HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-4 (25 mrt t/m 1 april)

De derde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 06 Apr 2013, 20:25

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
0
Geen stemmen
Afbeelding - 76-80
2
12%
Afbeelding - 81-85
12
71%
Afbeelding - 86-90
3
18%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 17

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-4 (25 mrt t/m 1 apr

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 01 Apr 2013, 21:09

Ik volg René ook in zijn redenering dat dit geen single malt is. Hij deed me wat denken aan de vorige tasting met die JW Green Label ertussen. Het verschil met de single malts is opeens opvallend groot. Maar bon, ik kan natuurlijk verkeerd zijn. Ik scoor hem in ieder geval ferm onder de 80.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 01 Apr 2013, 21:12

johan brugge schreef:Ik volg René ook in zijn redenering dat dit geen single malt is. Hij deed me wat denken aan de vorige tasting met die JW Green Label ertussen. Het verschil met de single malts is opeens opvallend groot. Maar bon, ik kan natuurlijk verkeerd zijn. Ik scoor hem in ieder geval ferm onder de 80.

kan goed zijn hoor. Er is iets met de balans, en bij een blend bv heb je dat soms ook, uiteraard! Ik ben dus echt benieuwd, gewoon uit nieuwsgierigheid. Deze komt voor de rest niet in huis ;)
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Apr 2013, 21:16

Jullie mogen me van van alles en nog wat verdenken of zelfs beschuldigen maar dat ik whisky aan een 1 aprilgrap zou verbinden :HitHead
Daarvoor is het toch een té serieus onderwerp :gnif
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 01 Apr 2013, 21:40

Zie ik nu weer mensen die blend automatisch weer associëren met iets inferieurs aan single malt? :Scratch
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 01 Apr 2013, 21:45

Soundwave schreef:Zie ik nu weer mensen die blend automatisch weer associëren met iets inferieurs aan single malt? :Scratch

Daarin is eenieder natuurlijk vrij, en door de bank genomen is het waarschijnlijk nog waar ook (als je inferieur definieert als 'minder smaakvol, minder karakter'). Maar er zijn genoeg blends die prima smaken idd (ik ken er een heel stel die ik (ruim) boven de 80 scoor).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 01 Apr 2013, 21:53

Matti schreef:
Soundwave schreef:Zie ik nu weer mensen die blend automatisch weer associëren met iets inferieurs aan single malt? :Scratch

Daarin is eenieder natuurlijk vrij, en door de bank genomen is het waarschijnlijk nog waar ook (als je inferieur definieert als 'minder smaakvol, minder karakter'). Maar er zijn genoeg blends die prima smaken idd (ik ken er een heel stel die ik (ruim) boven de 80 scoor).

ik ook hoor, nee, dat is het niet. Wat ik wel vaak vind is dat je in een blend of een finish 2 heel verschillende zaken proeft. De balans dus af en toe zoek is. De review van Turfsmurf - waar ik persoonlijk sinds begin van deze blind tasting veel aandacht aan besteed - sterkt me daar dus in. Dus ik ben benieuwd. Het zou me persoonlijk erg verwonderen mocht dit geen blend of finished whisky zijn. Het zou me vreemd lijken mocht deze dus jaren in eenzelfde vat hebben gezeten, eenzelfde whisky is en dan werd gebotteld. Dus dat het maar snel dinsdag is!
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 01 Apr 2013, 21:54

Allee, heb ik dat nu gezegd? Nee toch? Bedoel ik dat blends automatisch inferieur zijn aan single malts? Ook niet.
johan brugge schreef:Het verschil met de single malts is opeens opvallend groot.

Dat heb ik geschreven. Ik zeg niet dat dit zowiezo een blend is, maar ik vind het verschil in kwaliteit en specifieke eigenschappen vergeleken met de single malts uit de tasting (en voorgaande tastings) behoorlijk groot. Zo groot dat ik denk dat het hier geen single malt betreft. Nu beter?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 01 Apr 2013, 21:57

Piet schreef:Jullie mogen me van van alles en nog wat verdenken of zelfs beschuldigen maar dat ik whisky aan een 1 aprilgrap zou verbinden :HitHead
Daarvoor is het toch een té serieus onderwerp :gnif

Piet, ik weet bijna zeker dat je het niet met whisky zou doen. Maar als het nu eens om whiskey gaat... Gaat de vlieger dan nog steeds op :Scratch
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 01 Apr 2013, 21:58

Ik heb de wordclouds toegevoegd. Toch wel erg interessant vind ik :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Apr 2013, 21:58

johan brugge schreef:Nu beter?

Ja Johan, je moet nu toch weten dat je goed op de interpunctie moet letten :lol:
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Apr 2013, 22:01

QPO-80-03 schreef:Piet, ik weet bijna zeker dat je het niet met whisky zou doen. Maar als het nu eens om whiskey gaat... Gaat de vlieger dan nog steeds op
:bliss :HitHead Aaaaaaaargh :HitHead :bliss ... nog een nachtje slapen dan maar.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 01 Apr 2013, 22:02

Matti schreef:

En ik ook, Matthijs :)

Ik vind, beste Soundwave, dat je nu wel erg snel met jouw associaties betreffende whisky's strooit. Er zijn héél erg veel goede single malts te koop én er zijn ook héél erg veel goede blended malts te koop, ik spreek nu uit een jarenlange ervaring. En dat weet jij hoogstwaarschijnlijk ook wel. Denk nou eerst eens na alvorens zo te reageren.

Gezellige 2e Paasdag verder :)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 01 Apr 2013, 22:02

Goh, ben ik nu de enige die virgin oak associaties had? Het is niet zo voor de hand liggend, maar toen ik voor het eerst aan het flesje snuffelde dacht ik dat Piet wat Glenmorangie Ealanta voor de tasting had geregeld. Pas bij het proeven en rechtstreeks vergelijken met die Ealanta vond ik het toch teveel verschillen vanwege iets sherryachtigs. Een finish dus en ik was niet de enige met die indruk.

Wel zag ik een paar keer bourbon genoemd. Dat is ook een soort virgin oak. Nou schijnt er een Bourbon met port finish te bestaan (Angels Envy), dus wie weet. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar wat dit moge wezen.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 01 Apr 2013, 22:07

turfsmurf schreef:Goh, ben ik nu de enige die virgin oak associaties had? Het is niet zo voor de hand liggend, maar toen ik voor het eerst aan het flesje snuffelde dacht ik dat Piet wat Glenmorangie Ealanta voor de tasting had geregeld. Pas bij het proeven en rechtstreeks vergelijken met die Ealanta vond ik het toch teveel verschillen vanwege iets sherryachtigs. Een finish dus en ik was niet de enige met die indruk.

Wel zag ik een paar keer bourbon genoemd. Dat is ook een soort virgin oak. Nou schijnt er een Bourbon met port finish te bestaan (Angels Envy), dus wie weet. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar wat dit moge wezen.

ikzelf was eigenlijk zodanig overtuigd van een finish, dat ik ook bij Glenmorangie terecht kwam (nog even met Bram over gediscussieerd) en ik heb Piet dit weekend ook een behoorlijk sturende mail gestuurd over zijn Glenmorangie tasting dit weekend :lol: Virgin oak kan hoor. Al ben ik ook verheugd dat we alweer in dezelfde score vertoeven ;) gemakkelijk voor toekomstige aankopen
0 x
Afbeelding

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 01 Apr 2013, 22:14

Als deze een Glenmorangie is, zit er met m'n Kintra 3rd Confidential bovenop, 7yo Glenmorangie. Denk alleen dat deze niet zo jong is, verzuipt vrij snel met water.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”