HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Onze tweede "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 08 Nov 2012, 21:11

Afbeelding - Minder dan 56
1
5%
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
1
5%
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
3
16%
Afbeelding - 76-80
2
11%
Afbeelding - 81-85
8
42%
Afbeelding - 86-90
4
21%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
Peat
Site Admin
Site Admin
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51

HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor Peat » 01 Sep 2012, 20:14

#6 - Oak Cross 10yo, Blended Malt Scotch Whisky, 43% van Compass Box. American & French oak barrels. Natural colour, non-chill filtered.
Dit was natuurlijk een feest van herkenning :domdom
Een vatted malt volledig gemaakt met Highland single malt whiskies uit de dorpen/steden: Brora (fruitiness = Clynelish), Carron (meatiness = Dailuaine) en Alness (perfume = Teaninich).

HWF-VBT-2-OakCross-10yoIMG_0335.jpg
HWF-VBT-2-OakCross-10yoIMG_0335.jpg (1.03 MiB) 4303 keer bekeken

We call this whisky Oak Cross because it offers the best characteristics of both American and French oak aging.
A rich, medium-bodied blended malt Scotch whisky, Oak Cross combines vanilla characters from American oak and spicy, clove-like characters from French oak.

Flavour Descriptors: On the palate, notes of clove and vanilla accent a sweet maltiness and subtle fruit character.
Recommendations: Suitable as an aperitif served with a chilled water in the winter months. Full enough to serve as a summertime digestif. Excellent match for many cheeses.
Distillery Sourcing: Made entirely of Highland single malt whiskies from the villages of Brora (fruitiness = Clynelish), Carron (meatiness = Dailuaine) and Alness (perfume = Teaninich).
Wood: All the whiskies are aged for their primary maturation in a mix of American oak cask types. The marrying casks are a mix of first-fill Bourbon barrels and our proprietary “Oak Cross” casks made of American and new French oaks.
Bottling Details: Bottled at 43%. Natural colour. Not chill filtered.

Er zijn op het Internet héél veel proefnotities te vinden. Hier enkele bekenden:

Serge Valentin
Oak Cross (43%, Compass Box, 2006) The casks had their two ends changed with new French oak – an idea by fellow Maniac Olivier, easier and more ‘orthodox’ than adding new wood into the cask (staves or chips). The vatting contains mostly Clynelish and Teaninich plus a little Dailuaine.
Colour: white wine. Nose: very clean and straightforward, with little obvious oakiness. Starts on forest notes (fern, moss and fresh mushrooms) as well as fresh fruits (freshly cut apples, pears), getting then closer to ‘natural’ barley, porridge, oat. A little vanilla, cinnamon and hints of nutmeg plus Chinese anise – or spices for mulled wine (but that’s quite discreet). Again an pleasant vatting, pretty harmless and much, much less oaky than the Spice Tree was.
Mouth: starts fruity and sort of perfumy and milky (lactones – here’s the new wood!) with Clynelish really coming through after a few seconds. Excellent waxiness that complements the new wood plus bitter oranges, almonds and fresh walnuts. ‘Funny’ salty touches. The finish isn’t too long but perfectly balanced, with a little mastic, wax again, rosemary, lavender sweets and slightly peppered vanilla crème. Well, this is very good, probably better than each of its constituents (which is the whole point here I guess).
85 points.

In Whisky Magazine
Dave Broom 80
Nose: Light, grassy and floral with subtle perfumed mixed spice. In time there's vanilla sugar, tangerine, lemon, a whiff of dry stuff, some old apple and with water an exotic note like hoisin sauce.
Palate: A direct, sweet start smooth middle then a gear shift, spices come through with sweet citrus.
Finish: Sweetness and spice. Tingling, then dry.
Comment: Perky, smooth yet firm and spicy. Clever stuff and hugely drinkable.

Arthur Motley 87
Nose: Warm and enticing, honey and Kalhua. Sweet, toasted oats and golden syrup. Mint chocolate, some orange and peach. Some ginger and cloves too.
Palate: Soft and honeyed. Sweet maltiness and brown toast, a little grass and fruit.
Finish: A little toasty oak.
Comment: Structured and classy, an anytime drinking. Inclusive and populist without being dull.


En tot slot een Nederlandstalige notitie:
Kleur: goudgeel met een groene tint.
Neus: fijn en zachte aroma's van fruit (groene appel) en vers gesneden kruiden, mout en steranijs, tonen van vanille en kaneel.
Smaak: rond en mooie aroma's van vanille en kruidnagel, overgaand in zoetige mouttonen en citrusvruchten (sinaasappel, clementines), kruiden (peper) en bloemen (lelies) en de smaak versterkt zich met iets ziltige en groene noten tonen. De afdronk is lang, lekker met aroma's van rijpe peren en rood fruit en weer terugkerende tonen van de groene amandelen en de aromatische kruiden (tijm) met gemout graan.

hwfvbt26wg.jpg
hwfvbt26wg.jpg (27.07 KiB) 4621 keer bekeken

__________________________________________________________________________________________________
Onderstaand de ongewijzigde blind geproefde panel-proefnotities (zonder de specifiek aan mij gerichte opmerkingen) in volgorde van binnenkomst.


jonker8011

Lichtgeel, ik schat in een bourbonvat, waarschijnlijk een vrij jonge independent bottling. Ik vind dit de moeilijkste om in te schatten. Er zit iets in de smaak dat ik niet thuis kan brengen.

Neus: druiven en suikerspin, erg zoetig, met na wat water ook kersen,

Smaak, suikerzoet, met nog steeds kersen, maar redelijk in balans met wat citrus tonen. Kaneel is duidelijk, en na hem even te laten staan krijg ik een ingeving van groene kruiden, zoals bijvoorbeeld basilicum.

Finish: Suikerspinachtig met druiven en wat licht gras.

Al met al een leuke whisky, waar iets raars mee is. Als ik moet gokken zeg ik een jonge Speyside IB. Maar ik heb weinig illusies wat deze betreft.

80/100

pim Pascal
Op 24 okt uit "Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?" MOD: :nono

Vanmiddag enkele sample's op o.a. van Glen Grant 55,6%, 26 jr, ib-er twc/david stirk, Glenfarclas 40 jr ib-er omc 55,1% en sample hwf 5 en 6 als afsluiting, 5 smaakte redelijk, leek op een blend, over 6 kunnen we kort zijn: slootwater volgens ons beide.


Yapi

even een review op een andere manier in de vorm van een chat

BRAM (Bwhisky): En, wat zeg je van sample 6?
Ik: ben nog aan het ruiken. Eerder neutraal momenteel, licht fruit, licht vanille. Niet veel anders momenteel.
BR: veel meer dan wat je nu net opsomt kwam er bij mij ook niet
Ik: doet me wat aan Bruichladdich denken - maak ik mezelf wijs
BR: Hmm, mij doet ie aan iets anders denken wat ik recent proefde. En 't toeval wil dat we al een whisky van die bottelaar gedronken hebben
Ik: nog niet geproefd… ruikt wel rond de 50%, meer dan 43% in elk geval. 48
BR: Nja, ik heb 46 gegokt
Ik: nja, niet slecht, eerder wat fettercairnachtig... simpel maar drinkbaar is conclusie van eerste slok. slootwater, dat is toch wel wat streng.
BR: k zal mn notes eens kopieren. of heb je liever dat ik nog wat wacht
Ik: Nee, weet al dat ik dit tussen de 80 en 85 ga scoren, eerder ergens tussenin. De smaken zelf, vooral vanille en wat fruit. Ga straks eens wat druppeltjes water bij doen
BR: *Bram stuurt notes*
Ik: Niet complex.
inderdaad, die vanille en dat licht fruit (geel). Graan, ja. Maar ik drink dat wel graag op zich. Hm, tweede slok iets minder. Wel scherp, maar niet de bijpassende volheid in smaak. Nasmaak, vooral iets ijsjesachtigs (vanille, crème brulee) naast scherpheid wel.
BR: Nja, echt slecht is 'ie niet hoor. maar niet iets wat ik zou kopen, en ook niet iets waar ik een tweede van zou vragen
Ik: Romigheid in nasmaak, denk samenspel van graan en vanille. Ook iets wat ik weinig zou open trekken, behalve als eerste dram of zo
BR: Graan/vanille/citrus springt er idd bovenuit. zeer gelijkaardig aan Littlemill 90 Douglas of Drumlanrig
Ik: weet je, dit heeft wat karakteristieken van een blend
BR: Misschien wel idd! Jup. Mooi. kan goed zijn. Maar dan wel een 'betere' blend. want hij is wel redelijk vol in de mond en +40% enzo
Ik: zou wel eens de great king street kunnen zijn. alhoewel, die vind ik misschien net iets beter, ga hem straks eens drinken.
BR: Nah die is beter. 't is weer spannend afwachten tot volgende week dinsdag. Goed, de quizzer in me gaat naar de canvascrack kijken
Ik: ja altijd leuk! Zeg, mag ik onze conversatie als "review" doorgeven aan piet?
BR: Dat mag!

Geen verdere aanvulling, vind het wel leuk zo


Dr.Nose

Uiterlijk: Stro geel
Geur: Fris, fruitig en vanille met lichte houttonen. Daarnaast een geur lijkend op dennenappels. Na het proeven wat meer kruiden.
Smaak: Opnieuw fris en een combinatie van licht zoete tonen met een klein bittertje.
Afdronk: Redelijk lang, tintelend en een beetje kruidig…Daarna komt dat kleine bittertje weer even terug.

In één zin: Fris en fruitig met een beetje houttonen.

Score: 86 pnt.

• Soort whisk(e)y: Single malt
• Alcohol percentage: ± 46%
• Land van herkomst: Schotland
• Regio van herkomst: Speyside
• Distilleerderij/merk: Géén idee…
• Leeftijd: ±10 jaar
• Gebruikte vat type: Refill-sherry

Commentaar: In het begin is hij erg zacht (fris en fruitig). Als de whisky wat langer staat (±15 min.), dan komen er wat meer geuren vrij van hout en kruiden. Dit alles doet mijn eerste keus van een bourbon vat veranderen in een refill sherry vat. De geur, smaak en afdronk zijn een mooie combinatie, waardoor ik deze sample 86 punten geef.


turfsmurf

1e geurindruk net geopend flesje: fruitig, mineralig, handcrème.

Uiterlijk: lichtgeel. De tranen zijn dik en laten slechts traag van de vloeistofrand los. Dat wordt een dikke whisky.

Geur: licht en fris, fleurig. Vers gebakken brood en iets later gemberpoeder en bananenmilkshake. Een dram voor bij lekker weer en dat was het vandaag toevallig.

Smaak: vol en vet. Haast als olijfolie. Ik heb geprobeerd er een theelepeltje rechtop in te zetten, maar dat ging net niet. Laat een laag achter in de mond alsof je in net in een roomsoes hebt gehapt. Hij is zeer mild. O ja, de smaak, bijna vergeten. Moutig en fris appelig met een bos bloemen.

Afdronk: ook hier weer wat gemberpoeder. De afdronk is niet intens, maar subtiel en lang. De gember in de smaak wordt vergezeld van andere houtkruidigheden. Ook wat gedroogde rozijnen.

Cijfer: 85 punten.

Opmerkingen: een lekkere dram voor betere weersomstandigheden. Dit is er een die je niet voor je [piep] schopt, maar heel zacht maar beslist fluistert dat je nog best een nipje mag nemen. En nog een en nog een... Het hoeft niet altijd sherry- en turfgeweld te zijn.

-- gokwerk --
Distillery: Balblair.
Vatsoort: tijdens deze blind tasting bleek wel dat ik refill sherry en refill bourbon niet uit elkaar kon houden. Ik denk wel dat het een refill vat is geweest. Re-re-re-fill zelfs. Bourbon dan maar.
Percentage: 43%
Leeftijd: volgens mij haalt Piet hier weer een geintje met ons uit. De smaak is heel subtiel, maar door de lengte en kruidigheid van de afdronk vermoed ik hier toch enige jaartjes. Een stuk of twintig?


Matti

Uiterlijk: licht goud

Geur: In eerste instantie vrij scherp alcoholisch (al had ik daar de tweede keer minder last van). citroen, grapefruit, vanille en karamel doen mij denken aan een bourbon-vat.

Smaak: Peperig vanille, iets boterig en de smaak van nieuw eiken met witte peper en kaneel.

Afdronk: Fris, medium-lang. Jong hout en een klein beetje was.

Deze doet het niet helemaal voor mij, ik vermoed dat hij vrij jong is en/of op nieuw eiken heeft gelegen. Het frisse, prikkelige karakter kan ik wel waarderen, maar heb ik in andere flessen al beter geproefd. Het prikkelige zou kunnen duiden op een hoger alcoholpercentage, maar is hier denk ik toch echt aan de leeftijd te danken, dus zet ik het alcoholpercentage op 40%. Ik vermoed een jonge single malt op nieuw eiken óf een blend. Een regio of distillery waag ik me niet aan.
Score: 75


jpvdw

Kleur: Lichtgeel, lichte olijfolie
Geur: Granig
Smaak: Granig en jong.
Finish: Kort en plat.

Dit is een jonge granige whisky. Ik zeg de 2006 Islay Barley van Bruichladdich.


Soundwave

Hmmm lekkere neus, maar niet meteen een winner. Zoethout, wijn, rozijnen, bosvruchten(jam), (droog) hout, klein beetje bloemen en nog niet helemaal rijpe groene meloen.
Smaak/finish. Aah die bevalt me ook goed, eerst beetje droog en speekselopwekkende drop en daarna een enorm vettige finish. Lijkt wel alsof ik ineens mijn lippen heb ingesmeerd met Labello.
Groene appels, witte druiven, drop, cheesecake, vette bladerdeegbroodjes, geen idee wat er allemaal gebeurt, maar ik vind deze finish echt heerlijk!
Na een tijdje komt er in de neus toch ook wel weer wat vanille en Werther's echte.

Ik ga niet meer gokken dit keer, want de laatste zijn steeds onbekenden voor mij geweest en elke keer denk ik weer aan een bourbon vat en blijkt het sherry te zijn, maar wat een super afsluiter is dit zeg! De enorme variatie en bijzondere whiskies tijdens de VBT vind ik echt fantastisch. Complimenten Piet! Wat mij betreft zat er geen één misser tussen!

PS
Deze gaat denk ik ook in mijn VBT-2 blend


ElwinB
Even ter informatie: ik ben vrij verkouden, maar ik doe mijn best er wat van te maken!

Uiterlijk: lichtgoud
Geur: fruitig, vanille, honing, beetje zoetig. Lekker!
Smaak: Kruidig, fruitig, pepertje, is dat nu wat rook?, romig. Heel lekker!
Afdronk: Lange afdronk
Conclusie: Ja, ik hoop dat ik door mijn verkoudheid heen het allemaal goed geroken en geproefd heb, maar ik vond het in ieder geval een lekkere whisky. Ik weet niet zo goed in welke richting ik het moet zoeken, hij doet me ergens ook wel wat denken aan een Dalwhinnie 15, maar ik kan er niet goed de vinger op leggen. Maar ik vind 'm erg lekker in ieder geval.
Score: 83


Ruval

Kleur Licht, strogeel.

Geur Heel licht op de neus. Hint van gras & citrus. Niet heel sterk.

Smaak Wederom licht. Citrus, appel, krenten, sherry & karamel. Maar
niets uitgesproken.

Afdronk Niet heel lang, wederom blijft iets van citrus & karamel hangen.
Mijn vrouw noemt echter een hele sterke rozijnen en sherrysmaak.

Overige Geen idee!

'Weer een leuke & leerzame ervaring. Het blijft heel moeilijk
om de smaken te linken aan eerdere ervaringen.


liefmans

Mijn neus is redelijk hersteld dus laat ik het maar eens proberen.
WTF, misschien is mijn neus toch niet hersteld, pure new-make in de neus. OK, proeven dan maar, geen new-make maar komt er toch erg dicht tegen.

Dit is ofwel een jenever-korenwijn of een erg jonge whisky, niet mijn ding.


I_SPEY

Goedenavond beste Peat of Piet, en natuurlijk alle mede-proefers van dit toch wel héél bijzondere, geestrijke vocht waar je (zoals in dit exclusieve geval) geen genoeg van kunt krijgen.

Kleur: héél licht geel.

Neus: Geweldig!!! (kan nog meer superlatieven bedenken, maar dit woord voldoet in dit geval aardig). Is vol, vettig, romig, fruitig, iets waxy, banaan,vleugje abrikoos, vanille en een héél klein pepertje.

Smaak: Ja, die is af - gewoon bijzonder lekker, met dezelfde smaken als hierboven, alleen dan wel verfijnder, zoet, zeker niet té, mooi in balans, wat volgens mij het karakter vormt van deze
whisky. Dus echt mijn ding! Hij heeft iets weg van de Caol Ila 13yo, Manzanilla finish, Chieftains.

Afdronk: Tja, perfect, blijft heel lang in de mond hangen (door dat mooie vettige, romige accent!).

Doet U mij maar een doos (mag ook in een emmer, hoor).
Lest best!


JayDie

Hiervoor had ik een Glenmorangie Nectar d'Or
Glas: Glencairn. Belletjestes: belletjes zijn klein en blijven lang, zou > 50% ABV zijn. Redelijk dikke tranen. Smaak niet extreem scherp,ik hou het op ca. 46%
Kleur: Licht geel
Neus: Gember, cederhout, vanille, wasco, moutig / brood / brinta, Subtiel
Smaak: Moutig, licht prikkelend
Afdronk: Moutig, hout, iets fruit, prikkelend (gember)
Comment: Mwah... not my kind of stuff... Te subtiel, niet complex


johan brugge

Neus: sherry, waxy, fruitig, wat bloemen ook (doet me allemaal wat denken een aan Glenfarclas). Lekker!

Smaak: pretty much the same thing. Alleen wat jammer dat het alcoholpercentage wat aan de lage kant is. Ondanks dat kan hij een paar druppels water wel prima verdragen. De waxy toetsen zijn echt lekker en geven de whisky een rondere smaak.

Afdronk: redelijk kort, jammer genoeg.

Dit is voor mij de beste dram van allemaal. Geen hoogvlieger, maar een lekkere 'genietwhisky'. Geen kaarterswhisky, niet zo eentje die je achteloos binnen giet! Bij deze heb ik toch wat meer tijd gespendeerd in het glas en in de mond. Ik ben benieuwd naar de ontknoping.


BWhisky

C: Licht goud
N: Vanille, iets scherps/gebrands? Afgewisseld met citrus. Vreemde geur, niet meteen aangenaam… Spirit en graan ook. Schommelt dus scherp en zacht. De citrus neemt de bovenhand. De neus verbetert wel met open staan. Het scherpe kantje verdwijnt wat. Doch, geur blijft vrij onaangenaam.
T: Zet waterachtig aan maar toch vrij vol eens in de mond. Zeer scherp peperig in eerste instantie. Vanille en citrus. Iets houtig.
F: Vrij bitter. Bweh. Weinig vernoemenswaardig.

Conclusie/Gok: Doet me denken aan Littlemill van Rattray of DoD, beiden vielen me tegen door die scherpe kant (spirity/granig + citrus). Voor de rest kan ik geen zinnige gok uitbrengen, ik vind hem alvast de minste van de zes geproefde whisky’s. RF-RF-RFSherry?, 46%.


brebe

Mijn indrukken:
kleur: licht amber - licht net als veel van de anders samples
Geur: rijke geur! pruimen, amandel, kaneel. Diverse zoete geuren, vaag rum of wellicht bourbon. Cantuccini. Caramel.
Smaak: minder rijk, peper, pruimen (slivovich, maar dat zal het niet zijn.
Nasmaak: zat een beetje bitter in
Percentage: 46%. Dat kan bijna niet anders. Vorige week zat ik er mijlenver naast, maar dat lag aan het sample. Denk dat ik daarover nog een protest ga indienen!
leeftijd: 17 jaar
Herkomst: Deze ronde sla ik over. Het kan nog jaren duren voor ik daar iets zinnigs over kan zeggen. Maar misschien zijn alle samples binnen een straal van 500 meter gedestilleerd?


eRJe

Uiterlijk: stro geel
Geur: rozijnen, gedroogde vijgen, appel
Smaak: citrus, sinaasappelschillen
Afdronk: citrus, sinaasappelschillen, marmelade

In één zin: Niet echt mijn soort whisky
Score: 78


edwinedje Edwin

Uiterlijk: Ook deze sample zit weer in de lichte hoek. Het tweede flesje
het duurt vrij lang voor er tranen ontstaan na het ronddraaien in het glas.

Geur: Voor zover mijn geheugen het toelaat licht deze in het verlengde ligt van de sample 5.

Smaak: Hoewel deze iets minder onaangenaam (scherp) is dan de vorige is ook deze niet aan mij besteed.

Afdronk: Zie smaak.
In één zin: Neuh.

Score: Gaat hem {ook} niet worden.


andre8x8

Kleur: licht goud geel

Geur: Eerst karamel en boterbabbelaars, later fruitiger en sherry

Smaak: Heeft geen water nodig, lekker zacht en fruitig, later een pepertje.
Alcohol 43 tot 45%.

Afdronk: Niet al te lang, peper

Score: Lekker drinkbare whisky, niet al te complex
83 punten


Liquid_Gold

Op het oog een bourbonvat met dikke vette tranen in het glas.

Neus : Mijn neus is nog altijd niet optimaal maar we give it a go. Ik vind het geen overtuigende neus (kan aan de omstandigheden liggen). Ik ruik bijenwas, lichte invloed van het bourbonvat. Na 15 minuten ruik ik ook wat sinaasappelzest.

Smaak : Kruidige aanzet die snel overgaat in zoet (vanille, witte chocolade)

Finish vanille, marsepein, weer witte chocolade

Conclusie : Ik vind dit een lekkere whisky. ik denk CS op refill-bourbonvat

Punten : 87

Gokje : Longmorn 1992 CS


totalatool

Uiterlijk: Licht van kleur, net iets donkerder dan sample 2. Vrij veel tranen van middelmatige dikte, die matig plakken.

Geur: Ik moet even aan Auchentoshan denken. Lichte sherry, vanille en een heel klein pepertje.

Smaak: Lichte binnenkomst, wat dun mondgevoel, wel lekker maar een beetje eenzijdig? Vanille, drop, beetje bitter? Kan ook aan de blauwe kaas liggen die ik kort ervoor gegeten heb.

Afdronk: Kort tot middellang, ik proef op het eind een beetje metaalsmaak.

Wat is het: Vanwege de hele korte tijd die ik ervoor genomen heb hou ik het op m'n eerste ingeving: een lowland op sherryvat, 40-43% alcohol, een jaar of 12. Kan wat ouder zijn als het inderdaad een lichte lowlander is. Ik zou m'n eerste Rosebank wel cool vinden.
Na de onthulling zal ik er eens meer tijd voor gaan nemen.


Nagekomen stukken

TGIF

Sorry, veel te laat maar ik stuur het in zonder dat ik de notities gelezen heb van d.d 29 okt.

Kleur: Wederom kort, kleur is kleur.
Neus: Anijs, stoffig, rozijnen, zoete appel, mandarijn. Het is all over the place.
Smaak: Bourbon smaak, bittertje zit erin. Ik proef vanille, hout (eiken), wat zoets, proef ik ook kruidnagel? Wel zeer kort de smaak, zonde.

Nasmaak is kort, het bittertje verdwijnt maar het warme van whisky blijft.

65/100 punten


GJR

Nagekomen notitie voor het eten :

Kleur: licht goud
Alcohol : 43-46%
Regio : Highland

Neus: Geprononceerd, zoetig, eiken, gebrande vanille (creme brulee), kruidig gember/witte peper, vettig, citroenmarmelade, granig
Smaak : redelijk stevig, vettig, zoete appel, citroen frisheide, gember, kruidnagel, steranijs, granig
Finish : redelijk lang, waxy, gember met gebrande houttonen (noten), granig.

Aangenaam drinkbare dram, gezien de granige tonen zou het ook een luxe blend kunnen zijn, alhoewel ik denk van niet. Zit te denken aan een Royal Brackla van een jaar of 10.


Plaatshouder bericht voor de panel-proefnotities (graag via PB aan Peat) en de onthulling.

Tevens wordt in dit onderwerp de discussie gevoerd over dit sample zowel in de week van de sample-tasting als ná het demasqué. Datum tussen haakjes is de sluiting voor inzenden van je notities op Maandagavond 20:00.
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Okt 2012, 15:36

Zelfs de eerste proefnotitie voor #6 vandaag al binnen. Ik heb er ook al een paar voor #5.

Zelf probeer ik het zo veel mogelijk te doseren zodat proeven, discussie en onthulling van één sample zijn afgesloten alvorens me in de volgende te verdiepen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Okt 2012, 15:51

Nu in het glas :o :zwijg We hebben het er nog wel over Pim :sst
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Okt 2012, 17:34

Ook hier bezig met Sample 6. My lips are sealed :zwijg

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 24 Okt 2012, 20:31

Piet schreef:Nu in het glas :o :rits We hebben het er nog wel over Pim :sst
Ja Piet, je begint ergens aan en weet niet waar én hoe 't afloopt! Maar ik geloof dat jij 't allemaal best wel onder controle hebt en daarom :duimop
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

liefmans
Senior
Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Lokeren (B)

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor liefmans » 24 Okt 2012, 20:35

verkoudheid is aan het verergeren dus de kans bestaat dat ik van dit sample geen proefnotities ga binnen sturen
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Okt 2012, 21:05

Geproefd en XXXXXXXX bevonden

Ditmaal een erg originele proefnotitie, 8-) (naar vorm dan, over de inhoud zegt dit vooralsnog niets)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Okt 2012, 22:28

liefmans schreef:verkoudheid is aan het verergeren dus de kans bestaat dat ik van dit sample geen proefnotities ga binnen sturen


veel beterschap!

Ga je genoeg kunnen proeven tegen Lindores, of staat dat op de helling?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor Piet » 27 Okt 2012, 11:55

Zo, de notities van dit laatste sample beginnen binnen te druppelen ;)

Kijken jullie ook nog even naar de afsluitende poll van VBT-1 ? Althans de deelnemers van VBT-1.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 28 Okt 2012, 15:21

Laatste notitie verstuurd. Was echt super om aan mee te doen! Nu al jammer dat het er zo goed als op zit.
0 x

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 28 Okt 2012, 16:47

Inderdaad, jammer dat het alweer bijna afgelopen is.

Ik heb door mijn verkoudheid heen sample 6 van een review voorzien. Notities verstuurd, op naar de onthulling!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Okt 2012, 22:20

De teller staat op 12 mensen.

Nog even doorzetten 8-) .... en denk ook nog even aan de afsluitende poll van VBT-1 ! Althans als je VBT-1 deelnemer was.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 29 Okt 2012, 12:09

Voilà, net even mijn (korte) notities naar Peat gestuurd. Ik ben benieuwd naar de andere meningen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

TGIF
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 Dec 2011, 19:28

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor TGIF » 29 Okt 2012, 14:28

Oei, ik heb de notitie thuis liggen. Vanavond mail ik hem door! :)
0 x

Gebruikersavatar
Liquid_Gold
Senior
Senior
Berichten: 256
Lid geworden op: 29 Mei 2012, 11:15

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (29 okt)

Ongelezen berichtdoor Liquid_Gold » 29 Okt 2012, 19:50

Oef nog net op tijd verstuurd :goedgedaan
0 x
Afbeelding

A dram in a glass
Whiff off amber, taste of gold
Caressing your mind


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten