Algemene discussie over sample-swap

Forum specifiek voor sample-swap (monster ruil), bottle-share (fles delen) en gerelateerde onderwerpen, voor en door forumleden.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Algemene discussie over sample-swap

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Okt 2010, 15:51

In dit onderwerp komt de term ook voor Online blind tasting hoe gaat dat ?

Een "online tasting" kan via éénrichting verkeer. Dan krijgen alle deelnemers sample-flesjes aangeleverd. Of met een "sample swap" waarbij de deelnemers elkaar van samples voorzien, hetzij persoonlijk bij gelegenheid of via de post.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Algemene discussie over sample-swap

Ongelezen berichtdoor Ruval » 09 Okt 2010, 07:48

Hoi Piet,

Ik doe dit inmiddels al een ruime anderhalf jaar met een collega. Wanneer één van ons een
whisky koopt die de ander nog niet heeft (en dat gebeurt ons als relatief nieuwe whisky-drinkers
nog wel eens), neemt diegene de whisky in een klein flesje mee om te proeven.

Veel voordelen - er wordt op het werk nog eens over whisky gesproken ( :hoera ) en
je krijgt de mogelijkheid om meer whiskies te proeven dan waar je zelf budget voor
hebt uitgetrokken. We houden dit project echt tussen ons tweetjes - als je dit met meer
mensen gaat doen is de fles nl. wel zeer snel leeg :domdom

Zijn smaak qua aankoopgedrag is iets anders dan de mijne, dus onze proefervaringen
worden daardoor ook breder dan dat je op eigen aankoopgedrag alleen kunt halen.

Een aanrader!

Groet,
Victor
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Algemene discussie over sample-swap

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Sep 2013, 09:38

Gezien de relevantie ook voor dit onderwerp, uit Sample-swap of monster-ruil buddy (maatje) gezocht

Rannoch Moor schreef:Allen,

samples ruilen is idd een leuke manier om wat open flessen van niveau te laten zakken en vele nieuwe whiskies te proeven zonde de extra kost. Ik doe dit met anderen al een tijdje en meestal gaat het op deze manier.

Iedereen maakt een bestandje excel met al zijn whiskies die hij bereid is aan te bieden voor sampling. Zo kan je mekaars bestanden bekijken en zo aan ruilen gaan doen. Meestal wordt er een prijs opgekleefd op de waarde van de fles die je dan deelt door zes voor een sample van 10cl. Waarom door zes? Omdat 10cl voor de vinder van de fles wordt afgehouden. Als iedereen dit principe aanhoudt kom je aan goede ruilvoorwaarden. Voor 3 en 6cl, neem je dan 1/3 of 2/3 van die prijs.

Sampleflesjes kan je in de apotheek kopen, als je deze in grote mate afneemt komt het op ongeveer 0,5 euro per sampleflesje

Ik biedt in alle geval zo een excel aan, als je me een PB stuurt geef ik je mijn lijstje door die ik te ruil aanbiedt, ik heb een honderdtal flessen die ik sample.

Voor het uitwisselen kan je kiezen tussen verzenden of afspreken.

Arnout
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.


Terug naar “Sample-swap, Bottle-share en meer...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast