Waarom een apart vrouwenhoekje?

Een eigen plek voor Whisky-verenigingen, -societies, -clubs, -genootschappen, -kringen, -collectieven, -vriendengroepen etc.
Gebruikersavatar
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 703
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19

Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 19 Jan 2014, 18:41

Altijd leuk om meer vrouwen het zien genieten van whisky! En in principe moeten ze er zelfs beter van kunnen genieten. Het schijnt onderzocht te zijn dat vrouwen beter kunnen ruiken en proeven.
Wat ik minder goed begrijp is waarom er een behoefte is om dan een apart vrouwenhoekje te hebben….?
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Jan 2014, 20:07

laddie teun schreef:Wat ik minder goed begrijp is waarom er een behoefte is om dan een apart vrouwenhoekje te hebben….?

In een lange conversatie achter de schermen is vastgesteld dat die behoefte er is Teun.
Vandaar dat in dat ene onderwerp op het hele forum aan mannen wordt verzocht niet op de onderlinge discussie van de dames in te breken.

Vooralsnog is dat zonder uitzondering.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor totalatool » 19 Jan 2014, 20:37

Hey Teun, zullen wij een apart mannenhoekje beginnen? ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Jan 2014, 20:58

Uit Vrouwen en Whisky (s.v.p. geen mannen hier, meelezen mag)
Islay_fan schreef:Echter, als ik zo het forum regelmatig bezoek, blijkt dit toch een "mannenwereldje" te zijn.

Ik zou het erg leuk vinden om met vrouwen een eigen hoekje te creëren op dit forum.

Waar zouden we het zoal over kunnen hebben? Het moet wel vrouwen specifiek blijven.....

Dat van dat "mannenwereldje" lijkt me een valide constatering.
Het is ook een zoektocht/probeersel, Gerda schreef ook: ....Het moet wel vrouwen specifiek blijven.....

Het zou best kunnen dat dit laatste moeilijker is dan gedacht. De tijd zal het uitwijzen. Hopelijk is het wel een stimulans voor vrouwen om eens wat actiever op het forum te worden, al dan niet om redenen die wij mannen niet (willen) snappen..
Ik zou zeggen, geeft het even een kans. En zoals er nu uitdrukkelijk bij staat "meelezen mag" ;) Ik laat het hierbij.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 703
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 19 Jan 2014, 21:17

Meelezen mag. Meepraten niet….
Mogen de vrouwen dan ook niet meer mee praten op de rest van het forum?
Moet er ook een apart mannenhoekje komen?
een apart homo-hoekje? En wat we allemaal nog niet meer kunnen verzinnen?
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik snap het niet.

En ik dacht ook dat dit forum open voor iedereen was. Op elk onderwerp. Begin dan een apart whisky vrouwen forum.

Ik vind het eigenlijk denk ik vooral erg jammer dat er vrouwen zijn die een apart hoekje nodig denken te hebben. en nogmaals: waarom? Wordt je als vrouw niet serieus genomen op de rest van het forum? Lijkt me niet. Staat het vol vrouwonvriendelijke teksten? Lijkt me niet.
Als er behoeft is aan een apart hoekje vind ik het best hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik snap het gewoon niet.

Wat mij betreft genieten we allemaal van whisky, met elkaar, ongeacht geslacht seksuele voorkeur of whatever.

PS
misschien moet ik met ene tweede profiel aanmelden en bij geslacht vrouw invullen. Misschien dat ik het dan ga begrijpen.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Alwin
Senior
Senior
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 Jun 2012, 20:24
Locatie: Omgeving Zottegem,Oost-Vlaanderen

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Alwin » 19 Jan 2014, 21:51

Lady Teun ? :gnif
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Yapi » 19 Jan 2014, 21:54

Alwin schreef:Lady Teun ? :gnif


:lol:
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor totalatool » 19 Jan 2014, 22:23

Piet schreef:
Islay_fan schreef:Echter, als ik zo het forum regelmatig bezoek, blijkt dit toch een "mannenwereldje" te zijn.

Dat van dat "mannenwereldje" lijkt me een valide constatering.

Ik kan die mening toch niet delen. Ja, er zijn meer mannen dan vrouwen op festivals en proeverijen, maar ik heb er nog geen meegemaakt zonder vrouwen, of waar vrouwen als een minderheid werden behandeld.
Ik heb dit onderwerp net eens aan mijn vrouw voorgelegd, om de mening van een vrouw eens te peilen (zij werkt als programmeur op een afdeling met minstens 50 mannen en geen enkele andere vrouw), en zij snapt er ook niets van. Hoezo gelijkwaardigheid en verbroedering (wat ik juist zo mooi vind aan een dram delen met iemand), als je je juist gaat afzonderen en daarin zo ver gaat dat wij mannen niet eens mogen reageren? Als het een typisch vrouwenonderwerp is, dan lijkt het me niet eens iets voor dit forum, en op zijn minst blijven mannen vanzelf wel weg dan. Maar om het nou expliciet te verbieden? Zo maak je het juist een mannenwereld. :Scratch
Stel je voor dat Teun een Maltstock alleen voor mannen zou organiseren...
Laatst gewijzigd door totalatool op 19 Jan 2014, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 Jun 2010, 13:45

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 19 Jan 2014, 22:40

Islay_fan schreef:Echter, als ik zo het forum regelmatig bezoek, blijkt dit toch een "mannenwereldje" te zijn.


Piet schreef:Hopelijk is het wel een stimulans voor vrouwen om eens wat actiever op het forum te worden, al dan niet om redenen die wij mannen niet (willen) snappen..


Kijk als Bruggelingen gezamenlijk een webstek hebben, denk ik dat het ook niet erg is dat vrouwen een webstek hebben (alhoewel wat mij betreft mannen ook mee zouden mogen praten, maar ik geloof dan ook niet dat er heel erg specifiek 'vrouwen' specifiek over whisky te praten valt.) Whisky blijft whisky en we zijn allemaal liefhebbers en in my humble opion zijn bijvoorbeeld verschillen in smaak (wel of niet peaty) lastig terug te herleiden naar het geslacht.

Ik zelf vind de redelijke anonimiteit van een forum ook wel lekker eerlijk gezegd, het gaat om een gedeelde passie. Ik kan me wel voorstellen dat zoals wel vaker bij specifieke onderwerpen (bijvoorbeeld muziek, voetbal, sterke drank, sigaren, bier) mannen actiever (en zonder te willen generaliseren in sommige gevallen obsessiever) bezig zijn met hun hobby en zich dus vaker aansluiten bij bijvoorbeeld een forum.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor totalatool » 19 Jan 2014, 22:46

WhiteMonkey schreef:Kijk als Bruggelingen gezamenlijk een webstek hebben, denk ik dat het ook niet erg is dat vrouwen een webstek hebben.

Daar mag ik volgens mij gewoon meepraten, maar doe ik het niet omdat ik niets bij te dragen heb. Lijkt mij voldoende "scheiding".
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 19 Jan 2014, 22:49

laddie teun schreef:Meelezen mag. Meepraten niet….
Mogen de vrouwen dan ook niet meer mee praten op de rest van het forum?
Moet er ook een apart mannenhoekje komen?
een apart homo-hoekje? En wat we allemaal nog niet meer kunnen verzinnen?
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik snap het niet.

En ik dacht ook dat dit forum open voor iedereen was. Op elk onderwerp. Begin dan een apart whisky vrouwen forum.

Ik vind het eigenlijk denk ik vooral erg jammer dat er vrouwen zijn die een apart hoekje nodig denken te hebben. en nogmaals: waarom? Wordt je als vrouw niet serieus genomen op de rest van het forum? Lijkt me niet. Staat het vol vrouwonvriendelijke teksten? Lijkt me niet.
Als er behoeft is aan een apart hoekje vind ik het best hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik snap het gewoon niet.

Wat mij betreft genieten we allemaal van whisky, met elkaar, ongeacht geslacht seksuele voorkeur of whatever.


Helemaal mee eens, Teun :goedgedaan
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Pellie » 19 Jan 2014, 22:59

I_SPEY schreef:Helemaal mee eens, Teun :goedgedaan


+2
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 19 Jan 2014, 23:04

Yapi schreef:
Alwin schreef:Lady Teun ? :gnif


:lol:

+ 2 :P (sorry Teun)


Ik snap het ook niet goed. Over wat voor dingen kan je het zoal hebben in zo'n 'whisky-voor-vrouwen-topic' die niet kunnen gepost worden in de 'whisky-voor-mannen-topics'? "Past dit glas wel bij mijn rok?" (of zoiets?) Ja sorry hoor, maar ik zie er ook echt het nut niet van in. Misschien ligt het aan mij ...
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

danniez
Actief lid
Actief lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 18:53

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor danniez » 20 Jan 2014, 00:37

Heren,

Net zoals in het echte leven willen de vrouwen af en toe weleens onderling praten over een bepaald onderwerp zonder de mannen. Net zoals de mannen weleens willen praten zonder de vrouwen erbij.

Daarnaast misschien is het in jullie vriendenkring misschien vrij normaal, ik ken (helaas) persoonlijk maar 1 vrouw die whisky waardeert. Een aparte hoek voor deze whiskygenieters is dan ook geen probleem. Laten we er van leren :D
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 20 Jan 2014, 08:33

Vrouwen willen altijd emanicipatie, maar toch ook weer niet ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!


Terug naar “Whisky Webstek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast