Sample-swap of monster-ruil buddy (maatje) gezocht

Forum specifiek voor sample-swap (monster ruil), bottle-share (fles delen) en gerelateerde onderwerpen, voor en door forumleden.
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Sample-ruil-buddy gezocht

Ongelezen berichtdoor Banzai » 17 Sep 2013, 19:56

johan brugge schreef:
Kay schreef:Goede respons

Yep, ik heb ineens bijna 30 samples in mijn kast op goed 2 weken tijd. :hoera

Daar kom je de rest van de week wel mee rond zeker ;)
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Sep 2013, 22:00

Heren,

Dit bericht staat nu in de Whisky Webstek in de forumrubriek Sample-swap, Bottle-share en meer...

Ik weet ook nog niet hoe e.e.a. zal gaan maar kijk maar of en wanneer je een apart onderwerp begint.
Ik kan me voorstellen dat b.v. een oproep voor een thematische-swap of -share in een eigen onderwerp komt. Maar ook zaken m.b.t. de logistiiek, tips etc.

Ik denk dat het gebruik van deze rubriek zowel als de actuele uitvoering en invulling van de activiteiten ook aan groeiend inzicht onderhevig zijn.

PS: En mocht de forum-titel, beschrijving of wat ook anders moeten of kunnen dan hoor ik dat graag.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 17 Sep 2013, 22:58

Ik vind het ook wel heel leuk om wat samples te ruilen. Alhoewel ik denk ik helemaal geen boeiende whisky's heb staan voor dit doeleind. Hooguit een Bunnahabhain '97 Peated CS 14yo v V Wees, of wellicht Bowmore Tempest Batch 3? Auchentoshan Valinch? Springbank 12 CS? Dan houdt het wel een beetje op... ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 17 Sep 2013, 23:13

Banzai schreef:Daar kom je de rest van de week wel mee rond zeker

Nog een geluk dat ik binnenkort de samples van de VBT erbij krijg, anders was het toch een beetje nipt, hoor! :bigsmile
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Irpel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Irpel » 17 Sep 2013, 23:24

Dit is inderdaad een leuk idee!!! :goedgedaan
Graag zou ik ook meedoen.
0 x
Afbeelding

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 18 Sep 2013, 09:01

johan brugge schreef:
Kay schreef:Goede respons

Yep, ik heb ineens bijna 30 samples in mijn kast op goed 2 weken tijd. :hoera

Nou, afgaand op je aantal open flessen kun je er daar nog eens 24 bij optellen ;)

Irpel schreef:Dit is inderdaad een leuk idee!!! :goedgedaan

Ik ben vrijdag in Eijsden, dus dat kan al snel gaan. Ik PB je wel even.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Re: Sample-swap of monster-ruil buddy (maatje) gezocht

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Sep 2013, 09:09

Ik ben zelf niet heel actief op dit gebied dus wellicht weinig recht van spreken...... maar,.... gezien b.v.
Irpel schreef:Dit is inderdaad een leuk idee!!!

Dit is een van persoon-tot-persoon activiteit die je zelf uitvoert.

Echter dat gebeurt nagenoeg volledig in de achtergrond, via PB of email.
Wellicht is het een idee dat meer zichtbaar te doen en in plaats van PB's per "deelnemer", of hoe noem je dat zonder een verkeerde indruk te wekken, "uitvoerder", "executeur",... een onderwerp te maken in deze rubriek.

Dan is het zichtbaar wat er zoal wordt uitgewisseld en het brengt anderen wellicht op ideeën en partijen bij elkaar (of wil je dat nu juist in de luwte houden? ).

Het lijkt me dat het ook interessant is, zeker voor nieuwkomers, hoe er verstuurd wordt, welke distributeur, welke flesjes, waar komen die vandaan, etc. etc. Of loop ik dan té hard van stapel ?
Ik begrijp dat je met ruil-partners vrij selectief wilt cq moet zijn om een min of meer gebalanceerde uitwisseling te krijgen, maar toch. Ook dat soort zaken is hier nog nooit voorbijgekomen ;)

EDIT PS: Inmiddels wat toevoegingen in dit forum gedaan.... Zie een niveau hoger.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Rannoch Moor
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Rannoch Moor » 21 Sep 2013, 08:56

Allen,

samples ruilen is idd een leuke manier om wat open flessen van niveau te laten zakken en vele nieuwe whiskies te proeven zonde de extra kost. Ik doe dit met anderen al een tijdje en meestal gaat het op deze manier.

Iedereen maakt een bestandje excel met al zijn whiskies die hij bereid is aan te bieden voor sampling. Zo kan je mekaars bestanden bekijken en zo aan ruilen gaan doen. Meestal wordt er een prijs opgekleefd op de waarde van de fles die je dan deelt door zes voor een sample van 10cl. Waarom door zes? Omdat 10cl voor de vinder van de fles wordt afgehouden. Als iedereen dit principe aanhoudt kom je aan goede ruilvoorwaarden. Voor 3 en 6cl, neem je dan 1/3 of 2/3 van die prijs.

Sampleflesjes kan je in de apotheek kopen, als je deze in grote mate afneemt komt het op ongeveer 0,5 euro per sampleflesje

Ik biedt in alle geval zo een excel aan, als je me een PB stuurt geef ik je mijn lijstje door die ik te ruil aanbiedt, ik heb een honderdtal flessen die ik sample.

Voor het uitwisselen kan je kiezen tussen verzenden of afspreken.

Arnout
0 x

avansele
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor avansele » 12 Sep 2014, 11:52

Collega's

Ik ben al enkele jaren geabonneerd op het concept "whisky van de maand" bij ons in de whiskyshop. Dit houdt in dat ik elke maand een whisky tussen de 30 en 50 euro aan een topprijs kan kopen. Hierdoor heb ik momenteel een 80-tal flessen openstaan en zou ik graag willen samples ruilen. Het zijn geen topwhisky's die ik heb staan maar zeker wel lekkere flesjes. Als er iemand wil ruilen met zijn samples zou ik dit heel fijn vinden.

Via whiskybase kan je mijn flessen vinden door "open flessen" te selecteren op

http://www.whiskybase.com/profile/avansele/collection :schotland
0 x

khildare
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor khildare » 12 Sep 2014, 18:39

avansele schreef:Collega's

Ik ben al enkele jaren geabonneerd op het concept "whisky van de maand" bij ons in de whiskyshop. Dit houdt in dat ik elke maand een whisky tussen de 30 en 50 euro aan een topprijs kan kopen. Hierdoor heb ik momenteel een 80-tal flessen openstaan en zou ik graag willen samples ruilen. Het zijn geen topwhisky's die ik heb staan maar zeker wel lekkere flesjes. Als er iemand wil ruilen met zijn samples zou ik dit heel fijn vinden.

Via whiskybase kan je mijn flessen vinden door "open flessen" te selecteren op

http://www.whiskybase.com/profile/avansele/collection :schotland

Lijkt me een leuk idee, Ik lees de mails van Piet hierboven even goed door over het onderwerp sample swappen. Samples zijn voor mij nl. nog compleet nieuw.....

Mijn geopende flessen zijn echt voor de beginner, zoals je in mijn whiskybase zal zien ;)
0 x
Peter

Always do sober what you said you’d do drunk. That will teach you to keep your mouth shut. (Ernest Hemingway)
Afbeelding

avansele
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor avansele » 14 Sep 2014, 14:39

Ik wens ook mee te doen.

Mijn flessen zijn ook basis maar er zitten wel enkele goeikes tussen. Voeg me gerust toe als vriend op whiskybase, mijn gebruikersnaam is avansele. Ik sta open voor elk voorstel (dat met whisky te maken heeft ;-))
0 x

Terug naar “Sample-swap, Bottle-share en meer...”