HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-3 (18 t/m 25 maart)

De derde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 30 Mar 2013, 20:37

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
0
Geen stemmen
Afbeelding - 76-80
4
20%
Afbeelding - 81-85
8
40%
Afbeelding - 86-90
8
40%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 20

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-3 (18 t/m 25 maart)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 28 Mar 2013, 00:37

Matti schreef:
OpiumX schreef:
totalatool schreef:Zojuist heb ik nogmaals aan dit sample geroken, en het is voor mij nu echt onbegrijpelijk dat ik zondag die turf gemist heb. Het is echt totaal niet wat ik me herinner van zondag, net alsof ik een compleet andere dram in m'n handen heb. Ik kan er met de pet niet bij. :shock:

Misschien door de oxidatie een verandering in de whisky in geur en smaak?

Frank

Dat kan zeker. Als ik zeker wil weten of ergens turf in zit laat ik het glas open een uur of twee staan. Als je dan nog geen turf ruikt/proeft zit het er niet in :)

Voor mij is vooral een leeg glas daarin het duidelijkst. Volgens mij heb ik ook al meerdere keren een paar uur tot een dag na oplevering van mijn eerste notities nog een extra berichtje gestuurd om dat nog even te benadrukken. Verder is die geur die een dag later nog in het glas hangt voor mij inmiddels ook een klein beetje een benchmark voor de kwaliteit van de whisky. Al mijn favoriete flessen hebben tot nu toe namelijk ook een geweldige geur achtergelaten in het lege glas. Als je (waarschijnlijk door het hoge ABV) 's ochtends het lege glas ruikt waar de avond ervoor een George T. Stagg in heeft gezeten weet je niet wat je meemaakt!
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-3 (18 t/m 25 maart)

Ongelezen berichtdoor Kay » 04 Apr 2013, 11:39

Heb het laatste restje van deze sample even afgezet tegen een broertje, de Bowmore Tempest batch 3. Niet dat ze nou als twee druppels... eh whisky op elkaar lijken, maar ze hebben toch wel enkele duidelijke parallellen. In beide vind ik vooral de smaak van zachte spekjes opvallender dan de turf, dus hoewel ik zelden Bowmore drink stel ik mezelf eigenlijk toch wel teleur dat ik er geen Bowmore in herkend heb.

De sample scoort voor mij net een puntje hoger dan de Tempest (85 vs 84), maar afgaande op de gemiddeldes op Whiskybase scoor ik Bowmore toch structureel lager dan het gemiddelde.
0 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”