HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Voorbereiding

Onze tweede "blinde" forum-proeverij.
Piet
Moderator
Moderator

HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 27 Jul 2012, 21:39

Het aanbod voor VBT-2 is uitgewerkt. Nog niet inhoudelijk hoor !

De inschrijving schijnt ook al begonnen, daarvan komt een "officiële" lijst.

Op zich wel handig omdat ik wel moet weten of ik twee (voor 28) of drie (voor 42 deelnemers) flessen per expressie moet aanschaffen. Omdat ik er de tijd voor kan nemen (wat heet?) kan ik wellicht aan "koopjes" komen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Piet
Moderator
Moderator

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-2: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Jul 2012, 00:18

Toegevoegd in HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Algemene info.

Mochten we een sponsor vinden voor één passende expressie dan zal dat één van de zes samples zijn en wordt de set-prijs gebruikt om op een gemiddelde flesprijs rond €60 te komen.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Jul 2012, 20:42

Piet schreef:Toegevoegd in HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Algemene info.

Mochten we een sponsor vinden voor één passende expressie dan zal dat één van de zes samples zijn en wordt de set-prijs gebruikt om op een gemiddelde flesprijs rond €60 te komen.

En ja, we hebben een sponsor voor één van de samples in deze proeverij :hoera
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 31 Jul 2012, 21:19

Zo, da's goed nieuws! Uiteraard een goede investering voor sponsors, 2 flesjes (hopelijk goeie) whisky en in ruil een week besproken worden op het drukst bezochte whiskyforum van de lage landen! :duimop
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Yapi » 31 Jul 2012, 21:21

Fijn hoor Piet! Drijf die gemiddelde flesprijs maar al op :lol: :yes
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Jul 2012, 21:34

BWhisky schreef:Zo, da's goed nieuws! Uiteraard een goede investering voor sponsors, 2 flesjes (hopelijk goeie) whisky en in ruil een week besproken worden op het drukst bezochte whiskyforum van de lage landen! :duimop

... 2 flesjes (hopelijk goeie) ... kom kom, een beetje vertrouwen ... daarom schreef ik: één passende expressie...

En de bijkomende onsterfelijkheid in de betreffende "Algemene info" !

Ik zit nog te dubben of ik bij 28 ga stoppen of dat ik nog een algemene oproep zal doen ... met een mass-mail...
Het is per slot vakantie tijd.... Maar ik wil graag concreet aan de slag ... alle info is inmiddels ingewonnen.
Als er ná een oproep maar 8 of 10 bijkomen moet ik ze alsnog teleur gaan stellen..... Lastig :Scratch
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Virtuele Blind Tasting-richtlijnen

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Aug 2012, 10:52

Opgelet: Voordat het lijkt dat het té ingewikkeld wordt! Dit mag je en kun je lezen. Het hoeft zeker niet perse en is absoluut niet nodig voor deelname :o :( 8-) ... dat geldt overigens voor het meeste hier...

Piet schreef:... 2 flesjes (hopelijk goeie) ... kom kom, een beetje vertrouwen ... daarom schreef ik: één passende expressie...

Zoals velen van jullie waarschijnlijk al voorzien hadden heb ik voor mezelf wat regeltjes opgesteld. Of beter VBT-richtlijnen. Ik mis helaas de spontaniteit en wellicht enige vrijblijvendheid zoal Yappi die heeft (of in elk geval had bij de voorbereiding van VBT-1 :gnif ). Om niet dat beetje spontaniteit, of eigenlijk ongedwongenheid, dat ik in dit soort zaken heb de das om te doen, houd ik die richtlijnen (vooralsnog) voor mezelf. Maar het wordt er voor "de organisator" niet eenvoudiger op. Wel uitdagender 8-)
Een VBT-richtlijn In deze context:
- Eén van de samples mag van een commerciële sponsor afkomstig zijn. Dit sample moet wel passen binnen de tasting. Zowel qua smaaktype als kwaliteit.

Bovenstaande richtlijn heeft een tweeledig doel. Enerzijds er voor te zorgen dat aan richtlijn-1 wordt voldaan (ai,... vooruit dan: Het moeten breedgedragen 'lekkere' (kwalitatief prima) whiskies zijn (In principe 80+ scores bij bekende recensenten) er wordt per slot voor de tasting betaald ook al is er één sample gratis. Dus én een lekkere whisky én de gemiddelde flesprijs omhoog. Top.
Anderzijds voel ik me ook verantwoordelijk naar een eventuele sponsor toe. Ook daarom moet het sponsor-sample er goed tussen passen qua kwaliteit en smaaktype en liefst een positieve verrassing voor het gros van de deelnemers kunnen zijn.

Daarom wil ik het ook beperken tot één sample van een commerciële sponsor. Ik wil verder alle vrijheid voor de invulling behouden. Het gezegde dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken gaat hier daarom dan ook helemaal niet op.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Aug 2012, 14:10

We zitten nu ook met de wachtlijst op het vereiste minimum van 10. Totaal aantal deelnemers nu 38.
Dat betekent dat het zeker doorgaat met al deze 38 deelnemers :hoera Er kunnen er nog maximaal 4 bijkomen tot een maximum aantal deelnemers van 42.

Daarboven is het echt stop en komt er wel een reservelijst voor het opvullen van eventuele uitvallers... maar dat is dan ook echt afwachten!
0 x

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 02 Aug 2012, 18:08

En uhhh als er nog 14 inschrijvingen volgen... :HitHead Wat gaan we dan doen? :Scratch
:P :Party

Misschien ook even goed in de peiling houden wie er op de achtergrond willen meedoen ( zoals ik dus).

Het gaat gezellig worden :Pipersmile
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Aug 2012, 19:16

QPO-80-03 schreef:En uhhh als er nog 14 inschrijvingen volgen... :HitHead Wat gaan we dan doen?

42 is echt het maximum. Daar is een aantal redenen voor. De drie belangrijkste:
1 - Inderdaad wordt het anders té grootschalig en té druk om het nog te kunnen volgen. Het moet echt gezellig blijven op het forum (zie de discussie in Poll: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-2 en verder).
2 - Het moet ook voor de organisator (ik dus) leuk blijven (42x6 = 252 samples) vullen, doppen, labelen, ... dozen vullen,.... adressen invoeren, labels maken, plakken etc. etc.
3 - En de spullen moeten ook besteld en vooraf betaald en voorgeschoten worden. Er zou wat te regelen zijn met eerst betalen en dan aan de slag maar punt is dat ik ook de whiskies zo goedkoop mogelijk wil inkopen en dat kost tijd, véél tijd. Bovendien heb ik hier geen pakhuis (hoewel mijn vrouw daar nu al anders over denkt).

QPO-80-03 schreef:Misschien ook even goed in de peiling houden wie er op de achtergrond willen meedoen ( zoals ik dus).

Een poll. En dan ? Het is vrijblijvend en los van de proefpanelleden die structureel niet in gaan zenden, zijn er ook altijd deelnemers met vakantie of waar het er niet van komt etc. etc. Ik denk dat we het wel gaan zien.
0 x

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 02 Aug 2012, 20:51

Duidelijk taal Piet. Punt.

Ps als je overdag, op een doordeweeksedag hulp kunt gebruiken....

Ik help je graag.
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Aug 2012, 21:18

QPO-80-03 schreef:Duidelijk taal Piet. Punt.

Ps als je overdag, op een doordeweeksedag hulp kunt gebruiken....

Ik help je graag.

In Lelystad ? :o :Scratch
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Aug 2012, 08:22

Piet schreef:de spullen moeten ook besteld en vooraf betaald en voorgeschoten worden. Er zou wat te regelen zijn met eerst betalen en dan aan de slag maar (...)

Gezien de HWF-VBT2 al over / binnen ca. 3 maanden is, zou ik het persoonlijk niet erg vinden nu al te betalen! Als je hebt toegezegd, dan mag jij als organisator ook wat zekerheid, toch?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Aug 2012, 09:03

JayDie schreef:Gezien de HWF-VBT2 al over / binnen ca. 3 maanden is, zou ik het persoonlijk niet erg vinden nu al te betalen! Als je hebt toegezegd, dan mag jij als organisator ook wat zekerheid, toch?

Ik moet zeggen dat ik zelfs denk aan een start in de 2-de helft/eind september....

Op zich is dit niet zo'n punt hoor, dat kan ik wel dragen en het risico durf ik wel te nemen, maar dat zou het wel kunnen worden met nóg meer deelnemers.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Aug 2012, 09:06

Uit HWF Virtuele blind tasting-1: Conclusies en afsluiting

edwinedje schreef:PS3: Voor ik het vergeet een voorstel voor ronde 2;
> Inleveren op Maandag voor 20:00
> Plaatsen van notities op het forum ergens Maandagavond
> Bespreken op Dinsdag & Woensdag (evt Donderdag)
> Onthullen ergens op Woensdagavond (evt Donderdagavond)
> Nabespreken tot en met Maandag onder het genot van de volgende sample.
Mocht dit een probleem zijn voor de organisator, wil ik best helpen met het web gedeelte.
Zit toch elke avond wel een paar uurtjes te surfen....

Ik kan me hier wel in vinden.
De 20:00 uur Zondag was mede om Bart de gelegenheid te geven maar werd toch regelmatig Maandag. Mij komt het goed uit om de notities op Maandagavond te plaatsen en de onthulling op Woensdagavond te doen.
Ik zal dit aanpassen in HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Algemene info en in HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting: Hoe werkt het ?

In geval van zwaarwegende bezwaren laat ze even horen.
0 x

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”