HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-3 (18 t/m 25 maart)
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-3 (18 t/m 25 maart)
Mja, daar heb je wel een punt!
Een bepaalde lijn ( of toch zeker bepaalde kwaliteitseisen ) volgende sommige bottelaars wel. AM is daar een goed voorbeeld van maar of je blind een bepaald ' AM - karakter ' zou kunnen detecteren bv, lijkt me quasi onmogelijk.
Een bepaalde lijn ( of toch zeker bepaalde kwaliteitseisen ) volgende sommige bottelaars wel. AM is daar een goed voorbeeld van maar of je blind een bepaald ' AM - karakter ' zou kunnen detecteren bv, lijkt me quasi onmogelijk.
0 x
BWhisky schreef:Mja, daar heb je wel een punt!
dat is ook waar! Want dan ga je al over heel Schotland oordelen, wordt behoorlijk ingewikkeld
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Pellie schreef:Als het idd Bowmore is, dan heb ik het totaal mis. Maar goed die vergelijking kan ik ook niet maken, want ik heb nog nooit een Bowmore gehad....![]()
Maar ik lees turf weer en Islay, ik vond dat totaal niet. Erg benieuwd naar de onthulling.....
En zelfs dan zegt het ook niet alles hoor. Bowmore 15yo bv heeft echt praktisch geen overeenkomsten met dit sample. Was geloof ik de eerste die ik geproefd heb ooit en daardoor was ik ook bepaald niet enthousiast over Bowmore, maar heb later ook Bowmore's geproefd die gelukkig wat meer in mijn straatje vielen.
0 x
- Levenswater
- Actief lid

Ik zie weer heel veel verschillende reacties op dit sample. Bijzonder dat er een aantal keren Bowmore genoemd wordt, was het eerste wat mijn vriend zei over deze.
Ik ben erg benieuwd naar de ontknoping van deze.
Ik ben erg benieuwd naar de ontknoping van deze.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

BWhisky schreef:Mja, daar heb je wel een punt!
Vind trouwens dat Wilson & Morgan ook wel sterk een eigen identiteit uitstraalt door behoorlijk wat bijzondere finishes met name. Italiaans en daarom mede vrij veel Marsala finishes (met wisselend succes imho).
0 x
Wordcloud toegevoegd.
Tjee, Bowmore kon natuurlijk ook nog idd
Ik heb me zo blindgestaard op het bijna volledig ontbreken van turf dat ik Bowmore uit het oog verloren ben. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook vrij weinig referentiemateriaal heb gedronken, dus dat was een totale gok geweest.
Tjee, Bowmore kon natuurlijk ook nog idd
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Het zou wel eens een Benriach of een Longrow kunnen zijn...
0 x
Leuk, zo'n tegenstrijdige notities. Ik vind deze sample nu al leuker dan de vorige 
0 x
I_SPEY schreef:Het zou wel eens een Benriach of een Longrow kunnen zijn...
Een Longrow zou me niet verrassen. Maar dat zou wel betekenen dat ik er naast zit
0 x
Yapi schreef:I_SPEY schreef:Het zou wel eens een Benriach of een Longrow kunnen zijn...
Een Longrow zou me niet verrassen. Maar dat zou wel betekenen dat ik er naast zit
Longrow? Echt? Heb ik dan een bak vol turf gemist?
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Levenswater
- Actief lid

Ik moet trouwens wel erbij zeggen dat ik voor het proeven flink aan de marsepein heb gezet (taart workshop). Kan mijn smaak flink beinvloed hebben, heb gelukkig nog wat over om te herhalen.
0 x
Matti schreef:Yapi schreef:I_SPEY schreef:Het zou wel eens een Benriach of een Longrow kunnen zijn...
Longrow? Echt? Heb ik dan een bak vol turf gemist?
ik doel vooral op de Campbeltown neus die ik had
In de peat trok ie meer naar Islay... tja wie gaat het zeggen... piet zeker
0 x
Soundwave schreef:Haha ok nog niets van de volgende samples geproefd, maar deze samples tot nu toe zouden samen makkelijk weer in een bepaalde expressie van een vrij bekende blender passen als je het mij vraagt
Ik verwacht nog wel een Big Peat in de komende samples

0 x
Ik denk dat ik (met behulp van de overige notities) weet wat het is. Dat zou in ieder geval mijn score bevestigen, want de vermoede fles staat voor hetzelfde aantal punten in mijn notitieboekje 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
andre8x8 schreef:Soundwave schreef:Haha ok nog niets van de volgende samples geproefd, maar deze samples tot nu toe zouden samen makkelijk weer in een bepaalde expressie van een vrij bekende blender passen als je het mij vraagt
Ik verwacht nog wel een Big Peat in de komende samples
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”