HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

De vierde "blinde" forum-proeverij.
Gebruikersavatar
Peat
Site Admin
Site Admin
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51

HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Peat » 02 Aug 2013, 09:14

Er gaat weer e.e.a. veranderen in de logistiek, deels achter de schermen, al was het maar omdat de sample-flesjes van elders gaan komen, gezien de problemen met de klantonvriendelijke huidige leverancier.

Qua verzending leek er een alternatief (gezien de volume problemen) maar dat blijkt uiteindelijk toch niet interessant dus blijft het DHL for You. Er is inmiddels een nieuw Servicepoint in Lelystad dat ongetwijfeld beter bruikbaar is dan het voorheen gebruikte (drukke) tankstation waar ik uren aan kwijt was.

Voor België kunnen we én de kosten wat drukken én Track & Trace gaan bieden omdat Bart (Yapi) de her-distributie in België wil verzorgen. Per saldo pakt dat voordeliger én veiliger uit..... vermits het aantal niet te hoog is en het in één doos blijft passen (maximaal: 80x40cm, 60L en 10kg via DHL of 100 x 50 x 50 cm, 10kg bij PostNL).

En er is wederom ook voor deze VBT sponsoring gevonden :-P

PS: Nog even geduld om je aan te melden hoor!
Zoals bij VBT-3 gaat inschrijving via aanmelding in "HWF VBT-X: Ik doe mee!" en is pas definitief na ontvangst van je betaling binnen 7 dagen, hetgeen dan wordt bevestigd in "HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-X: Inschrijvingen". De genoemde onderwerpen zijn er nog niet (of nog niet open).
0 x

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 02 Aug 2013, 15:34

:hoera Goed nieuws kijk er naar uit!
0 x

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Yapi » 02 Aug 2013, 19:13

hmmm, blinde whisky, das lang geleden :hoera
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Aug 2013, 21:56

Ik ben er zelf wel tevreden over zoals het er nu uit gaat zien zien.

Zoals ik al schreef koop ik meer in dan nodig en soms ook wat té hoog geprijsd. Maar ja, dat staat er dan voor een volgende keer.
Maandag ga ik de nieuwe flesjes ophalen. Nagenoeg hetzelfde maar een andere, naar ik hoop beter betrouwbare, leverancier.
Doosjes worden ook iets anders maar die zijn pas leverbaar vanaf eind augustus dus daar moet ik nog even op wachten.
En de labels zijn op. Al met al meer dan 200 per VBT dus dat draait er ook lekker door. Gaat wat minder worden i.v.m. vervanging van de adres-labels.

Ik verwacht in de tweede week van september te gaan verzenden. We moeten ook rekening houden met de nu twee-traps verzending voor België.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Aug 2013, 22:19

Overigens worden de pakketjes weer met DHL verzonden, in principe naar het opgegeven (huis)adres.
Je kunt kiezen om het op een DHL-Servicepoint af te laten leveren en het daar zelf af te halen als je dat beter uit komt. Je ontvangt dan een email zodra het pakje daar gearriveerd is. Een email krijg je overigens zo wie zo. Het gaat met Track en Trace en indien gewenst kun je een afspraak maken voor levering.

Hier staat nog e.e.a. over de levering en mogelijk- en onmogelijk heden, servicepoints etc.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Banzai » 10 Aug 2013, 18:02

Piet schreef:Ik ben er zelf wel tevreden over zoals het er nu uit gaat zien zien.

Zoals ik al schreef koop ik meer in dan nodig en soms ook wat té hoog geprijsd. Maar ja, dat staat er dan voor een volgende keer.
Maandag ga ik de nieuwe flesjes ophalen. Nagenoeg hetzelfde maar een andere, naar ik hoop beter betrouwbare, leverancier.
Doosjes worden ook iets anders maar die zijn pas leverbaar vanaf eind augustus dus daar moet ik nog even op wachten.
En de labels zijn op. Al met al meer dan 200 per VBT dus dat draait er ook lekker door. Gaat wat minder worden i.v.m. vervanging van de adres-labels.

Ik verwacht in de tweede week van september te gaan verzenden. We moeten ook rekening houden met de nu twee-traps verzending voor België.


Piet, ik kijk er enorm naar uit. Bedankt alvast voor al de moeite die je in de tasting steekt alsook voor Yapi die de moeite doet om alles in België te regelen :hoera
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Aug 2013, 12:41

Ter info en wellicht geruststelling.

Met de verzending houd ik er in elk geval rekening mee dat een aantal deelnemers op 6 t/m 8 sep bij Maltstock zal zijn. Dus verzending zal in elk geval pas daarna zijn.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Aug 2013, 21:54

Morgen verwacht ik de laatste flessen (inclusief sponsoring) binnen te hebben maar het her-bottelen moet nog even wachten totdat ik het definitief aantal deelnemers heb voor deze VBT. Nog een kleine twee weken. Het loopt duidelijk minder hard dan voorheen :Scratch

Na, zoals gebruikelijk lang dralen, cq goed beraad en voorpret, heb ik eindelijk een beslissing genomen over de volgorde. Hè hè 8-) ... maar niets is nog zeker ;)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor totalatool » 19 Aug 2013, 22:08

Piet schreef:Het loopt duidelijk minder hard dan voorheen :Scratch

Zijn de mensen die eerder meededen, en zich nu nog niet aangemeld hebben, mogelijk nog op vakantie? Of zelfs helemaal niet meer actief hier?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Aug 2013, 22:20

totalatool schreef:Zijn de mensen die eerder meededen, en zich nu nog niet aangemeld hebben, mogelijk nog op vakantie? Of zelfs helemaal niet meer actief hier?

Van allebei wat. Ook leden die een keer overslaan.
Ik verwacht dat er deze en volgende week nog vakantiegangers terugkomen en wellicht bijkomen.
Er zijn inderdaad aanmeldingen vanaf vakantielocatie waar de betaling wat lastiger is ... maar daar maak ik geen probleem van.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 21 Aug 2013, 00:47

Ik ken wel 2 ex-deelnemers die het erg leuk vonden, maar jammergenoeg niet de discipline hadden om elke week eventjes serieus te proeven en op het forum of via mij na het 3e sample ongeveer hun bevindingen nog door te geven. Deels ook te maken met plankenkoorts. "Zo deze is echt lekker, maar ehhh ik kan er echt niet iets uit halen hoor". Dat soort dingen ook. Mogelijk zou ik zo weer 3 of zelfs 4 mensen weten die ik enthousiast kan maken om een setje aan te schaffen, maar je doel was nu juist dat er wel wat meer participatie gewenst was. Mocht je nou over een tijdje toch met een overschot komen te zitten, laat het mij weten, dan heb ik er vermoedelijk zo een paar die willen proeven.
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Aug 2013, 08:21

Soundwave schreef:...Mocht je nou over een tijdje toch met een overschot komen te zitten, laat het mij weten, dan heb ik er vermoedelijk zo een paar die willen proeven.

Ik ben inderdaad benieuwd of we die minimaal ±36 gaan halen met nog maximaal 2 weken om in te schrijven.
Gezien het eerdere enthousiasme en de reacties had ik in mijn optimisme en enthousiasme eerlijk gezegd wel een grotere toeloop verwacht en ging ik in mijn aankoopbeleid weer van 42 uit, juist om minder messen teleur te hoeven stellen.

Minder deelnemers is lastig naar de sponsor(s) toe want ook daar ben ik uitgegaan van 42 deelnemers dus 3 flessen per sample (die ik al binnen heb). Bovendien nam ik 42 als basis voor inkoop van dozen en flessen en flesjes.

Soundwave schreef:..., maar je doel was nu juist dat er wel wat meer participatie gewenst was..

Het doel heiligt de middelen in dit geval....Wellicht in de toekomst toch maar op zeker spelen en gaan voor maximaal 28 deelnemers en maximaal één sponsor per VBT.
Het kan dus dat ik nog een beroep op je aanbod doe Pieter :hoedaf
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 21 Aug 2013, 16:12

Prima, dan ga ik voor de zekerheid alvast even voorzichtig polsen.
0 x

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2662
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 25 Aug 2013, 15:26

In navolging van de eerste editie:

edwinedje schreef:Ondertussen ben ik een wat ruimer verslag met foto's op mijn website aan het plaatsen.


Heb ik in een onbewaakt ogenblik ook deel twee online gezet: Klik Hier
@Piet: Ik heb een van je foto's {Sample 1} moeten recyclen Als je hier nog een credit voor wil hebben hoor ik het wel hoe of wat en waar.

Het idee is {misschien wat ambitieus} om editie 3 parallel aan editie 4 te laten lopen...maar ik beloof niets ;)
Dan kan ik beide op de website toevoegen...

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 29 Aug 2013, 22:27

Zo, de "snel"-dozen zijn ook binnen, "razendsnel opzetten, sluiten en openen". Dus het uitpakken gaat ook nog sneller :lol:

Nog één betaling maar dat durf ik te wagen met 41 van 42.
We gaan komende week aan het (om)bottelen en labelen. De fleslabels liggen al klaar om geplakt te worden.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-4”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten