HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-1 (3 t/m 10 maart)

De vijfde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 09 Apr 2014, 21:39

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
1
4%
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
5
18%
Afbeelding - 80-84
16
57%
Afbeelding - 85-89
6
21%
Afbeelding - 90-94
0
Geen stemmen
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-1 (3 t/m 10 maart)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 10 Mar 2014, 21:16

Piet schreef:
Soundwave schreef:Oeiii dit had ik toch anders gehoopt haha ik zit er denk ik kei en keihard naast dit keer als ik de hokjes van anderen lees

Tsja met die Clynelish/Littlemill hype/indoctrinatie die hier al maanden gaande is... :o

:oops:

sorry...

maar die zijn toch iets "beter" naar mijn bescheiden oordeel :gnif
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 10 Mar 2014, 21:17

Yapi schreef:ja, C C K, ik ben wel erg benieuwd naar je review van sample II om eerlijk te zijn! Zal je daarna vertellen waarom!

Bang dat iemand samples verwisseld heeft? ;)

Overigens zie ik ondanks de zeer uiteenlopende conclusies wel in de notities veel overeenkomsten. Wordt vast weer een verrassende uitkomst :)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Mar 2014, 21:18

Soundwave schreef:Interessant trouwens dat jij Littlemill noemt Piet, aangezien ik het daar niet over had ;) hahaha nog ergens een goedkope LM op de kop getikt? 8-)

Zoals je weet geef ik niets prijs ;)
Ik constateer slechts een al maanden gaande hype...... en daar spant de Littlemill wellicht nog de kroon boven de Clynelish. Maar géén van de twee heb ik geteld!
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 10 Mar 2014, 21:19

Banzai schreef:Wat mij vooral opvalt is dat er aantal mensen denken dat het een sherry refill betreft en anderen dan weer bourbon. Daar ben ik toch zeer benieuwd naar.

Jij ging voor de bourbon toch? Dat verrast mij eerlijk gezegd net zo als mensen die sherry finishes genoemd hebben. Kan mij bij beide echt helemaal niets voorstellen eigenlijk
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 10 Mar 2014, 21:21

Piet schreef:
Soundwave schreef:Interessant trouwens dat jij Littlemill noemt Piet, aangezien ik het daar niet over had ;) hahaha nog ergens een goedkope LM op de kop getikt? 8-)

Zoals je weet geef ik niets prijs ;)
Ik constateer slechts een al maanden gaande hype...... en daar spant de Littlemill wellicht nog de kroon boven de Clynelish. Maar géén van de twee heb ik geteld!

Clynelish is 2x genoemd, voor wat het waard is...
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 10 Mar 2014, 21:21

Banzai schreef:Wat mij vooral opvalt is dat er aantal mensen denken dat het een sherry refill betreft en anderen dan weer bourbon. Daar ben ik toch zeer benieuwd naar.

Na de eerste keer proeven twijfelde ik ook of het misschien een hele lichte sherry whisky was. Na de tweede keer was al die twijfel weg en ging ik van bourbon uit. Nu komt die twijfel weer een beetje terug. Afwachten maar :)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Mar 2014, 21:22

Yapi schreef:sorry...

Ik geef geen enkel vergelijk of waarde oordeel Bart. Mijn reactie was op Pieters commentaar op zijn notitie m.b.t. Clynelish (even terug-lezen ;) )
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Mar 2014, 21:23

Soundwave schreef:Clynelish is 2x genoemd, voor wat het waard is...

Ik doel niet op dit sample Pieter maar op de al maanden gaande hype op het forum.... Wat een verwarring ... nu al :(
0 x

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 10 Mar 2014, 21:25

Soundwave schreef:Vond hem serieus behoorlijk in de buurt van de Clynelish 14yo zitten en kreeg toen wat last van tunnelvisie, maar we zullen nog maar even afwachten voordat ik nu al teveel conclusies ga trekken.

Ja, die tunnelvisie heb ik ook makkelijk. Als ik eenmaal iets in gedachte heb, vind ik het lastig om andere mogelijkheden te zien.
Glen Garioch deed het me aan denken, de Founder's Reserve ernaast genomen en die wijkt toch wel iets af... Maar zo lastig om te zeggen of het nu veel of weinig afwijkt.
De Glen Garioch Virgin Oak optie van Thijs100 lijkt me wel mogelijk. Maar ook een vatted malt of blend optie, helemaal niet in me opgekomen...
thijs100 schreef:

Na de eerste keer proeven twijfelde ik ook of het misschien een hele lichte sherry whisky was. Na de tweede keer was al die twijfel weg en ging ik van bourbon uit. Nu komt die twijfel weer een beetje terug. Afwachten maar :)

Yup, interessant. Ik verwacht in ieder geval geen first fill. En misschien duidt dit juist weer op een vatted malt of blend?
Laatst gewijzigd door whiksy op 10 Mar 2014, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 10 Mar 2014, 21:25

Piet schreef:

Ik geef geen enkel vergelijk of waarde oordeel Bart. Mijn reactie was op Pieters commentaar op zijn notitie m.b.t. Clynelish (even terug-lezen ;) )

nee, was puur op soundwave zijn reactie, Piet, ik bedoel, heb geen enkel moment gedacht aan Clynelish of Littlemill, omdat ik - misschien verkeerdelijk - denk dat deze beter zijn. Zo bedoel ik het eigenlijk. Maar... ik denk dan onmiddellijk terug aan VBT 2, waar iedereen zich wat 'verkeek' op de Clynelish Whiskyman. Laat me zeggen dat m'n huidige selecties een hogere standaard hebben (maar waarschijnlijk ook een stuk meer kosten!)
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 10 Mar 2014, 21:26

Piet schreef:
Soundwave schreef:Clynelish is 2x genoemd, voor wat het waard is...

Ik doel niet op dit sample Pieter maar op de al maanden gaande hype op het forum.... Wat een verwarring ... nu al :(

hahaha dat hoort erbij toch! Leuk, we zijn weer begonnen!
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 10 Mar 2014, 21:29

Yapi schreef:
Piet schreef:

nee, was puur op soundwave zijn reactie, Piet, ik bedoel, heb geen enkel moment gedacht aan Clynelish of Littlemill, omdat ik - misschien verkeerdelijk - denk dat deze beter zijn. Zo bedoel ik het eigenlijk. Maar... ik denk dan onmiddellijk terug aan VBT 2, waar iedereen zich wat 'verkeek' op de Clynelish Whiskyman. Laat me zeggen dat m'n huidige selecties een hogere standaard hebben (maar waarschijnlijk ook een stuk meer kosten!)

Mjah de Clynelishes die ik heb of heb gehad vond ik ook beter hoor en die hadden met name extremere profielen. Heb daarom ook bewust gezocht naar andere jongere Clynelishes met een stuk lager ABV en notities van reviewers vergeleken met mijn eigen en toen was de tunnelvisie compleet :D
0 x

C C K
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor C C K » 10 Mar 2014, 21:30

Yapi schreef:ja, C C K, ik ben wel erg benieuwd naar je review van sample II om eerlijk te zijn! Zal je daarna vertellen waarom!

Soundwave schreef:
Bang dat iemand samples verwisseld heeft? ;)

Straks toch nog maar even dubbelchecken dan ;) . Je hebt me in ieder geval erg nieuwsgierig gemaakt! Gelukkig gaat sample 2 morgen al in het glas en hopelijk wordt dan alles duidelijk :D .

Wat betreft sample 1 had ik gekozen voor refil sherry omdat ik een bourbon-vat iets meer associeer met vanille dan ik bij deze sample proefde. Mja, verre van een educated guess (oftewel 'blinde' gok) natuurlijk ;)
0 x
Afbeelding

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 10 Mar 2014, 21:31

Soundwave schreef:

Jij ging voor de bourbon toch? Dat verrast mij eerlijk gezegd net zo als mensen die sherry finishes genoemd hebben. Kan mij bij beide echt helemaal niets voorstellen eigenlijk

Ja, ik denk dat het bourbon betreft omwille van de kleur, die uitgesproken vanillegeur en dan die zoete smaak. Maar het zou me niet verbazen dat Piet met een verrassing komt. :lekker
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 10 Mar 2014, 21:31

Toch tof alweer, idd, veel interpretatie, uiteraard zou ik zeggen :lol:
0 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-5”