Waarom een apart vrouwenhoekje?

Een eigen plek voor Whisky-verenigingen, -societies, -clubs, -genootschappen, -kringen, -collectieven, -vriendengroepen etc.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 20 Jan 2014, 09:37

danniez schreef:Net zoals in het echte leven willen de vrouwen af en toe weleens onderling praten over een bepaald onderwerp zonder de mannen. Net zoals de mannen weleens willen praten zonder de vrouwen erbij.

Het onderwerp op dit forum is whisky, andere distillaten en alles wat daarmee te maken heeft. Vertel mij eens over welk bepaald onderwerp vrouwen onderling moeten kunnen praten op dit forum zonder dat de mannen er over kunnen meepraten.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Pellie » 20 Jan 2014, 09:47

Ik heb mijn vrouw ook eens gevraagd wat haar mening is en zij vindt het totaal onzin om een speciaal vrouwenhoekje te hebben. Ze drinkt zelf ook whisky en ze is van mening als je je dan op dit forum begeeft, je gewoon kan meepraten in de desbetreffende topics en anders je gewoon niet moet aanmelden op dit forum.
Leek mij wel een duidelijk antwoord eigenlijk ... :lekker
0 x

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor totalatool » 20 Jan 2014, 09:54

johan brugge schreef:... zonder dat de mannen er over kunnen mogen meepraten.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Yapi » 20 Jan 2014, 10:06

ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met een vrouwenhoekje; wel met het feit dat mannen mogen meelezen maar niet reageren... hmm. Zijn er dan al problemen geweest die zo'n beslissing rechtvaardigen? Dan graag wat duidelijkheid.

Ik voel me behoorlijk triest nu. Ook heb ik behoefte aan erkenning wat mijn eigenheid betreft. Ben ik dan niet in staat misschien om een gesprek over whisky aan te gaan met een vrouw? Ik heb niet veel zin om allerlei hypotheses aan te hangen waarom voor bepaalde dames zo'n vrouwenhoekje noodzakelijk is... ik oordeel niet graag, ik stel liever vast.

Enige wat nu vast te stellen is, is dat er een vrouwenhoekje is waar mannenreacties niet welkom zijn.
Ik stel voor dat we ook niet meer kunnen meelezen dan. Zo vermijd ik emoties bij lezen maar niet kunnen reageren.

Voila, en zo zijn we weer terug naar de 20ste eeuw. Onderscheid man-vrouw in stand houden, en mannen die hun emoties moeten controleren, want dat is echt not done.

toch 1 oordeel, ik weet het: ik stel gewoon voor dat wanneer dames waarnemen dat heren over hun grens gaan, ze bij hun gevoel komen, de behoefte erachter ontdekken, en op basis hiervan een vraag richten naar desbetreffend heerschap. Voor de heren stel ik hetzelfde voor. Zo, tot zover mijn voorstel tot communicatie ipv hokjesdenken.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 20 Jan 2014, 10:08

Ik heb het ook even nagevraagd bij mijn vriendin, die zelf ook regelmatig geniet van een glas whisky. Ze vindt het onzin dat er een vrouwenhoekje is/moet komen.
En dat ben ik helemaal met haar eens. We praten hier toch over de drank, en dan maakt het toch niet uit wat je geslacht is? En wat Laddie Teun al zei, moet er dan ook maar een homo-hoekje komen, zodat de homo's hier onderling over whisky kunnen praten? En een speciaal hoekje voor mensen uit Friesland? Kom nou.
Bij een whiskyfestival is er toch ook geen speciale vrouwen-ingang die leidt naar een speciale vrouwen-ruimte?
Ik kan me best voorstellen dat vrouwen onderling over whisky willen praten. Maar dat kan toch ook in dat betreffende onderwerp zelf, en niet in een speciaal hoekje?
Enfin, just my 2 cents.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 703
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 20 Jan 2014, 12:22

Piet schreef:In een lange conversatie achter de schermen is vastgesteld dat die behoefte er is Teun.
Vandaar dat in dat ene onderwerp op het hele forum aan mannen wordt verzocht niet op de onderlinge discussie van de dames in te breken.
Vooralsnog is dat zonder uitzondering.


Piet,

Even uit nieuwsgierigheid: met hoeveel vrouwen is er achter de schermen die discussie gevoerd? Hoe groot is de behoefte? Waarom wel meelezen mogelijk maken door mannen?

Kon je de betreffende dames er niet van overtuigen dat het fout voor werkelijk iedereen toegankelijk is? Daar er niet neergekeken wordt op wie dan ook? en je kunt al je het prettiger vind ook anoniem op het forum aanwezig zijn. Niemand hoeft te weten dat je vrouw bent. Wat maakt nou dat de vrouw(en) die je gesproken hebt zo'n drempel voelt? ik neem aan dat je daar naar gevraagd hebt.

Worden er naar jou idee dan straks andere onderwerpen besproken dan op de rest van het forum? en zo ja, zouden die dan niet wellicht ook interessant zijn voor de mannen? Het gaat tenslotte allemaal hier om een en dezelfde passie die we delen.

Ik ben gewoon benieuwd hoe je tot je besluit bent gekomen om een apart hoekje te maken voor een specifieke doelgroep Piet. Wellicht dat een toelichting het mij en anderen helpt begrijpen.

dank

Teun
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Gebruikersavatar
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 703
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 20 Jan 2014, 12:29

Alwin schreef:Lady Teun ? :gnif


:)
Ik dacht meer aan laesie Teun.

ElwinB schreef:Bij een whiskyfestival is er toch ook geen speciale vrouwen-ingang die leidt naar een speciale vrouwen-ruimte?
Ik kan me best voorstellen dat vrouwen onderling over whisky willen praten..


Wellicht zouden er dan meer vrouwen naar de festivals komen.

johan brugge schreef:onderwerp op dit forum is whisky, andere distillaten en alles wat daarmee te maken heeft. Vertel mij eens over welk bepaald onderwerp vrouwen onderling moeten kunnen praten op dit forum zonder dat de mannen er over kunnen meepraten.


daar ben ik ook erg benieuwd naar

totalatool schreef:Stel je voor dat Teun een Maltstock alleen voor mannen zou organiseren...


MALEstock? neh…
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor totalatool » 20 Jan 2014, 12:37

laddie teun schreef:
totalatool schreef:Stel je voor dat Teun een Maltstock alleen voor mannen zou organiseren...


MALEstock? neh…

Malestock, georganiseerd door Lassie Teun. Awesome! Ik denk dat we een gat in de markt hebben ontdekt!
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Pellie » 20 Jan 2014, 13:03

totalatool schreef:
laddie teun schreef:
totalatool schreef:Stel je voor dat Teun een Maltstock alleen voor mannen zou organiseren...


MALEstock? neh…

Malestock, georganiseerd door Lassie Teun. Awesome! Ik denk dat we een gat in de markt hebben ontdekt!


MALEstock georganiseerd door LADYteun...... :bigsmile
0 x

Gebruikersavatar
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 703
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 20 Jan 2014, 16:54

Pellie schreef:MALEstock georganiseerd door LADYteun...... :bigsmile


voor de goede orde: in het organiserend team van Maltstock zit een vrouw. En elk jaar bestaat zo ongeveer de helft van onze vrijwilligers uit dames.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Pellie » 20 Jan 2014, 17:16

laddie teun schreef:
Pellie schreef:MALEstock georganiseerd door LADYteun...... :bigsmile


voor de goede orde: in het organiserend team van Maltstock zit een vrouw. En elk jaar bestaat zo ongeveer de helft van onze vrijwilligers uit dames.


Ik ben voor hoor!! :hoera
0 x

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 20 Jan 2014, 18:16

Het zou toch te zot voor woorden zijn, als er een specifiek "hoekje"(óók al een verkleinwoord) voor vrouwen op dit forum komt!! Zij hebben net zoveel rechten als wij, hoor Piet! Ik zou het echt enorm toejuichen als er vrouwen komen op dit forum, die hun ervaringen gaan vertellen over de whisky's die ze hebben én de whisky's die ze van plan zijn te gaan kopen of gaan proeven op tastings, festivals, feestjes of waar dan ook! Het is dus een verrijking!

Whisky is UNIVERSEEL, voor vrouwen én mannen. En du moment dat "het whiskyforum" werkelijk een zgn. "vrouwenhoekje" gaat creëren, overweeg ik hier weg te gaan en een "universal whisky forum" te beginnen ;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Banzai » 20 Jan 2014, 20:18

Ik wil er niet tussenkomen maar ik wil eigenlijk een apart hoekje voor whiskydrinkende, homosexuele boskabouters. Kan dat?
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor Pellie » 21 Jan 2014, 01:40

Banzai schreef:Ik wil er niet tussenkomen maar ik wil eigenlijk een apart hoekje voor whiskydrinkende, homosexuele boskabouters. Kan dat?



Heb je maar klein hoekje nodig zeker?? :lol:
0 x

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Waarom een apart vrouwenhoekje?

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 21 Jan 2014, 08:40

Pellie schreef:Heb je maar klein hoekje nodig zeker?? :lol:

:P
0 x
Afbeelding


Terug naar “Whisky Webstek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten