HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Voorbereiding

Onze tweede "blinde" forum-proeverij.
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Yapi » 07 Sep 2012, 16:32

Heb het ook net afgehaald... het lijkt wel wat nat

...van de goesting :lol:

Ga het straks thuis eens lekker openmaken, mmmmmm
0 x
Afbeelding

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 07 Sep 2012, 20:00

Piet, heb je toevallig ook nog een foto van VBT-1.

gewoon.... Om te zien hoe zaken in de loop der tijden veranderen
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

FrankM
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor FrankM » 07 Sep 2012, 20:01

Ook bij mij alles in goede orde ontvangen. Prima verpakt en als verrassing een pipet erbij. :goedgedaan

edwinedje schreef:Pakketje hier ook in goed orde ontvangen, en zal er in de loop van het event weer wat foto's van maken zoals bij deel 1.

Leuk verhaal. Nu nog meer zin om te beginnen. :smullen
0 x
Afbeelding

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 07 Sep 2012, 20:08

Die foto`s

Toen en nu....

Ziet er nu wel heeeeeel professioneel uit,,

Laat piet en aanhang maar schuiven...
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Sep 2012, 21:17

QPO-80-03 schreef:Piet, heb je toevallig ook nog een foto van VBT-1.

gewoon.... Om te zien hoe zaken in de loop der tijden veranderen

Je hebt inmiddels de foto's van Edje gevonden. Hier staan er nog een paar van VBT-1: viewtopic.php?f=616&t=2757&start=90#p29496

Bart had (met hulp van Christof) de logistiek van VBT-1 met succes toch vrij snel rond. Ik heb er nu wel héél veel tijd in gestoken om e.e.a. uit te zoeken omdat het tevens de basis voor toekomstige VBT's "in eigen beheer" van Het Whisky forum vormt.

Interessant dat ik dit las (met dank):
I_SPEY schreef:Hoi Piet, het fraai verzorgde pakket is binnen, waarvoor mijn zeer hartelijke dank, temeer omdat het er zo uiterst professioneel uitziet!! Ik had eigenlijk niet anders verwacht ;) Als de whiskies net zo lekker zijn als de voorbereiding is uitgevoerd, is deze VBT-2 nu al een groot succes :duimop Overigens komt ook veel eer toe aan je vrouw, hè!!!

Dank en :hoedaf

Echter als ik dit vanuit mijn professie deed, dus commercieel, zou ik allang failliet zijn aangezien alleen al het afvullen, labelen en verpakken toch wel een paar dagen werk is geweest. Dan heb ik het nog niet over het selecteren van en zoeken naar de whiskies...... Daarover later (ná de tasting of delen daarvan) meer.

Het zoeken, selecteren, kopen van het materiaal heeft ook toch wel wat dagen gekost maar dat was grotendeels eenmalig.
En, net als jullie, ben ik ook zelf zeer te spreken over het resultaat ... qua uiterlijk dan. De inhoud moet nog blijken :gnif
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Piet
Moderator
Moderator

Virtuele Blind Tasting-2: Mededeling van huishoudelijke aard

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Sep 2012, 20:56

Piet schreef:... Aangezien we per sample ná de onthulling óók een score-poll plaatsen moet elk sample een eigen afzonderlijk onderwerp hebben. Dus:
Het gaat er uit zien als bij VBT-1, onderwerpen "HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-1" t/m "HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6". Echter waar ik toen het eerste bericht als placeholder ... uh.. plaatshouder, gebruikte gaat dat nu dienen om de onthulling in te zetten én de panel-proefnotities. Dan staat dat op een beter vindbare plek bij elkaar.
In elk "lopend" sample kunnen we dan daarvan en daarheen melding maken om tevens een scheidslijn te hebben tussen de discussies vóór en ná het demasqué.

En maak je niet ongerust. Het lijkt ingewikkelder dan het is en wijst straks zichzelf :Tongue

Omdat de panelproefnotities in één bericht komen zullen veel smiley's niet meekomen. Er mogen er namelijk maximaal 5 in een bericht staan. Dus mis je je smiley dan is dit de enige reden.
Ook kan er wat opmaak verloren gaan. Een copy/paste van PB naar Post neemt namelijk niet de opmaak mee. Soms zet ik die er weer in maar dat zal niet overal en altijd het geval zijn.
Dan weten jullie er van.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: Virtuele Blind Tasting-2: Mededeling van huishoudelijke

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Sep 2012, 21:13

Piet schreef:Omdat de panelproefnotities in één bericht komen zullen veel smiley's niet meekomen. Er mogen er namelijk maximaal 5 in een bericht staan. Dus mis je je smiley dan is dit de enige reden.
Ook kan er wat opmaak verloren gaan. Een copy/paste van PB naar Post neemt namelijk niet de opmaak mee. Soms zet ik die er weer in maar dat zal niet overal en altijd het geval zijn.
Dan weten jullie er van.

Moet je even quoten, dan komt ie mee. Het hele zutje eerst naar een texteditor en dan een globale find/replace eroverheen om de quote tags te verwijderen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Piet
Moderator
Moderator

Re: Virtuele Blind Tasting-2: Mededeling van huishoudelijke

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Sep 2012, 23:10

Matti schreef:Moet je even quoten, dan komt ie mee. Het hele zutje eerst naar een texteditor en dan een globale find/replace eroverheen om de quote tags te verwijderen.

Inderdaad helemaal waar. In een bericht ga ik meestal even in update mode voor een copy....
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Okt 2012, 19:44

Overigens heeft het me heel wat tijd en moeite gekost deze te vinden en te kunnen kopen. Zie daarvoor: Websites die Whisky (goedkoop) aanbieden niet kunnen leveren.
Ik durf toch wel te zeggen dat het vinden van een Brora onder €200 alleen al, en dan ook nog eens 3 dezelfde flessen, mij per saldo minimaal enkele dagen (full-time) heeft gekost.
Helaas zijn er heel wat websites en webshops die een Brora aanbieden, ook onder de gestelde prijsgrens, maar slecht een enkeling kan er één leveren, en geen enkele kon er 3 leveren.
Laat ik wel zeggen dat het niet hielp dat dit in augustus moest gebeuren. Daarop zijn de meeste webshops al helemaal niet ingesteld :Scratch

Sommige van de in augustus benaderde shops hebben nu (okt) nog steeds niet geantwoord....

Ik zet dit ook hier omdat het direct te maken had met de uitvoering van deze VBT. Maar het gaat natuurlijk veel verder :nono
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Proefervaring = smaakbeleving + intellectuele-stimulans

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Okt 2012, 15:59

I_SPEY schreef:.... Als de whiskies net zo lekker zijn als de voorbereiding is uitgevoerd, is deze VBT-2 nu al een groot succes ...

Hoewel dit een bericht van 6 september is wil ik er toch nog even op terugkomen. Eerder kon niet want dat had té veel prijs gegeven.

Ik moest me echt inhouden hierop destijds niet direct te reageren juist omdat sample-2, niet de goedkoopste was, maar ook niet de beste, althans qua smaak en score.
Een primair doel van een VBT is natuurlijk de smaakbeleving en slechte whiskies komen er zo wie zo (in principe) niet in. Maar een andere reden om het blind te proeven is natuurlijk ook de intellectuele-stimulans en -uitdaging.

Bij de Brora was ik zeker niet van het "lekker" alleen uitgegaan, want dan hadden we voor dat geld beter kunnen krijgen, maar juist van "bijzonder", in de context met de Clynelish en de hele history en status.
Zou het alleen gaan om de smaakbeleving dan had er geen Brora in gezeten om de dood eenvoudige reden die ik ook bij de onthulling al aangaf, dat een fles dan al snel boven €200 of zelfs €250 komt.

Ik vond in dit geval dat de proefervaring als combinatie van de smaakbeleving en intellectuele-stimulans en -uitdaging ook wat mocht kosten.
Zo, dat moest ik nog even kwijt.

Ps: Ik zal deze korte maar bondige definitie ook in de Hoe werkt het ? zetten want het is mede bepalend voor de meerwaarde van een VBT.
0 x

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”