HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-3 (18 t/m 25 maart)

De derde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 30 Mar 2013, 20:37

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
0
Geen stemmen
Afbeelding - 76-80
4
20%
Afbeelding - 81-85
8
40%
Afbeelding - 86-90
8
40%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 20

Piet
Moderator
Moderator

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-3 (18 t/m 25 maart)

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mar 2013, 14:26

OpiumX schreef:Zou overigens wel mooi zijn als het een Bowmore is. Velen noemen deze distillery als donateur van de sample.

Hé Frank het woord "donateur" heeft hier in de context van een HWF VBT een zekere betekenis hoor! Maar we gebruiken dan het woord "sponsor"!

Als je het bedoeld als "distilateur" of "producent" dan klopt het dat Bowmore vermeld is. Aangezien een donatie een schenking is gaat die aanname van jou dan wel een stapje (wat heet?) verder.
Want: Een donateur in deze context dus een sponsor, is iemand die een whisky gratis ter beschikking stelt voor een VBT. En die hebben we !
In het kader van "voor wat hoort wat" besteden we daar dan ook aandacht aan in de onthulling van het betreffende sample, zoals bijvoorbeeld bij sample #2 en in HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting sponsors: Met dank aan...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 26 Mar 2013, 14:31

Piet schreef:
OpiumX schreef:Zou overigens wel mooi zijn als het een Bowmore is. Velen noemen deze distillery als donateur van de sample.

Hé Frank het woord "donateur" heeft hier in de context van een HWF VBT een zekere betekenis hoor! Maar we gebruiken dan het woord "sponsor"!

Als je het bedoeld als "distilateur" of "producent" dan klopt het dat Bowmore vermeld is. Aangezien een donatie een schenking is gaat die aanname van jou dan wel een stapje (wat heet?) verder.
Want: Een donateur in deze context dus een sponsor, is iemand die een whisky gratis ter beschikking stelt voor een VBT. En die hebben we !
In het kader van "voor wat hoort wat" besteden we daar dan ook aandacht aan in de onthulling van het betreffende sample, zoals bijvoorbeeld bij sample #2 en in HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting sponsors: Met dank aan...

Kalm kalm, ik bedoelde er helemaal niks mee. Ik kon even niet op sponsor komen, dus schreef ik donateur. :P

Frank
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 26 Mar 2013, 14:34

totalatool schreef:Ik zou er alvast flink van balen als het een Tempest blijkt te zijn, want die staat gewoon in mijn kast en dat had ik toch denk ik wel opgemerkt als ik mijn normale "procedure" had gevolgd.
Ik heb in elk geval vanmorgen in het half lege sampleflesje wel dingen geroken waardoor ik allereerst even controleerde of ik echt wel sample 3 onder mijn neus had.

Hangt er wel vanaf welke batch jij dan hebt he. Voor zover ik heb kunnen achterhalen zitten er behoorlijk grote verschillen tussen de verschillende batches.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mar 2013, 14:37

OpiumX schreef:Kalm kalm, ik bedoelde er helemaal niks mee. Ik kon even niet op sponsor komen, dus schreef ik donateur.

Hé Frank, maar gebruik van sponsor had ook deze reactie uitgelokt hoor :HitHead ... ik denk dat de crux je nog ontgaat hoor :Scratch
0 x

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 26 Mar 2013, 14:40

Piet schreef:
OpiumX schreef:Kalm kalm, ik bedoelde er helemaal niks mee. Ik kon even niet op sponsor komen, dus schreef ik donateur.

Hé Frank, maar gebruik van sponsor had ook deze reactie uitgelokt hoor :HitHead ... ik denk dat de crux je nog ontgaat hoor :Scratch

Ik denk sowieso niet, zou dat het zijn? :Tongue :HitHead :Scratch

Frank
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mar 2013, 14:45

OpiumX schreef:Ik denk sowieso niet, zou dat het zijn?

Ik doel namelijk hier op:
Voor elke virtuele blind tasting proberen we sponsoring voor een of meer samples te krijgen. In het kader van "voor wat hoort wat" zal ná afloop van een VBT de whisky en sponsor een vermelding voor de eeuwigheid krijgen. Ook zal er aandacht aan worden geschonken bij de onthulling van het betreffende sample.
Groot voordeel voor de panelleden is dat er bovendien meer geld beschikbaar is voor de aankoop van de overige samples.
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 26 Mar 2013, 14:47

Wanneer komt de onthulling van #3?? :bigsmile Iedereen zit toch al te wachten... :duimop
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 26 Mar 2013, 14:48

Piet schreef:

Ik denk dat de crux misschien jou ontgaat Piet :) Frank bedoelde volgens mij simpelweg: 'velen noemen Bowmore bij dit sample'.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mar 2013, 15:17

Matti schreef:Ik denk dat de crux misschien jou ontgaat Piet Frank bedoelde volgens mij simpelweg: 'velen noemen Bowmore bij dit sample'.

Dat vermoeden had ik maar daarom ter meerdere zekerheid even mijn vraag en de focus op de juist niet onbelangrijke sponsoring!
Bovendien zou iemand, om wat voor reden dan ook, inderdaad én het merk kunnen raden of weten en kunnen denken of weten dat het een gesponsorde dram is ! Aangezien Frank hier redelijk nieuw is en niet deelneemt aan de VBT (noch heeft genomen) dacht ik deze duidelijkheid even te moeten geven,... met alle gevolgen van dien. Net als mijn opmerking over wel of niet Schots zijn van #3 vanochtend, die het opeen een Japanse whisky maakt :Tongue
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 26 Mar 2013, 15:30

Misverstanden zijn er om niet uit te wereld te worden geholpen en langzaam te groeien tot dramatische proporties, zeg ik altijd.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 26 Mar 2013, 15:37

Kan de onthulling vandaag iets vroeger? 't is interland voetbal en ik heb geen zin om tijdens de wedstrijd nog eens de spanning van een onthulling te moeten dragen ;)
Hopelijk zijn er hier nog voetbalsupporters die me steunen in die redenering :bigsmile

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 26 Mar 2013, 15:45

BWhisky schreef:Hopelijk zijn er hier nog voetbalsupporters die me steunen in die redenering :bigsmile

Voetbal schmoetbal. ;)
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Mar 2013, 15:46

BWhisky schreef:Kan de onthulling vandaag iets vroeger? 't is interland voetbal en ik heb geen zin om tijdens de wedstrijd nog eens de spanning van een onthulling te moeten dragen ;)
Hopelijk zijn er hier nog voetbalsupporters die me steunen in die redenering :bigsmile

:Slainte

Voor mij hoeft dat helemaal niet hoor! Er is toch geen bal op tv, niet dat ik mij daar iets van aantrek. Ik moet toch werken. :lol:
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 26 Mar 2013, 15:47

Ik vind de onthulling spannender dan het voetbal!!! :lekker
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 26 Mar 2013, 15:49

Ik sta blijkbaar alleen in m'n voetballiefhebberij... :vies
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”