HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-3 (18 t/m 25 maart)

De derde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 30 Mar 2013, 20:37

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
0
Geen stemmen
Afbeelding - 76-80
4
20%
Afbeelding - 81-85
8
40%
Afbeelding - 86-90
8
40%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 20

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-3 (18 t/m 25 maart)

Ongelezen berichtdoor Pellie » 25 Mar 2013, 22:47

BWhisky schreef:
Pellie schreef:Als het idd Bowmore is, dan heb ik het totaal mis. Maar goed die vergelijking kan ik ook niet maken, want ik heb nog nooit een Bowmore gehad.... :oops:
Maar ik lees turf weer en Islay, ik vond dat totaal niet. Erg benieuwd naar de onthulling..... :lekker

Dan is't inderdaad moeilijk om op Bowmore te gokken ;)

Maar eh, wat ik me afvraag, hoe kom je aan de gok 'Hart Brothers' of 'The Ultimate' ? Ik heb eigenlijk nog nooit een echte 'lijn' gevonden in wat onafhankelijke bottelaars bottelen... behalve dan misschien bij de (oude) Samaroli bottelingen, die zijn namelijk quasi allemaal Geniaal :bigsmile

Ik had paar weken terug wat samplers van Hart brothers en Ultimate. Ik vond hier juist wel een typerende lijn inzitten en sterker nog, ik vond ze beide op elkaar lijken en nog sterker: deze sample 3 deed me eraan denken. Maar het is allemaal maar complottheorie :P Maar turf??? Nee, heb ik niet echt waar genomen.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 25 Mar 2013, 22:49

Matti schreef:Wordcloud toegevoegd.

Tjee, Bowmore kon natuurlijk ook nog idd :) Ik heb me zo blindgestaard op het bijna volledig ontbreken van turf dat ik Bowmore uit het oog verloren ben. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook vrij weinig referentiemateriaal heb gedronken, dus dat was een totale gok geweest.

Matti in je wordcloud is de grootte toch wel op basis van het aantal keren genoemd? Ik zie bv 3 mensen Highland Park noemen en 4 mensen laurier(drop), maar toch is HP veel groter.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 25 Mar 2013, 22:57

andre8x8 schreef:
Soundwave schreef:Haha ok nog niets van de volgende samples geproefd, maar deze samples tot nu toe zouden samen makkelijk weer in een bepaalde expressie van een vrij bekende blender passen als je het mij vraagt :bigsmile

Ik verwacht nog wel een Big Peat in de komende samples :P

In Big Peat (althans die van 2011) zou ook een beetje Port Ellen moeten zitten, dus als één van de volgende samples een PE is en de laatste de Big Peat, dan kan ik daar prima mee leven hoor hahaha. Zat zelf meer in de richting van Peat Monster of Flaming Heart, maar dan moet dit sample een Ledaig zijn ;) Maar hey, ik zal de komende weken nog maar moeten gaan zien of ik in de goede richting zit. Waarschijnlijk niet.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 25 Mar 2013, 22:59

Soundwave schreef:
Matti schreef:Wordcloud toegevoegd.

Tjee, Bowmore kon natuurlijk ook nog idd :) Ik heb me zo blindgestaard op het bijna volledig ontbreken van turf dat ik Bowmore uit het oog verloren ben. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook vrij weinig referentiemateriaal heb gedronken, dus dat was een totale gok geweest.

Matti in je wordcloud is de grootte toch wel op basis van het aantal keren genoemd? Ik zie bv 3 mensen Highland Park noemen en 4 mensen laurier(drop), maar toch is HP veel groter.

Scherp :) Ik had iets te enthousiast opgeteld (highland + park), ik heb een aangepaste versie in de eerste post gezet.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 25 Mar 2013, 23:08

Yapi schreef:
I_SPEY schreef:Het zou wel eens een Benriach of een Longrow kunnen zijn...

Een Longrow zou me niet verrassen. Maar dat zou wel betekenen dat ik er naast zit ;)

Hoewel veel tonen die ik in mijn notities genoemd heb ook bij een Longrow zouden kunnen passen, is die nou echt geen moment in me opgekomen.
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 25 Mar 2013, 23:10

Kay schreef:
Yapi schreef:
I_SPEY schreef:Het zou wel eens een Benriach of een Longrow kunnen zijn...

Een Longrow zou me niet verrassen. Maar dat zou wel betekenen dat ik er naast zit ;)

Hoewel veel tonen die ik in mijn notities genoemd heb ook bij een Longrow zouden kunnen passen, is die nou echt geen moment in me opgekomen.

Zou mij ook verrassen........
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Mar 2013, 23:14

Op neus niet, op smaak wel...
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 25 Mar 2013, 23:38

Hey René, ik vind het echt fijn om jouw notities te lezen! Het sterkt me eens te meer dat wij een gelijkaardige smaak hebben. Can't be bad!! :duimop
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 26 Mar 2013, 08:13

Ik herkende overduidelijk koffie, wat me ook kon bekoren. Niemand anders? Staat zelfs niet in de tag-cloud :( Als ik deze dram in één woord zou moeten omschrijven: koffie!

Yapi schreef:Cool!

Ik herken me heel erg in de mensen die dit een Campbeltown neus vinden hebben, en Islay karakter in smaak.
Dus vandaar mijn twijfel ergens...

Ja, dat was m'n eerste ingeving, maar denk niet dat het dat is.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mar 2013, 08:30

JayDie schreef:Ik herkende overduidelijk koffie, wat me ook kon bekoren. Niemand anders? Staat zelfs niet in de tag-cloud :( Als ik deze dram in één woord zou moeten omschrijven: koffie!

Ik heb wel even aan Haagse Hopjes gedacht (dus koffie+karamel) maar dat was zo zwak/kort dat ik het niet heb opgeschreven (in mijn nog niet gepubliceerde notitie).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

jan valk
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jan valk » 26 Mar 2013, 09:32

ik zet in op een old pulteney
0 x
Afbeelding Sláinte

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mar 2013, 09:37

BWhisky schreef: ...maar ook enkele notes die heel andere richtingen uitgaan.

Aan de scores te zien zijn ook qua kwaliteit (of is het toch meer voorkeur?) de meningen weer aardig verdeeld.

Maar "we" zijn het er wel over eens dat het een Schotse Single Malt is :gnif Ik meen in geen enkele notities iets anders gezien te hebben 8-)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 26 Mar 2013, 09:44

jan valk schreef:ik zet in op een old pulteney

Op m'n notities afgaand vind ik dat niet eens zo'n vreemde gok, maar ook Old Pulteney is niet bij me opgekomen toen ik de sample proefde. Ik heb er nochtans twee flessen van open staan, dus was een kleine moeite geweest om ze te vergelijken...

Piet schreef:Maar "we" zijn het er wel over eens dat het een Schotse Single Malt is :gnif Ik meen in geen enkele notities iets anders gezien te hebben 8-)

Hint hint? Of probeer je ons nog even op het verkeerde been te zetten ;)
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 26 Mar 2013, 10:07

Piet schreef:
BWhisky schreef: ...maar ook enkele notes die heel andere richtingen uitgaan.

Aan de scores te zien zijn ook qua kwaliteit (of is het toch meer voorkeur?) de meningen weer aardig verdeeld.

In elk geval de puntenscores van onervaren proevers lees ik allang niet meer als kwaliteitsbeoordeling, maar als voorkeur.
Piet schreef:Maar "we" zijn het er wel over eens dat het een Schotse Single Malt is :gnif Ik meen in geen enkele notities iets anders gezien te hebben 8-)

Eh, nee toch? Bij de Teaninich van VBT2 dacht ik aan een Japanner vanwege wat ik toen omschreef als een aparte houtsmaak, en nu dit sample me aan die Teaninich deed denken ga jij zitten hinten dat dit wel eens een Japanner kon zijn? :HitHead
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 26 Mar 2013, 10:33

Piet schreef:
JayDie schreef:Ik herkende overduidelijk koffie, wat me ook kon bekoren. Niemand anders? Staat zelfs niet in de tag-cloud :( Als ik deze dram in één woord zou moeten omschrijven: koffie!

Ik heb wel even aan Haagse Hopjes gedacht (dus koffie+karamel) maar dat was zo zwak/kort dat ik het niet heb opgeschreven (in mijn nog niet gepubliceerde notitie).

inderdaad geen Straight koffie, wel eerder koffie verkeerd met nogal wat melk. Dat bedoel ik soms ook met papperig, naar smaak toe.
0 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”