HEBT sample VI

Een eigen plek voor Whisky-verenigingen, -societies, -clubs, -genootschappen, -kringen, -collectieven, -vriendengroepen etc.
Gebruikersavatar
Kay
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2390
Lid geworden op: 24 Nov 2011, 16:03
Locatie: Eys
Contact:

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Kay » 10 Jun 2014, 11:50

Leuk om eens eentje van geproefd te hebben!
0 x
Afbeelding

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 819
Lid geworden op: 08 Feb 2012, 13:38
Locatie: Noord Brabant

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor vmk » 10 Jun 2014, 12:40

Kay schreef:Leuk om eens eentje van geproefd te hebben!

Absoluut, maar zeker geen Caper 72 kwaliteit, dat is nog wel wat niveautjes hoger.
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Pellie » 10 Jun 2014, 15:23

Interessant om keer geproefd te hebben. Maar niet helemaal mijn ding. Neus was geweldig.
0 x

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 11 Jun 2014, 09:09

Terug uit Schotland, maar daardoor wel dit sample (en de vorige) gemist. Ik heb express dit topic niet gelezen, want ik wilde sample VI alsnog blind proeven, maar toen zag ik opeens de blogpost van Matti voorbij komen op Facebook :domdom Dus hier alsnog mijn notes, maar heb 'm dus niet blind geproefd.

Neus: Appel, sinaasappel, banaan, grapefruit, vijgen en pruimen. Heerlijk fruitig dus :) Ook licht kruidig. OBE meen ik ook wel duidelijk waar te nemen: muffig en soja. Maar dat is natuurlijk wel met de wetenschap dat deze al bijna 30 jaar in de fles zit.

Smaak: Een beetje zoutig, wat menthol en karton. Heel anders dan ik op basis van de neus had verwacht. Fruitigheid (pruimen, banaan, witte druif) verdwijnt naar de achtergrond.

Finish: Deze is te verwaarlozen. Opvallend warm voor zo'n laag alcoholpercentage, maar ook erg kort.

Rating: 86

Fantastische neus, de rest valt tegen. Zonder die heerlijke geuren was die score een stuk lager uitgevallen.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Kay
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2390
Lid geworden op: 24 Nov 2011, 16:03
Locatie: Eys
Contact:

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Kay » 11 Jun 2014, 16:46

vmk schreef:
Kay schreef:Leuk om eens eentje van geproefd te hebben!

Absoluut, maar zeker geen Caper 72 kwaliteit, dat is nog wel wat niveautjes hoger.

Geen idee, nooit geproefd. Die noemde ik omdat ik vermoedde dat het een oude refill sherry was. Maar misschien is hetgeen waar ik die associatie vandaan haal (dat leerachtige) wel het veel genoemde OBE. Ik weet namelijk nog niet helemaal hoe ik dat zou moeten herkennen.
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Pellie » 15 Jun 2014, 21:07

Komt er nog topic voor sample VII????
0 x


Terug naar “Whisky Webstek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast