HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

De derde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 14 Apr 2013, 20:43

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
1
5%
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
1
5%
Afbeelding - 80-84
1
5%
Afbeelding - 85-89
14
67%
Afbeelding - 90-94
4
19%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 21

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 09 Apr 2013, 09:53

Ik ben bang dat ik sample-5 door de tijdsdruk te snel (te laag) heb beoordeeld.
Ik had de notities al ingestuurd en rook na een uurtje nog eens in het glas, ik trof een heerlijk rokerige geur die zelfs de andere morgen nog aanwezig was.
Ik benieuwd wat er in het glas zat en of het wel betaalbaar is. :gnif

Aan het eind van de tasting ga ik alle samples nog eens naast elkaar proeven en nuttigen. Ik ben benieuwd wie voor mij dan als winnaar uit de bus komt.


Groeten,
André
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Apr 2013, 10:35

Soundwave schreef:haha als het een PE of Brora is dan ben ik blij dat mijn flesje nog nagenoeg vol zit. Enige wat ik mij niet zo goed voor kon stellen vanwege de financiën is dat het een PE of Brora zou zijn met een ABV boven de pak em beet 43% en ik had het idee dat deze toch wel wat hoger was tenzij het mijn protesterende lichaam was. Nu hopen dat het de door mij vermoedde Port Ellen GM - Connoisseurs Choice 1982 27yo is ;)

Ik wil de pret niet drukken, noch de verwachtingen beïnvloeden, laat staan temperen, en ga me er uiteraard nog niet over uitlaten maar zou er nog een (of feitenlijk 3 stuks dezelfde) Port Ellen of Brora te koop zijn onder €150 of zelfs €200,-? (ik roep VBT-2 in herinnering: Websites die Whisky (goedkoop) aanbieden niet kunnen leveren ).

Van deze specifiek door jou genoemde PE GM CC kan ik er nog wel een paar vinden. De goedkoopste voor €214,99 http://www.whiskysite.nl/nl/Port-Ellen/ ... port+ellen :Cry
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
OpiumX
Senior
Senior
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 Feb 2013, 08:15
Locatie: Dordrecht

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 09 Apr 2013, 10:51

Dat is em dus niet, maar wat wel. Nog even afwachten tot vanavond...

Frank
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Apr 2013, 10:57

Ik wil de pret niet drukken, noch de verwachtingen beïnvloeden, laat staan temperen...

Dit even los van het feit dat ik me aansluit bij de meerderheid en ik het een mooie whisky vind die ik op 90 gescored heb :smullen
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 09 Apr 2013, 11:43

turfsmurf schreef:Een topwhisky, deze. Voor mij de lekkerste van de VBT's tot nu toe. Ik zag een paar keer Port Ellen genoemd worden, maar daar heb ik te lang geleden ooit iets van gehad om me die smaak te kunnen herinneren. Bij Port Ellen denk ik ook meer aan jodium/medicinaal vs. de kampvuurachtige rook van deze, voorlopig mystery, sample.

Ik had mij voorgenomen om voorlopig kalm aan te doen met duur doen, maar als dit nog ergens te koop is ga ik toch eens kijken.


haha, voor mij net het omgekeerde! Ik heb te weinig van die kampvuurachtige Brora gehad de laatste tijd om de referentie te maken ;) Al zijn we het wel weer eens over de kwaliteit van deze dram :Slainte Geweldig complexe neus. Toch blijf ik er bij dat er wat krijt in zat... ben benieuwd, hopelijk bestaan er wat reviews over!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Apr 2013, 12:04

Yup, die neus scoort in de 90 voor mij idd. Een prachtige symphonie van turf, hout en fruit...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 09 Apr 2013, 12:08

onthulling:

deze dan, Piet? :lol: (al vind ik hem net iets te laag scorend op whiskybase, rond de 85, zou voor mij op whiskybase dus eerder naar de 88 - 90 moeten gaan)

http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=21418

of dan toch deze? (88)

http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=15657

of zelfs deze? (90)

http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=19728
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 09 Apr 2013, 14:11

Piet schreef:
Soundwave schreef:haha als het een PE of Brora is dan ben ik blij dat mijn flesje nog nagenoeg vol zit. Enige wat ik mij niet zo goed voor kon stellen vanwege de financiën is dat het een PE of Brora zou zijn met een ABV boven de pak em beet 43% en ik had het idee dat deze toch wel wat hoger was tenzij het mijn protesterende lichaam was. Nu hopen dat het de door mij vermoedde Port Ellen GM - Connoisseurs Choice 1982 27yo is ;)

Ik wil de pret niet drukken, noch de verwachtingen beïnvloeden, laat staan temperen, en ga me er uiteraard nog niet over uitlaten maar zou er nog een (of feitenlijk 3 stuks dezelfde) Port Ellen of Brora te koop zijn onder €150 of zelfs €200,-? (ik roep VBT-2 in herinnering: Websites die Whisky (goedkoop) aanbieden niet kunnen leveren ).

Van deze specifiek door jou genoemde PE GM CC kan ik er nog wel een paar vinden. De goedkoopste voor €214,99 http://www.whiskysite.nl/nl/Port-Ellen/ ... port+ellen :Cry


Ja ok, mss noemde ik de verkeerde. Afgelopen augustus was er nog wel een shop die de Brora GM had die in VBT-2 zat en ook nog een PE van GM uit '82 of '83 die toen rond de €150 was. En toen heb je die gewoon ook aangeschaft en bewaard voor VBT-3 . Dit blijf ik nog een paar VBT's volhouden :D

EDIT:
Trouwens, stiekem zou ik het nu juist echt geweldig vinden als dit ook ineens weer een jonkie blijkt te zijn.
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Apr 2013, 14:36

Soundwave schreef: Afgelopen augustus was er nog wel een shop die de Brora GM had die in VBT-2 zat en ook nog een PE van GM uit '82 of '83 die toen rond de €150 was.

Een van de redenen van het toen al nauwelijks kunnen vinden, tegen die prijzen, was dat heel veel shops lieten weten dat "juist in de afgelopen weken deze allemaal (op)gekocht waren". Qua timing en soort kreeg ik de indruk door één en dezelfde persoon (geen idee wie). Daar heeft die iemand met een voorzienige blik, en geld, toen zijn slag geslagen want als ze überhaubt nog te koop zijn is het al voor 50% of meer duurder dan destijds, pak weg een half jaar geleden :HitHead
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 09 Apr 2013, 17:32

De spanning is te snijden ... :duimop
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Apr 2013, 18:07

BWhisky schreef:De spanning is te snijden ... :duimop

Ga ik even mijn tortellini snijden ondertussen, doe mij dan maar twee plakken spanning erbij ;)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

QPO-80-03
Senior
Senior
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 Mei 2012, 19:17
Locatie: Zuid-Holland
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 09 Apr 2013, 18:50

Piet is zijn roeping misgelopen....

Hij had de trekking van de lotto balletjes moeten gaan aankondigen.


Potjandorie vertel wat is het..................
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Gebruikersavatar
Peat
Site Admin
Site Admin
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51

HWF Virtuele Blind Tasting-3: #5 demasqué

Ongelezen berichtdoor Peat » 09 Apr 2013, 19:08

Dus helaas, dit gaat niet de betaalbare koop van het jaar worden.

*******************************************************************************************************************************
De inhoud van dit sample is onthuld in het eerste bericht in dit onderwerp.


*******************************************************************************************************************************
:winner
Yapi: Dus ongeveer een ‘82 Port Ellen, eerder licht, score ongeveer net 90, al is het net naar boven afgerond :hoedaf

Soundwave: Ik ga voor een Port Ellen.

BWhisky: Lekker! Doet me denken aan een scherpe en frisse Port Ellen.... Als ik één van de drie moet kiezen dan ga ik maar voor de Port Ellen.

Ook al is dit meer "Hoop doet leven":
Otje: ..vermoedelijk een IB Caol Ila voor zover mijn kennis reikt. (Misschien wel een Port Ellen!) 86pnt.

totalatool ok, dan toch weer Islay en op basis van het vele gesponsor in deze VBT denk ik dat dit wel eens een jaren '80 Port Ellen van 40% kon zijn (GM heeft ze op 40% gebotteld), anders Caol Ila.
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor Pellie » 09 Apr 2013, 19:12

Daarom vond ik hem de lekkerste haha. Het was iig mijn eerste dram PE .
Gefeliciteerd aan allen die hem geraden heeft... :hoedaf
Ik zat zelf wel goed met Islay en de smaaknotities komen ook redelijk overeen. Zat met Laphroaig er wel naast helaas.
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-5 (1 t/m 8 april)

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Apr 2013, 19:13

Meh. Daar baal ik toch wel stevig van. Er is genoeg lekkere whisky in het goedkopere segment, maar deze had ik toch graag nog een keertje mogen proeven :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast