Vanavond eens zien hoe veel ze daadwerkelijk op elkaar lijken.
Dutch-Drammer schreef:Dit was mijn eerste Glen Garioch
ik kan dus niets zeggen over karakteristieken
wel heb ik voor het eerst de bellentest gedaan en die kwam inderdaad op ongeveer 55 % uit, maar ik heb mij ABV gokje naar beneden bijgesteld omdat het qua mondgevoel minder leek.
Ook met het Bourbon van zat ik goed hoewel ik aan een refill zat te denken.
Zeker niet ontevreden met mijn notities deze keer, hoewel ik blijkbaar toch een boel gemist heb.
Dat doet echter aan de whisky niets af die beviel me wel.
Vanavond het laatste beetje van het sample nog eens doornemen met de wetenschap van nu
René
Willem vd K schreef:Ik vertrouw bij het inschatten van het ABV tot nu toe gewoon 100% op mijn mondgevoel en daarbij heb ik het bijna altijd wel bij het rechte eind. Ik zou daar persoonlijk toch meer op vertrouwen dan een "bellen test".
Matti schreef:Willem vd K schreef:Ik vertrouw bij het inschatten van het ABV tot nu toe gewoon 100% op mijn mondgevoel en daarbij heb ik het bijna altijd wel bij het rechte eind. Ik zou daar persoonlijk toch meer op vertrouwen dan een "bellen test".
Ik vind de bellen-test nu juist een goede eerste indicatie, die je met het mondgevoel kan finetunen. To each his own zullen we maar zeggen
JayDie schreef:Goeie gok![]()
Vond hem lekker!
Matti schreef:Willem vd K schreef:Ik vertrouw bij het inschatten van het ABV tot nu toe gewoon 100% op mijn mondgevoel en daarbij heb ik het bijna altijd wel bij het rechte eind. Ik zou daar persoonlijk toch meer op vertrouwen dan een "bellen test".
Ik vind de bellen-test nu juist een goede eerste indicatie, die je met het mondgevoel kan finetunen. To each his own zullen we maar zeggen
Willem vd K schreef:Misschien moet ik die bellentest dan maar eens met wat samples doen waarvan het ABV bekend is. En kijken of ik dit bij mezelf kan "kalibreren". Tot nu toe voelt voor mij dat bellen gedoe een beetje als koffie dik kijkenZo'n truukje wat men bij het moonshinen in het bos doet. Natte vinger werk
totalatool schreef:Willem vd K schreef:Misschien moet ik die bellentest dan maar eens met wat samples doen waarvan het ABV bekend is. En kijken of ik dit bij mezelf kan "kalibreren". Tot nu toe voelt voor mij dat bellen gedoe een beetje als koffie dik kijkenZo'n truukje wat men bij het moonshinen in het bos doet. Natte vinger werk
Er zit wel een wetenschappelijke basis onder hoor. Uit mijn hoofd heeft het te maken met de oppervlaktespanning van alcohol versus water.
johan brugge schreef:Ware het niet dat ik dat fruitige kon proeven was het voor mij een echte 'shyte' whisky.
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-5”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten