zoals Amrut of zo. Dat baseer ik wederom helemaal nergens op, maar is gewoon wat als eerste in mij op kwam. Lekker vind ik het sowieso.
Score : 87

Otje schreef:Uitzicht:
Lichtgoud, pareltjes aan het glas met dunne tranen.

Neus:
Banaan, rode bessen, citrus, abrikoos, beetje kiwi, fruitig, wat lijm, vanille, bourbonwood, moutige ondertoon, licht turfig en een wit- en chilipepertje. Lekker en complex!

Smaak:
Peperig, butterscotch, weer heel veel fruit, gember, sinaasappel en een flinke dot turf/fenol naar het eind(zeker niet overheersend). Zalige whisky.

Nasmaak:
middenlang tot lang eindigend in umami. Fruit en bourbon blijven overheersen.

Tot slot:
Deze komt me heel bekent voor, vermoedelijk een Campbeltown, Springbank 15yo. Maar kan ook Arran of Bunna zijn. Echt een van mijn favoriete profielen, zalig "spul". 91pnt
Komt zo in de kast...1,2 of 3.

Dr.Nose schreef:HWF Virtuele Blind Tasting 5

# 4

Deelnemer: Dr.Nose

Uiterlijk: Strogeel
Geur: Krachtig, kruidig, duidelijke houtinvloeden, maar ook wat fruitigheid (appels) en vanille.
De geur wordt zwaarder naarmate het langer in het glas zit. Ook kenmerken van dennenappels komen naar boven (sterker dan bij de vorige sample Bladnoch, waar ik dit ook rook).
Smaak: Een combinatie van wat bitterheid en wat zurigheid, met lichte zoetige tonen aan het begin.
Afdronk: Redelijk lang, kruidig en wat houtinvloeden.

In één zin: Een krachtige en fruitige/kruidige whisky met veel houtinvloeden.

Score: 85 pnt.

• Soort whisk(e)y: Single malt
• Alcohol percentage: ±53%
• Land van herkomst: Schotland
• Regio van herkomst: Speyside
• Distilleerderij/merk: ?
• Leeftijd: ± 18 jaar
• Gebruikte vat type: Bourbon en refill sherry?!

Commentaar: Een waanzinnige neus met een hoop complexiteit, maar de smaak vind ik helaas minder spannend, waardoor mijn punten lager uitvallen.

Kay schreef:N: Veel fruit: Abrikozenvlaaivulling, peer, vijg, citrus, appel en ananas. Vleugen mint, vanille en een beetje caramel van een goed bourbon vat. Aanvankelijk een lichte zweem van ammoniak, maar als die weg is komt er ook honing, marsepein en zelfs een vleug bijenwas door. Uiteindelijk een beetje moutsuiker, hooi en... gegrilde ham?? Complexe neus.
T: Abrikoos, peer, vijg, vanille, honing, caramel en kruidig eiken. Ondanks de fruitigheid behoorlijk sterk.
F: Vanille, perzik en rabarber. Wat slapjes vergeleken met die rijke neus.

Een cask strength IB die minstens 25 jaar gerijpt heeft op ex-bourbon. Mijn referentiedrams waren een Glenlossie, Mortlach, Imperial, Linkwood en Glenburgie en daar heeft het allemaal wel iets van weg. Ik denk dus aan een bepaald strookje van Speyside, maar op één specifieke distilleerderij durf ik niet te gokken.
Score: 88.

Groeten,
Kay

Matti schreef:Uiterlijk: Strogeel, de lichtste van het stel. Bellentest: medium belletjes die gemiddeld tot kort blijven (56-58%).

Geur: Hé, weer Amerikaans eiken! Oud hout met een zuurtje. Kruidig met fruit op de achtergrond (combinatie van zure appels, banaan en ongedefinieerd zacht zoet fruit). Custard met honing. Met water: de neus wordt krachtiger: bloemen, maar nog steeds veel hout. Dit voorspelt weinig goeds voor de smaak, maar wie weet...

Smaak: Héél kruidig en houtig. Dacht u dat sample 3 erg was? Daar gaat deze nog weer overheen. Geen duidelijke offnotes, maar behoorlijk te veel hout voor mijn smaak. Vanille, peper en een hoog alcohol percentage. Plasje water erbij dus: dan wordt hij zoeter en zachter. Ik proef salmiak, zoethout en... lavendel? (Ja, daar heb ik een keer op gekauwd...). In de afdronk, die behoorlijk lang is, proef ik laurier, cederhout en zoethout.

Overall: Deze heeft, naar mijn bescheiden mening, een flink aantal jaar te lang in het vat gezeten. Ik denk daarom ook dat we met een relatief oudje te doen hebben (rond de 25?). In de kern is dit een stijl die mij aanspreekt en achter al het hout zitten interessante smaken, maar de bitterheid en kruidigheid overstemmen de meer interessante (minder doordringende) daarvan. Heeft water nodig om tot wasdom te komen. Moeilijk scoren, want wel een interessante whisky (als in: wat kan er fout gaan). Nog nèt 80 punten dan.

Gokjes: Tja, ex-bourbon-vat weer denk ik (tenminste Amerikaans eiken). Oudje (+-25yo). Lage angel's share (57%). Distillery: Kan werkelijk bijna alles zijn wat unpeated whisky maakt. Speysider lijkt me, maar verder dan dat kom ik niet.
Ewald schreef:Kleur: Strogeel
Geur: 'warm geel/roze', rijp geel, en roze fruit, rijpe ananas, perzik, banaan, etc., vanille, tabak, romige eik als ruggegraat.
Smaak: gedroogd geel/lichtrood fruit, aardbei/framboos?, tabak, Arabische spices (souk), flinke tik hout.
Afdronk: spicey, gedroogd fruit, mooi zoetje, zwarte peper, tabak, tannines uit het hout, nu toch merkbaar redelijk veel hout, maar blijft hier romig ipv plankish, lang.

Waarschijnlijk minder alcohol dan gedacht vanwege de peper/wood spices, rond de 54,8% gok ik. Geen tiener meer, ik schat rond de 27 yr. Waarschijnlijk een refill sherry vat vanwege de wat zwaardere geuren en smaken. Net op tijd gebotteld in tegenstelling tot VBT 3. Mooie 'tropische' whisky, maar balanceert behoorlijk op het randje tav te woody. Mooie dram, 88 pts.

jonker8011 schreef:Sample 4
Zeer fruitige whisky, met honingzoetheid, cask strength, en groene kruiden. Met een druppeltje water proef ik abrikoos, en een achtergrond van peterselie. Ik denk aan een refill bourbon cask, speyside, bijvoorbeeld Glenrothes. Geweldige finish.
90/100

Zeddicus schreef:Sample 4
Uiterlijk:
licht goud, dunne tranen trekkend

Geur: Turf, hout, nat gras, druif

Smaak: Iets zoet, peper, zuurtje, druiven

Afdronk: kort, scherp ebt snel weg.
Score 80

Notes: Niet helemaal mijn ding. Bourbon vat van Islands? Maar dat is een wilde gok.

Willem vd K schreef:hierbij mijn twijfelachtige bevindingen van sample 4. Ik ben een beetje verward door deze sample :HitHead Vreemd smaakprofiel wat ik nooit eerder ben tegen gekomen. Des te leuker!

Sample 4
Uiterlijk: strogeel, hangt dun aan
Neus: Stoffig, karton, regenjas (synthetisch), citrus (limoen?) en iets van groene kruiden (lijkt vooral op basilicum). Na wat water ruik ik ook oude koffie, groene thee en zeezout. Misschien wat groene banaan?
Mond: Veel zoeter dan de neus doet vermoeden. Mooie volle body (en hoog ABV, ik gok 52-53%) met een kruidige, stroperige zoetigheid. Goede ontwikkeling, bouwt mooi op in de mond. Droogt uiteindelijk naar een vrij bittere afdronk (middellang).

Hier kan ik mijn vinger dus echt NIET op leggen? Ik herken het smaakprofiel totaal niet. Maar lekker vind ik het wel! Bijzonder hoe een whisky zonder (vrijwel) enige fruitigheid óf turf(rook) toch erg boeiend kan zijn. Het totaalpakketje klopt wel vind ik. 86/100

Ik denk dat het een triple distilled whisky is. Geen single cask, wel cask strength. Jaar of 18 oud. Uit refill bourbon. Is het een OB Hazelburn? Of Iers? Poeeee, moeilijk.

Tipo33 schreef:HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-4

Deelnemer: Tipo33

Geur: Ik dacht heel even een rum voor me te hebben! Typisch dat zoete van rietsuiker
Smaak: Hout, met wat weeïge zoetigheid, maar toch (tegenstrijdig eigenlijk) kruidige toetsen, en ietwat anijs
Afdronk: Zacht, romig, honing, met een hint van hout, "mondvullend", erg mooi!

Yapi schreef:Hé, dit is lekker! Wat me onmiddellijk opvalt is de moutigheid, granigheid. Zelfs in de richting van een Bruichladdich Islay Barley. Een toefje rook eerder van het hout, lage PPM, 2 of zo, wat fruitigheid, allemaal mooi geïntegreerd, niet onaardige afdronk.

ja, best te pruimen. 86-87 of zo. Toch wat hoger in alcohol, proefde rond de 50. Kan bv een laddie zijn, of een Arran. Niet zo oud. 7 tot 12 zeg maar, eerder een kinderfilm.

edwinedje schreef:HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-4
-Deelnemer: Edwin {edwinedje}

Proefmoment(en)
Zaterdag 29-03 - ca.17:00
Zondag 30-03 - ca.20:00

Uiterlijk:
Lichte kleur.
Blijft dik aan het glas hangen met hele langzame tranen van een kroontje.

Geur:
Smaak:
Mijn vriendin vond hem stinken en vies smaken...
...en ik geef haar gelijk.

De lijmlucht en scherpe smaak overheersen zodanig dat ik er niet van kan genieten.
Druppels water brengen geen verbetering.

Ik heb het hem bij een van de voorgaande VBT's ook al eens aangehaald The Mannochmore van Blackadder die bij mij in de kast staat.
Op basis daarvan gok ik dat het een Cask strenght is in of nabij de 60%.

Nasmaak:
--
In één zin: Living bottle material.
Score: .

Peathead schreef:Kleur: goudgeel
Neus: prikkelend, fruitig, citrus, lemon zeste, appelsien
Smaak: drogend' chocolade ( after eight), peper, licht turf rook
Afdronk: een zeer lekkere whisky, zelfs zeer complex. Maar wel met een middel lange afdronk
Alcohol: 57,9%
Leeftijd: 8jaar
Punten: 89/100
Ik durf te gokken...... Springbank.......

Banzai schreef:Hier zijn m'n notities voor sample 4:

kleur: goud geel

neus: prikkelend. Citrus op de neus, limoenzeste en bloedsinaasappel meer bepaald. Dan wat kruidig en een vleugje munt. Wat mineralig ook en hints van new spirit. Vervolgens wat zoetigheid (honing). Hmmm, me love you long time.

smaak: pfoe, die komt stevig binnen. De citrus is minder aanwezig maar er is meer kruidigheid (munt, peper, zoethout). De cleane, subtiele turf zorgt voor een goede balans. Er zit ook iets floraals op de achtergrond alsook wat chocolade. Man, dit is lekker spul.

finish: medium lange afdronk die wat drogend is met tonen van zoethout en een langzaam wegebbende turfrook.

conclusie: toppertje! Redelijk complexe whisky met een cleane turfsmaak die niet bepaald medicinaal is. Daarom vermoed ik dat dit geen Islay whisky is. Ik denk dat het vrij jonge whisky betreft van een 10 à 12 jaar met een redelijk alcoholpercentage van 56% à 58%, gerijpt op een bourbonvat. Ik gok op een Ardmore of Benriach of toch een Campbeltown? Deze mag in de kast.

Score: 89/100

Irpel schreef:Geur: vanille, beetje hout, rozijnen, appel, sinaasappel, lekker zoet met wat boenwas.
Smaak: vanille, appel, zoet met een heel klein bittertje op het eind, brandt een beetje, walnoten?
Afdronk: vrij scherp, speeksel opwekkend, vanille en appel blijven hangen.

Met water rustiger en minder scherp.

Distilleerderij Mortlach
Alcoholpercentage 46%
Punten 88 punten.

whiksy schreef:Whiksy-één

Geproeft op 18-3 (met whiksy-drie) en op 29-3

Bellentest: +/- 46%, na proeven denk ik toch hoger.

Neus (18/3) Kruidig, vanille, linoleum. Later grassig, bloemig. Krijg er werkelijk een hooikoortsaanval van, haha.
(29/3) Verrek, is dit niet een Bourbon? Die typische bourbon lijmlucht. Maar qua kleur zou ik 'm donkerder verwachten... Een malt uit een heel actief Bourbonvat?

Smaak (18/3) Erg scherp, kruidig. Met water wordt ie wat soepeler.
29/3 Nu ik Bourbon in gedachte heb, proef ik dat natuurlijk ook. Zoet, vanille, hout, en caramel.
In de afdronk is blijft ie scherp, ook na toevoegen van water.

Als Single Malt zou ik 'm niet nemen, als bourbon vind ik 'm wel interessant. Geen eenvoudig slobberdrankje, deze heeft pit.

Soundwave schreef:hooikoorts eist helaas zijn tol deze week, dus vrij 1-dimensionale indrukken.
Tis volgens mij weer een lekkere hooi en gras whisky (ironisch). Moet flink diep inhaleren om iets te ruiken en dat brandt aardig in mijn neus. Gok daarom maar dat het ABV wederom weer boven de 50% ligt. Beetje rook ook? Ik ruik echt bijna niks meer verder, dus inhoud gaat terug het flesje in en hopelijk is het morgen voor 20:00 nog wat beter te doen.

Dutch-Drammer schreef:Dutch-Drammer ( René )

Uiterlijk: goudgeel met een lichte hint van amber, de tranen zijn smal en zakken snel.

Geur: bloemen ( niet diepgaand maar er is blijkbaar wel wat mis met mijn neus op het moment)

Smaak: zoetig, floraal en vanille

Mondgevoel: Licht Scherpe aangename alcoholische tinteling, smaken vooral voor op de tong

Afdronk: licht zoet , blijft redelijk lang hangen op de gehele tong

Conclusie: Lekkere whisky met een aangename neus en een fijne afdronk.

Gokje voor het ABV = 43 - 46% ( eigen smaak en bellentest )
Score voor mij tussen 85 – 90

C C K schreef:Kleur: strogeel
Neus: Lekkere geur met iets fris-zurigs. Appel en ander boomgaardfruit. Iets grassigs, of stro-achtig. Beetje zout misschien? Aangename neus, lekker fris. Iets wat ik 'coastal' zou noemen lijkt. Wordt met meer tijd flink zoeter.

Smaak: Prikkelend door de alcohol (veel alcohol). Begint zoet met poedersuiker en vanille. Daarna zuur met veel fruit. Evolueert veel in de mond. Hele goede balans tussen het zoete en het zure. Ook een beetje zilt en zoethout. Na drie kwartier in het glas is er veel zoet fruit, heerlijk!

Afdronk: Vooral zoet met appel en vanille en wat grassigs, blijft erg lang hangen en smaakt naar meer
Conclusie: Erg lekkere dram. Vooral erg fan van de balans tussen het frisse en zoete, en hij bleef veel veranderen. Vond hem complex. Qua vat denk ik aan een refill bourbon. Leeftijd geen idee eigenlijk, niet ouder dan 15 jaar denk ik. Hoog alcoholpercentage (+- 60%). Eerst dacht ik Highlands (vanwege het frisse), daarna Bunnahabhain en nu misschien toch een speysider. Dus heb daadwerkelijk geen idee.
Cijfer: 90 punten (ben dol op drams die veel veranderen in het glas)

Nederland-paraat schreef:Beste JayDie,

Hopelijk niet te laat, maar beter laat dan nooit.

HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-4

Deelnemer: Nederland-paraat

Uiterlijk: Amber
Geur: Zacht, subtiel met sherry toten en gestoofd fruit.
Smaak/Afdronk: Sinaasappel met daarna een medicinale noot. In de afdronk sherry, abrikoos, en tabak en licht mossig

In één zin: Leuke whisky, maar daar is het mee gedaan, de neus is echt fantastisch.
Score: 83

Groeten,
Jop

ElwinB schreef:hier de notities voor sample 4.

HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-4

Deelnemer: ElwinB

Neus: Het eerste wat ik ruik is fruit. Sinaasappels, o.a. En gelijk daarna wat aarde-achtigs; turf? Of wat rook? Beetje kruidig, ook.

Smaak/Afdronk: Zeer kruidig! Gebakken bacon, rook. Pfew, wat lastig om deze te omschrijven. Maar wat is 'ie lekker!

Conclusie: Ik heb buitengewoon veel moeite om 'm te omschrijven. Komt misschien doordat ik wat gehaast heb geproefd. Maar ik vind dit een héél lekkere whisky!
88p.

MBC schreef:HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-4

Deelnemer: MBC (Melchior)

Wederom moelijk maar ook erg leuk om te zoeken. Voor deze kom ik niet verder dan iets in de buurt van een Cask Strength?

Uiterlijk: strogeel
Geur: citrus, zoete snoepjes, honing, bloemig en een beetje rokerig op het einde
Smaak/Afdronk: vanille, peper, citroen, sherry, hout, rokerig

In één zin: Stevige frisse bite met warme hout/rook smaak.

Score: 81/100

andre8x8 schreef:Geur: Scherp in de neus, zurig, groene appels, citroen

Smaak: Zo! Die komt binnen zeg!
Vettig en behoorlijk prikkelend op de tong. Gekruid, peper, zout, bitter en hoog in de alcohol.

Afdronk:
Niet al te lang, bitterheid blijft (te) lang hangen aan het verhemelte.
Zurige nasmaak.

Score: 80

Alcohol percentage: ca. 55%
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-4 (24 t/m 31 maart)

Ongelezen berichtdoor Banzai » 31 Mar 2014, 15:26

Jawel, hij is open :hoera
Ben benieuwd. Spannend!!
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Dutch-Drammer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dutch-Drammer » 31 Mar 2014, 15:52

Mijn inzending is gedropped bij Peat en Jaydie
0 x
Afbeelding
Friend of Laphroaig & Member of The Ardbeg Committee

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 31 Mar 2014, 18:52

Ik vind deze nog wel het spannendst tot nu toe. Of mijn neus was ten tijden van het proeven niet optimaal, dat kan ook, maar ik vond het in ieder geval een bijzonder sample ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 31 Mar 2014, 18:59

Ik ruik al een paar dagen bijna niets meer door de hooikoorts, dus helaas geen serieuze inzending van mij dit keer. Hoop dat het bij de laatste 2 samples wel weer gaat. Voordeel is wel dat we lekker genieten van het mooie weer ;)
0 x

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 31 Mar 2014, 19:01

Deze een paar dagen terug al ingezonden naar Jaydie, ben benieuwd.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 31 Mar 2014, 19:41

Benieuwd naar de reacties van de andere deelnemers hier...
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Mar 2014, 20:21

*******************************************************************************************************************************
De panelproefnotities (26) zijn gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp.

Als je een score hebt toegekend graag die zelf even aanklikken in de poll.

*******************************************************************************************************************************
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 31 Mar 2014, 20:29

JayDie schreef:*******************************************************************************************************************************
De panelproefnotities (26) zijn gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp.

Als je een score hebt toegekend graag die zelf even aanklikken in de poll.

Leuk! Ik ga lezen. Pol is alleen weg?
0 x
BAM! - ook op Facebook

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 31 Mar 2014, 20:33

Erg uiteenlopende reacties hier.

Ik lees wel erg vaak de namen van Springbank en consorten :?
0 x
Afbeelding

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 31 Mar 2014, 20:35

Valt me op dat men toch weer vooral veel fruit ontdekt. Gek genoeg rook ik alles behalve fruit. Het grassige wat sommigen roken had ik ook wel, uiteindelijk leek dat een beetje op groene (onrijpe) banaan. De rook die sommigen omschrijven zijn dan toch de fenolen die mij meer aan regenjas deed denken. Zoals Springbank dat vaak heeft vind ik. Wederom interessante sample en wmb weer een prrrrima whisky!
0 x
BAM! - ook op Facebook

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 31 Mar 2014, 20:37

Voor mij voorlopig de beste van de reeks. Zeer lekker en complex. Hopelijk betaalbaar en verkrijgbaar, mag zeker in mn kast! Valt me trouwens op dat ik de enige islay gokker ben. Spannend!
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 31 Mar 2014, 20:40

He, leuk, ik zit een keer aan de onderkant van de schaal :) En weer eens een sample waar ik de rook heb gemist. Ik begin te vermoeden dat mijn smaak op dat punt een beetje afwijkt van de massa...

Wordcloud en poll toegevoegd!
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

C C K
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor C C K » 31 Mar 2014, 20:43

Ik was ook echt te spreken over de complexiteit! Top dram naar mijn mening. Ga er eigenlijk niet echt vanuit dat deze betaalbaar is (voor mij dan, dus rond de 50,- ;) ). Nu ik er over nadenk is Campbeltown geen slecht idee eigenlijk, maar heb zelf te weinig ervaring met malts uit die regio. Of toch 'gewoon' Clynelish? Aaaah, erg nieuwsgierig :D
0 x
Afbeelding

Tipo33
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tipo33 » 31 Mar 2014, 20:50

Ik ben toch ook zeer benieuwd, mocht ie in mijn prijsrange zijn, dan komt ie zeker een keer in de kast
0 x

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-5”