HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-1 (24 sept)

Onze tweede "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 04 Okt 2012, 20:59

Afbeelding - Minder dan 56
1
5%
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
1
5%
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
3
15%
Afbeelding - 76-80
4
20%
Afbeelding - 81-85
9
45%
Afbeelding - 86-90
2
10%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 20

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-1 (24 sept)

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 24 Sep 2012, 23:07

BWhisky schreef:Het punt waar bijna iedereen naast zit, dat zou Schotland kunnen zijn. 'T is misschien een Ier en dan dus...Die Cooley van Thosop... Zou verrassend zijn gezien de vele matige tot negatieve reacties hier.

Die Cooley ruikt echt heel anders, die is echt duidelijk geturfd.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Sep 2012, 23:10

turfsmurf schreef:
BWhisky schreef:Het punt waar bijna iedereen naast zit, dat zou Schotland kunnen zijn. 'T is misschien een Ier en dan dus...Die Cooley van Thosop... Zou verrassend zijn gezien de vele matige tot negatieve reacties hier.

Die Cooley ruikt echt heel anders, die is echt duidelijk geturfd.

Moet haast, troostte ik mezelf ;)

net nog even aan 1/3 van de rest van sample 1 geroken... is daar nu toch rook? (terwijl ik net een dram Caol Ila binnen heb)

:P

Ik word gek, Piet, graag wat psychotherapie graag :violin
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Sep 2012, 23:11

BTW : ik heb die Cooley geroken op een tasting paar weken terug, niet geproefd. Ik vond daar niet meteen turf in terug, wist eerst ook niet dat het om die Cooley ging... Maar ik kan me niet herinneren of de geur overeenkomt met die uit het sample... na 8 andere whisky's was ik niet meer ZO aandachtig
:)

EDIT : lees nu pas Turfsmurf's reactie. Kan zijn, ik heb hem slechts enkele seconden besnuffeld :) .
Wat het ook moge zijn : De eerste sample zorgt meteen al voor heel wat beroering op het forum. Zalig :D
Laatst gewijzigd door BWhisky op 24 Sep 2012, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Sep 2012, 23:13

BWhisky schreef:BTW : ik heb die Cooley geroken op een tasting paar weken terug, niet geproefd. Ik vond daar niet meteen turf in terug, wist eerst ook niet dat het om die Cooley ging... Maar ik kan me niet herinneren of de geur overeenkomt met die uit het sample... na 8 andere whisky's was ik niet meer ZO aandachtig
:)

EDIT : lees nu pas Turfsmurf's reactie. Kan zijn, ik heb hem slecht enkele seconden besnuffeld :) .
Wat het ook moge zijn : De eerste sample zorgt meteen al voor heel wat beroering op het forum. Zalig :D

G*dver, Bram, ik moet morgen werken en direct naar bed, laat me gerust :? ;)
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Sep 2012, 23:14

Let op of ik maak er m'n persoonlijke doel van om je de komende 6 weken telkens een paar nachten wakker te laten liggen door tegenstrijdige dingen te posten Yapi :D
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 24 Sep 2012, 23:17

Piet schreef:Ik kan namelijk al verklappen dat die het met de meeste panelleden oneens zijn..... en omdat er een bepaalde relatie is tussen de recencenten die deze bespreken en de whisky ga ik die objectiviteit in de toekomst toch nog meer nuanceren :o

Op deze quote doelde ik, Piet. Het zal mij benieuwen! Ik kan me overigens niet voorstellen dat dit een Ierse whiskey is. De Ieren die ik heb gehad(een stuk of 7 of 8 in totaal) hadden allen een bepaalde zachtheid over zich, iets wat typerend is voor een Ierse whiskey. En iets wat deze whisky naar mijn mening niet heeft...

Ga je echt tot woensdag wachten tot je met de onthulling komt? :(
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Sep 2012, 23:18

BWhisky schreef:Let op of ik maak er m'n persoonlijke doel van om je de komende 6 weken telkens een paar nachten wakker te laten liggen door tegenstrijdige dingen te posten Yapi :D

Zwijg! :D

ik lees net weer de reviews van onversneden en whiskynotes, en ik denk dat ik het vlaggen heb :(

Kan dus echt zomaar die Cooley zijn. Echter, rest mij de hoop dat eens de lucht er aan komt hij helemaal anders is ;) ;)
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 25 Sep 2012, 08:38

Als het die Cooley is dan was ik ofwel begin deze maand niet op mijn best toen ik hem proefde na een dubbele espresso bij Jack, ofwel heb ik dit sample niet de tijd gegund die hij nodig had. Dat laatste is sowieso een feit overigens...
Ik denk nu aan een Littlemill. Ik heb er zelf nog nooit iets van geproefd, maar het zou me niet verbazen.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Sep 2012, 08:50

ElwinB schreef:Hmm...bijna iedereen zit er naast volgens Piet. Zou ie dan toch rokerig zijn??

ElwinB schreef:Op deze quote doelde ik, Piet. Het zal mij benieuwen!

Oh.... maar dat ging nu juist over de kwaliteitsvergelijking t.o.z.v. de recensenten, de hoogte van scores dus.

En waar dat Cooley nu vandaan komt :Scratch ... was volgens mij zo maar een blinde gok van BWhisky " 'T is misschien een Ier en dan dus...Die Cooley van Thosop." ... en 20 berichten later is het die opeens :HitHead maar ja, nog een nachtje slapen :(
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 25 Sep 2012, 09:03

Piet schreef:
ElwinB schreef:Hmm...bijna iedereen zit er naast volgens Piet. Zou ie dan toch rokerig zijn??

ElwinB schreef:Op deze quote doelde ik, Piet. Het zal mij benieuwen!

Oh.... maar dat ging nu juist over de kwaliteitsvergelijking t.o.z.v. de recensenten, de hoogte van scores dus.

Ah, ok, dan heb ik je post verkeerd geïnterpreteerd :)
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 25 Sep 2012, 09:38

totalatool schreef:Ik denk nu aan een Littlemill. Ik heb er zelf nog nooit iets van geproefd, maar het zou me niet verbazen.

De Littlemills die ik tot nu toe heb geproefd hadden iets van een garagelucht (motorolie/stoffigheid) en een vreemd soort snoepgoed die ik niet in deze dram kon ontdekken. Mijn ervaring is dan wel op slechts twee Littlemills gebaseerd.

Ik had zelf associaties met Balblair en de Glenlivet Nàdurra, dus twijfel tussen Highlands en Speyside. Toch maar voor de Speyside en dan het type 'licht en fruitig'. De distillery zou ik echt niet weten. Ik vond Imperial wel mooi klinken. Pure duimzuigerij dus.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 25 Sep 2012, 09:45

turfsmurf schreef:Ik had zelf associaties met Balblair en de Glenlivet Nàdurra, dus twijfel tussen Highlands en Speyside. Toch maar voor de Speyside en dan het type 'licht en fruitig'.

Ik heb hem dan in mijn enige en relatief korte proefsessie nog wel even kort vergeleken met een Nàdurra (batch 0112R) en daardoor werd ik dus juist richting sherry geduwd. De Nàdurra was overduidelijk "meer" bourbongerijpt in verhouding. Ik schreef in mijn notities toen: "In korte vergelijking met Auchentoshan Valinch en Glenlivet Nàdurra komt ineens sherry toch naar boven".
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 25 Sep 2012, 09:51

De Nàdurra is duidelijk first-fill Bourbon. Daarom ging ik voor refill Bourbon. Maar als ik er zo nog eens over terugdenk had refill sherry eigenlijk ook best gekund.

Is het al woensdagavond?
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 25 Sep 2012, 10:14

Hmm, ik heb hier ook nog een Nadurra staan. Vanavond eens naast elkaar zetten.
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 25 Sep 2012, 10:31

Had er nog niet aan gedacht inderdaad, maar het heeft ergens wel wat van de Nadurra ja, helaas is mijn fles op, dus kan niet meer vergelijken. Ik zit morgenavond als een gek deze pagina te refreshen denk ik!
0 x

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”