Banzai schreef:Willem vd K schreef:Ik heb deze sample pas 1 keer in het glas gehad, en ik was lyrisch. Nu ik Matti's notes zo lees begin ik me zorgen te maken. Was die smaak slechter dan ik dacht? Liet ik me verleiden door de geur en afdronk? [...]
Hi Willem, het is niet omdat Matti een mindere score geeft dat jij dat ook moet doen. Als jij deze whisky lekker vindt en hem een score wil geven van 92 punten dan moet je dat doen. En zeker niet naar anderen kijken. Iedereen is anders. Gelukkig maar
Alex zegt het helemaal correct idd. Als jij iets goed vind, dan is het goed, ook (zelfs) (juist) als iedereen iets anders vind. Da's nu juist het leuke aan whisky en de whisky-gemeenschap: je mag er het jouwe uit halen en er is weinig tot geen snobisme of gezwaai met vingertjes zoals je dat in andere 'connaisseurs'-hobbies (in mijn, beperkte, ervaring) wel vindt.
Overigens, met die ervaring valt het reuze mee, in augustus dit jaar vier ik dat ik 3 jaar geleden de fles Balvenie DoubleWood kocht die het geheel voor mij aan het rollen bracht

edit: poll toegevoegd.