zeer lekker, daar blijf ik bij, en Serge vindt dat ook
HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-1 (4 t/m 11 maart)
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-1 (4 t/m 11 maart)
whahaha, zie je wel, op je bek gaan en al
Laatst gewijzigd door Yapi op 12 Mar 2013, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
En dan te bedenken dat ik dit weekend nog de Moine heb geproeft. En inderdaad deed deze Serge ook aan Ardbeg denken, grappig.
0 x
om mezelf een hart onder de riem te steken, ik heb helemaal geen ervaring met Bunnahabhain, enkel de 12 staan, staat op whiskybase 'open' maar in realiteit nog niet... wel, dat moet dan maar eens, want dit is erg goed voor z'n leeftijd!
0 x
Matti schreef:Hier nog de tag cloud (gelukt )
Mooi zo Matti. Die houden we er in ! Ik heb hem er bij gezet boven de panelproefnotities. Geeft zo een mooie snelle indruk cq samenvatting van de bevindingen

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Heb nog een half flesje over, zal deze zeer binnenkort eens naast de Moine proeven.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Begin wel het gevoel te krijgen overigens dat jonge leeftijd bij een peated whisky wel veel beter gaat dan bij de gemiddelde Speyside. Niet dat ik het er blind uit haal, maar heb wel vaker jonge eilanders geproefd en die verraste mij bijna altijd al meer dan jongelingen van het vaste land. Misschien dat al dat turfgeweld het gemis aan interactie met hout wat verbloemt?
Bunna was trouwens de enige Islay distillery waar ik nog nooit iets van had geproefd. Nu is mijn lijstje wat dat betreft in ieder geval compleet
Bunna was trouwens de enige Islay distillery waar ik nog nooit iets van had geproefd. Nu is mijn lijstje wat dat betreft in ieder geval compleet
0 x
Soundwave schreef:Begin wel het gevoel te krijgen overigens dat jonge leeftijd bij een peated whisky wel veel beter gaat dan bij de gemiddelde Speyside. Niet dat ik het er blind uit haal, maar heb wel vaker jonge eilanders geproefd en die verraste mij bijna altijd al meer dan jongelingen van het vaste land. Misschien dat al dat turfgeweld het gemis aan interactie met hout wat verbloemt?
Dan moet je voor de lol eens de Glenglassaugh Revival proberen, 3 (de laatste batch bijna 4) jaar oud en (naar mijn uiterst bescheiden mening) een topper.
Ik ben het wel met je eens trouwens en denk dat je gelijk hebt dat hevige turfrook een verder nog weinig interessante whisky kan opleuken, maar er zijn uitzonderingen
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Ha, leuk!
Slechts 4 jaar en toch al behoorlijk complex/vol/... nice!
Zeer goed en verrassend sample, dat beloofd!
Slechts 4 jaar en toch al behoorlijk complex/vol/... nice!
Zeer goed en verrassend sample, dat beloofd!
Laatst gewijzigd door Piet op 12 Mar 2013, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 4 jaar i.p.v. 5!
Reden: 4 jaar i.p.v. 5!
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Pellie schreef:En wat riep ik in mijn notitie????
netjes hoor...
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Matti schreef:Soundwave schreef:Begin wel het gevoel te krijgen overigens dat jonge leeftijd bij een peated whisky wel veel beter gaat dan bij de gemiddelde Speyside. Niet dat ik het er blind uit haal, maar heb wel vaker jonge eilanders geproefd en die verraste mij bijna altijd al meer dan jongelingen van het vaste land. Misschien dat al dat turfgeweld het gemis aan interactie met hout wat verbloemt?
Dan moet je voor de lol eens de Glenglassaugh Revival proberen, 3 (de laatste batch bijna 4) jaar oud en (naar mijn uiterst bescheiden mening) een topper.
Ik ben het wel met je eens trouwens en denk dat je gelijk hebt dat hevige turfrook een verder nog weinig interessante whisky kan opleuken, maar er zijn uitzonderingen
Ja die Glenglassaugh was ik idd al behoorlijk nieuwsgierig naar en uiteraard zullen er nog genoeg uitzonderingen zijn hoor! Staat in ieder geval op mijn shortlist.
Als ik mijn eigen notities van sample 1 nu na lees dan denk ik dat het allemaal al een stuk overtuigender zou overkomen als ik alle gokjes over leeftijd, distillery en ABV gewoon weg laat voortaan
0 x
Peat schreef:Inmiddels is de naam wel genoemd eerst in de notitie van Pellie en later ook door Jeronimoss en Matti ... maar de leeftijd is misschien wel de grootste verassing.... en het abv!
Dat had ik nou precies andersom. Dat dit een jonge cask strength is, was me wel duidelijk (de combinatie van die twee kenmerken verklaart gelijk ook waarom ik hem veel te scherp vond denk ik), maar ondanks de turf was ik er helemaal niet zo zeker van dat dit een Islay was. Maar met Bunnahabhain ben ik dan ook niet zo bekend.
Wel een opluchting dat het toch geen Ardbeg, Laphroaig, Talisker, Caol Ila of Longrow is
Laatst gewijzigd door Kay op 12 Mar 2013, 19:59, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x
Soundwave schreef:Als ik mijn eigen notities van sample 1 nu na lees dan denk ik dat het allemaal al een stuk overtuigender zou overkomen als ik alle gokjes over leeftijd, distillery en ABV gewoon weg laat voortaan
Nee joh
0 x
Matthijs, whiskynerd.
MichelC schreef:Pellie schreef:En wat riep ik in mijn notitie????
netjes hoor...
En ook de punten heb je goed, Pellie Serge
0 x
Haha, komt ook wel beetje geluk bij kijken hoor. Ben benieuwd hoe ik het bij de volgende samplers er vanaf breng! 
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”