HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18april)

De derde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 20 Apr 2013, 20:43

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
1
5%
Afbeelding - 70-74
1
5%
Afbeelding - 75-79
1
5%
Afbeelding - 80-84
6
30%
Afbeelding - 85-89
8
40%
Afbeelding - 90-94
3
15%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 20

Piet
Moderator
Moderator

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18apr

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Apr 2013, 21:02

Dit is in elk geval wel een toonbeeld van hoe verschillend scores toch weer uit kunnen vallen.

Ik vind hem heel lekker en inderdaad best wel bijzonder.
Eerste keer op 88 gezet, maar later bijgesteld tot 89!
Inmiddels ook een paar extra flessen op voorraad :smullen
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 15 Apr 2013, 21:03

BWhisky schreef:Mooi, vrij diverse notes. Vond dit op de pc10 na mss wel de minste van de vbt.. benieuwd naar morgen!!!

2

en we hebben alweer niet eens afgesproken ;)

Voor mij opvallend dat ook Turfsmurf aan Japan dacht. 't Is ook de eerste maal dat ik dit er bij schrijf in deze VBT.
Jammer dat ik de enige was met mosterdassociaties, kwam daardoor via wasabi bij Japan terecht :lol:
Banff... haha, kon het niet laten.

Voor mij is dit ook behoorlijk vuil, verbrand suiker, daarna pas kwam de sherry.
0 x
Afbeelding

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 15 Apr 2013, 21:03

Wederom hele verschillende percepties, maar niemand proeft turf dus zal dat er echt niet in zitten. Wat zou nu toch het thema van deze proeverij zijn?

Frank
0 x

jonker8011
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jonker8011 » 15 Apr 2013, 21:10

Het is super-kruidig, dus ik ging richting coastal, maar Japan is ook wel een interessante gok. Ik blijf het jammer vinden dat dit soort whiskies niet zo gewaardeerd worden (zie ook mijn eerdere opmerking over Cragganmore). De balans en de ontwikkeling van de smaak zijn toch allicht indrukwekkend in deze dram. Hij doet dat wel geen "boem", maar niet iedere dram kan een Uigeadail zijn toch?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Apr 2013, 21:11

Yapi schreef:Voor mij is dit ook behoorlijk vuil, verbrand suiker, daarna pas kwam de sherry.

Ik heb er vanochtend rond 11:00 uur nog een van genomen om zeker te zijn van mijn oordeel (nu heb ik alle dagdelen gehad :lol: ) en vind hem echt top.
Over "vuil" gesproken, nu een stallucht in het lege glas. Mooi :dancing
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 15 Apr 2013, 21:12

Piet schreef:Dit is in elk geval wel een toonbeeld van hoe verschillend scores toch weer uit kunnen vallen.

Ik vind hem heel lekker en inderdaad best wel bijzonder.
Eerste keer op 88 gezet, maar later bijgesteld tot 89!
Inmiddels ook een paar extra flessen op voorraad :smullen

Dan weten we in ieder geval dat we niet met iets super exclusiefs te maken hebben ;)
Maar ehh Piet, ik had je nog een 2e gedeelte van mijn notities opgestuurd ruim voor de deadline, maar ze staan er niet bij!

edit: nu staat het er wel :)
Laatst gewijzigd door Soundwave op 15 Apr 2013, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Apr 2013, 21:15

Soundwave schreef:Maar ehh Piet, ik had je nog een 2e gedeelte van mijn notities opgestuurd ruim voor de deadline, maar ze staan er niet bij!

Dan moet je even checken Pieter. Dit is het enige dat ik heb van 10 apr 2013, 23:42....
0 x

Deunemans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Deunemans » 15 Apr 2013, 21:45

Qua punten heb ik deze op 88 gezet. De balans is echt prachtig, gaat nergens echt uit de bocht. Misschien daarom ook een score net onder de 90 ;-)
0 x
Afbeelding

MarcelE
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MarcelE » 15 Apr 2013, 21:57

Yapi schreef:
BWhisky schreef:Mooi, vrij diverse notes. Vond dit op de pc10 na mss wel de minste van de vbt.. benieuwd naar morgen!!!

2

+3 hier.
Ik vond hem al heel vreemd ruiken in het begin en heb speciaal gisteravond nog het laatste restje geprobeerd want met deze wist ik het echt niet. Dacht dat er iets mis was met m'n smaakpapillen oid, maar nee de volgende dag rook en smaakte die net zo. :-)
Misschien dat ik nog wat meer verschillende whiskies moet drinken om deze een plek te geven maar voorlopig...
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 15 Apr 2013, 22:09

Yapi schreef:... Voor mij opvallend dat ook Turfsmurf aan Japan dacht. 't Is ook de eerste maal dat ik dit er bij schrijf in deze VBT.
Jammer dat ik de enige was met mosterdassociaties, kwam daardoor via wasabi bij Japan terecht :lol:

Voor mij is dit ook behoorlijk vuil, verbrand suiker, daarna pas kwam de sherry.

Opvallend inderdaad. Toch heeft deze dram onder die sherrydeken ook iets 'japannerigs' naar mijn idee. Zou het de dropassociatie zijn?

Ik vond hem ook een beetje vuil, maar lang zo erg niet als een paar sherried whisky's die ik eerder proefde. Ik heb mijn sherried whisky's liever iets minder 'dirty'. Het viel mij wel op hoe deze whisky in positieve zin veranderde na een paar nipjes en een tijd in het glas.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 15 Apr 2013, 22:29

turfsmurf schreef:
Yapi schreef:... Voor mij opvallend dat ook Turfsmurf aan Japan dacht. 't Is ook de eerste maal dat ik dit er bij schrijf in deze VBT.

Opvallend inderdaad. Toch heeft deze dram onder die sherrydeken ook iets 'japannerigs' naar mijn idee. Zou het de dropassociatie zijn?

Ik vond hem ook een beetje vuil, maar lang zo erg niet als een paar sherried whisky's die ik eerder proefde. Ik heb mijn sherried whisky's liever iets minder 'dirty'. Het viel mij wel op hoe deze whisky in positieve zin veranderde na een paar nipjes en een tijd in het glas.

Lucht deed hem zeker veel goeds, maar een paar druppels water waren in mijn geval echt dodelijk voor dit sample. Grappig idd jullie gedachte bij Japan. Zelf helemaal niet in mij opgekomen (nog steeds niet zo heel erg veel Japanners op), maar het heeft bv ook wel wat trekjes die in een Hibiki 17yo zitten.
0 x

MarcelE
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MarcelE » 15 Apr 2013, 22:31

Ik vind sherry best lekker en drink het ook regelmatig, met name dan de cream en medium (heb het liever wat zoet, niet droog).
Heb zelfs vandaag nog een fles gehaald maar ik vond het in deze whisky toch wel een vreemde combi.
Nu ben ik niet zo bekend met sherried whiskies maar zijn ze allemaal richting deze whisky? (welke het ook mag zijn, we weten het morgen)
Of welke is een goede starter? (heb al eens een Aberlour 10Y gehad, vond die wel goed, maar had er een HP 12Y naast staan en dat was meer mijn ding).
0 x
Afbeelding

Levenswater
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Levenswater » 15 Apr 2013, 22:40

MarcelE schreef:Ik vind sherry best lekker en drink het ook regelmatig, met name dan de cream en medium (heb het liever wat zoet, niet droog).
Heb zelfs vandaag nog een fles gehaald maar ik vond het in deze whisky toch wel een vreemde combi.
Nu ben ik niet zo bekend met sherried whiskies maar zijn ze allemaal richting deze whisky? (welke het ook mag zijn, we weten het morgen)
Of welke is een goede starter? (heb al eens een Aberlour 10Y gehad, vond die wel goed, maar had er een HP 12Y naast staan en dat was meer mijn ding).

Ik ben best wel van de Sherried whiskies maar vond dit sample niet een "standaard" sherried vanwege het kruidige karakter en het haast doodslaan na een paar druppels water. Ik zal eens in m'n collectie kijken voor wat ik een aanrader vind. Maar goed, smaken verschillen zoals wel uit deze VBT blijkt.
0 x
Afbeelding

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 16 Apr 2013, 00:15

Hier ben ik heel benieuwd naar, behoor dan ook tot de "love" groep. Hopelijk goed verkrijgbaar en niet al te prijzig :)
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Apr 2013, 07:53

@Matti: ja, drogend, dat is wat bij mij overkwam als zijde 'wrang', dat voel je aan je wangen. Tannine.
@Pellie: Port heb ik ook aan gedacht, door de aardbeitjes die ik proefde
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”