HEBT sample III

Een eigen plek voor Whisky-verenigingen, -societies, -clubs, -genootschappen, -kringen, -collectieven, -vriendengroepen etc.
Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 18 Mei 2014, 17:33

Matti schreef:Mijn notes staan op mijn blog. Hier staan ook mijn gokjes in, dus als je zelf nog moet proeven, niet lezen :) (edit: al moet je dan ook dit draadje niet lezen zie ik, dat heb ik gelukkig tot zonet ook niet gedaan ;)).

Ik kan wel zeggen dat ik deze lekker vond. Niet bijzonder complex maar absoluut lekker.


Leuk, mijn notities vertonen heel veel gelijkenissen, inclusief de eindscore :)
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor henri » 18 Mei 2014, 18:11

Soundwave schreef:Nee maar kom op. Je hoeft geen expert te zijn toch om als er al meerdere keren hele kenmerkende notes voorbij komen (in het geval van geturfde whiskies met name) al voordat je zelf het flesje open gemaakt hebt, al te snappen dat de kans dan pak em beet 90% is dat je met een Islay whisky te maken hebt?

Als de meerderheid het echter toch vervelend/jammer vindt, dan zal ik bij de volgende samples wat terughoudender zijn. Ben dan alleen wel bang dat het tot aan de onthulling van de notities toch erg stil blijft en je niet veel meer ziet dan posts als "Dit is wel/niet mijn ding", "Ik vind deze geweldig", "Goh, deze is wel lastiger dan de vorige" en "Ik heb een mening, maar die hou ik nog even voor me". No hard feelings verder.


nee, duidelijk, is ook zo, maar het is juist wel leuk dat ieder er een beetje over praat, het triggert elkaar ook, vind ik ook wel fun. Ben het er aan de andere kant met anderen ook mee eens dat we alleen het beestje zijn/haar naam nog niet noemen voor de onthulling. verders.. gewoon alles benoemen wat je wilt benoemen, mag een ander zijn/haar conclusies uit trekken voor zichzelf en zich er wel of niet door laten leiden of zelfs misleiden.. :D
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 18 Mei 2014, 18:20

Matti schreef:Mijn notes staan op mijn blog. Hier staan ook mijn gokjes in, dus als je zelf nog moet proeven, niet lezen :) (edit: al moet je dan ook dit draadje niet lezen zie ik, dat heb ik gelukkig tot zonet ook niet gedaan ;)).

Ik kan wel zeggen dat ik deze lekker vond. Niet bijzonder complex maar absoluut lekker.


Heb je notes gelezen, aangezien ik de mijne toch gisteren al had doorgestuurd. Genoeg overeenkomsten, we hebben duidelijk dezelfde whisky gehad ;)

Mijn score viel wel iets hoger uit.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 18 Mei 2014, 18:21

Mja, kijk. We zijn dit niet gewoon, hè. Van Piet mochten we niets onthullends schrijven tot de notities integraal gepost werden en dan kom je inderdaad niet verder dan wat Soundwave zegt: "Dit is mijn ding wel/niet" enz...
En je kan aan de hand van bepaalde kenmerken toch in een bepaalde richting gedreven worden, ook al benoem je de whisky niet met naam en toenaam. Maja, we mochten van Bart alles meedelen en dat doen we dus bij deze. Tot slot hebben we niet zoveel tijd tussen het moment dat de notities gepost worden en de bekendmaking. Hooguit een paar uur. Dan vind ik dat het toch moet kunnen dat we roddelen over de herkomst van het sample.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor henri » 18 Mei 2014, 18:35

zoals ik al doorfluisterde naar pellie; het is gegarandeerd de glenfiddich 12yo :gnif
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 18 Mei 2014, 18:37

Ja, maar het kan eigenlijk evengoed een geturfde Bunnahabhain zijn. Of een Longrow. Of nee, een geturfde Benriach. ;)
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor Yapi » 18 Mei 2014, 22:12

Van mij mag alles hier neergepend worden. Je ontdekt al snel voor jezelf of je wil kijken of niet. Dan doe je best wat je best vindt. Is ook een psychosociaal experiment hé, deze tasting ;)
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 18 Mei 2014, 23:20

Yapi schreef:Is ook een psychosociaal experiment hé, deze tasting

Ow, ik wist niet dat je psycholoog bent. In dat geval heb je hier inderdaad ongetwijfeld genoeg stof om over na te denken. ;)
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor henri » 18 Mei 2014, 23:37

yapi bestudeerd zijn kudde... :P
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 18 Mei 2014, 23:45

Ik voelde mij al een tijdje bekeken.

Weet je nog?
I always feel like ...
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor henri » 18 Mei 2014, 23:55

johan brugge schreef:Ik voelde mij al een tijdje bekeken.

Weet je nog?
I always feel like ...


i gotta feeling... ( dat is wat ik eerst altijd dacht dat ie zong )
:gnif
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 19 Mei 2014, 00:00

Eigenlijk schotelt Bart ons allemaal standaard OB's voor, maar weet ons te beïnvloeden met proefinstructies, foto's van flessen, zijn eigen collectie lijst op WB, termen als 'High-end', etc, etc. Aan het einde van de rit worden we allemaal vriendelijk bedankt voor onze deelname en krijgen we als troost voor de geleden imagoschade wel allemaal onze inleg terug.
Jammer dat ik tijdens mijn studie nog niet aan de whisky zat, zou vast wel een leuk afstudeerprojectje geweest zijn ;)
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor henri » 19 Mei 2014, 00:09

Soundwave schreef:Eigenlijk schotelt Bart ons allemaal standaard OB's voor, maar weet ons te beïnvloeden met proefinstructies, foto's van flessen, zijn eigen collectie lijst op WB, termen als 'High-end', etc, etc. Aan het einde van de rit worden we allemaal vriendelijk bedankt voor onze deelname en krijgen we als troost voor de geleden imagoschade wel allemaal onze inleg terug.
Jammer dat ik tijdens mijn studie nog niet aan de whisky zat, zou vast wel een leuk afstudeerprojectje geweest zijn ;)


als die schade-vergoeding in nog wat leuke samples gebeurd heb ik me bij deze van harte laten gebruiken :P
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 19 Mei 2014, 00:10

Soundwave schreef:Eigenlijk schotelt Bart ons allemaal standaard OB's voor, maar weet ons te beïnvloeden met proefinstructies, foto's van flessen, zijn eigen collectie lijst op WB, termen als 'High-end

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen jota van die proefinstructies gelezen heb. Ik heb nog geen seconde in zijn WB collectie gekeken. Voor zover die collectie up to date is. Hij kan bewust een paar flessen niet aan zijn collectie hebben toegevoegd om het ons wat moeilijker te maken. Tenminste, dat zou ik toch doen. En die 'High End' woordspeling. Tja, ik heb ook high end whisky's staan, zowel geopend als gesloten. High end voor mij dan, daarom niet voor een ander. En daar gaat het hier toch om? Om wat hij high end whisky's vindt. Ik ken zijn smaakprofiel nu toch al redelijk goed en ik had al op voorhand een idee wat ik zou voorgeschoteld krijgen. Tot nu toe krijg ik gelijk. Dus mijn psychosociaal experiment is voorlopig geslaagd. Gotcha back, Bart. ;) :lol:

You've been profiled. :bigsmile
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor Yapi » 19 Mei 2014, 10:46

Inderdaad Johan, jij betaalt gewoon om een spelletje te mogen spelen ;)

Ja, ik geef het toe, ik geniet van iedereen wat beter te leren kennen, wat ze doen met info, welke weg ze inslaan. Tegelijk, daar ga ik geen artikel over schrijven ;)
0 x
Afbeelding


Terug naar “Whisky Webstek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten