Soundwave schreef:Vond hem serieus behoorlijk in de buurt van de Clynelish 14yo zitten en kreeg toen wat last van tunnelvisie, maar we zullen nog maar even afwachten voordat ik nu al teveel conclusies ga trekken.
Ja, die tunnelvisie heb ik ook makkelijk. Als ik eenmaal iets in gedachte heb, vind ik het lastig om andere mogelijkheden te zien.
Glen Garioch deed het me aan denken, de Founder's Reserve ernaast genomen en die wijkt toch wel iets af... Maar zo lastig om te zeggen of het nu veel of weinig afwijkt.
De Glen Garioch Virgin Oak optie van Thijs100 lijkt me wel mogelijk. Maar ook een vatted malt of blend optie, helemaal niet in me opgekomen...
thijs100 schreef:Banzai schreef:Wat mij vooral opvalt is dat er aantal mensen denken dat het een sherry refill betreft en anderen dan weer bourbon. Daar ben ik toch zeer benieuwd naar.
Na de eerste keer proeven twijfelde ik ook of het misschien een hele lichte sherry whisky was. Na de tweede keer was al die twijfel weg en ging ik van bourbon uit. Nu komt die twijfel weer een beetje terug. Afwachten maar

Yup, interessant. Ik verwacht in ieder geval geen first fill. En misschien duidt dit juist weer op een vatted malt of blend?