HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Ik had hetzelfde met water toevoegen, wat er ook voor zorgde dat ik hem lager scoor. Bij mij was er zelfs na 2-3 druppels sprake van een achteruitgang die zich niet leek te herstellen. Hij werd vrij 'muf' vond ik. Heb er alleen niet overdreven lang mee gezeten (half uur / drie kwartier) dus misschien met nog wat meer tijd in het glas komen die frisse, fruitige elementen terug.
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1136
- Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
- Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Matti schreef:Willem vd K schreef:Grappig om te zien dat ik her en der lees dat het een hele simpele, niet-complexe whisky is. Dat had ik in eerste instantie ook in mijn notitities staan. Toen had ik het glas alleen nog niet leeg. Bij toeval moest ik even weg lopen bij m'n glas (zoontje kon niet slapen) en toen ik terug kwam leek het een verschil van dag-en-nacht hoe hij veranderd was. Veel minder grassig/licht en veel zoeter fruitig. Toen schoot de score bij mij wel een punt of 3 a 4 omhoog nog
Nee, simpel is hij zeker niet. En hij veranderde absoluut ten goede (voor mij) met een scheutje water erin (van mid 80s naar hoge 80s), dus ik kan me voorstellen dat hetzelfde effect optreedt als je hem een tijdje laat staan.
Vreemd, je kan dit toch geen complexe whisky noemen? Ik heb deze in 2 stukken geproefd, 's ochtends en 's middags, maar kon geen uitgebreide waaier aan geuren en smaken waarnemen. Zeker niet met zo'n relatief korte afdronk. Ik ben dus wat verbaasd dat sommige dit een complexe whisky noemen.

0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
je ondertitel zegt alles, Karel.
ik zit eerder in het kamp van zij die niet begrijpen hoe je dit niet complex en boem kan vinden... Vraag me dan gewoon af wat een whisky nog meer moet hebben, bloemig in de neus, complex fruitig in de smaak, verandert constant, vol, toch zacht, coatend, honing, chocolade, bijenpollen (dat eet ik tegenwoordig bij m'n havermout), zelfs wat was, en ergens nog een bakkerijtje... heerlijk!!!
ik zit eerder in het kamp van zij die niet begrijpen hoe je dit niet complex en boem kan vinden... Vraag me dan gewoon af wat een whisky nog meer moet hebben, bloemig in de neus, complex fruitig in de smaak, verandert constant, vol, toch zacht, coatend, honing, chocolade, bijenpollen (dat eet ik tegenwoordig bij m'n havermout), zelfs wat was, en ergens nog een bakkerijtje... heerlijk!!!
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Ik proef hier nu juist wel van alles en nog wat in uit het palet fruit, bloemen, 'offnotes', zoetigheid en houtinvloeden. Het zit allemaal behoorlijk goed geïntegreerd, dat wel, maar simpel? Nee.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1136
- Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
- Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Yapi schreef:je ondertitel zegt alles, Karel.![]()
ik zit eerder in het kamp van zij die niet begrijpen hoe je dit niet complex en boem kan vinden... Vraag me dan gewoon af wat een whisky nog meer moet hebben, bloemig in de neus, complex fruitig in de smaak, verandert constant, vol, toch zacht, coatend, honing, chocolade, bijenpollen (dat eet ik tegenwoordig bij m'n havermout), zelfs wat was, en ergens nog een bakkerijtje... heerlijk!!!
Tja, over smaken kan men discussiëren maar over complexiteit? Ik weet het niet. Ik vind deze niet complexer dan pakweg een Clynelish 14. Maar ja, misschien heb ik wat last van eelt op mijn tong en in de neus
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
de onthulling gaat echt plezant worden. En ben vooral benieuwd als er notoire bloggers deze gaan geproefd hebben! 
edit: hoe meer smaken, hoe complexer zeker? Als jij zaken niet smaakt en ik wel, of omgekeerd, dan zitten we weer pal op je ondertitel

edit: hoe meer smaken, hoe complexer zeker? Als jij zaken niet smaakt en ik wel, of omgekeerd, dan zitten we weer pal op je ondertitel
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Yapi schreef:de onthulling gaat echt plezant worden. En ben vooral benieuwd als er notoire bloggers deze gaan geproefd hebben!![]()
Wellicht wat minder notoire maar er zijn er wel een paar
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Het is in iedergeval leuk en leerzaam zoon VBT
Toch blij fik het lastig vinden om alle smaken te ruiken/proeven en te benoemen.
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1136
- Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
- Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Yapi schreef:
edit: hoe meer smaken, hoe complexer zeker? Als jij zaken niet smaakt en ik wel, of omgekeerd, dan zitten we weer pal op je ondertitel
Ja, je hebt gelijk. Ik ben in ieder geval ook benieuwd naar de onthulling.
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Banzai schreef:Tja, over smaken kan men discussiëren maar over complexiteit? Ik weet het niet. Ik vind deze niet complexer dan pakweg een Clynelish 14. Maar ja, misschien heb ik wat last van eelt op mijn tong en in de neus
*kijkt een paar posts terug*
Ja hoor, kan je prima over discussiëren
Overigens vind ik de Clynelish 14 (zeker de versie van voor 2013) een van de meer complexe standaardbottelingen. Maar, Sample 2 vind ik nog echt wel een paar stapjes hoger qua complexiteit (ook op 46%).
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Matti schreef:Banzai schreef:Tja, over smaken kan men discussiëren maar over complexiteit? Ik weet het niet. Ik vind deze niet complexer dan pakweg een Clynelish 14. Maar ja, misschien heb ik wat last van eelt op mijn tong en in de neus
*kijkt een paar posts terug*
Ja hoor, kan je prima over discussiëren
Overigens vind ik de Clynelish 14 (zeker de versie van voor 2013) een van de meer complexe standaardbottelingen. Maar, Sample 2 vind ik nog echt wel een paar stapjes hoger qua complexiteit (ook op 46%).
ik hoop hier al stiekem dat het een standaardbotteling is, zo'n totaal onbekende, direct een doos hier zo!
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Yapi schreef:ik hoop hier al stiekem dat het een standaardbotteling is, zo'n totaal onbekende, direct een doos hier zo!
Anders ik wel. Ook wel meer dan 1 fles denk ik
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Nouja, dan wel een standaardbotteling op vatsterkte, dus dat beperkt de zaak nogal 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- totalatool
- Forum goeroe

- Berichten: 2444
- Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Gezien de gemene delers in de notities zou ik als niet-deelnemer (ja, ik weet het) ook vrij snel denken aan Littlemill op bourbon. Maar daarvan stond er in de vorige VBT ook al één...
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-2 (10 t/m 17 maart)
Matti schreef:Nouja, dan wel een standaardbotteling op vatsterkte, dus dat beperkt de zaak nogal
En een Vintage botteling is sowieso beperkt
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-5”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten






