HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
Volgens mij heb ik heel iets anders in mijn flesje zitten hoor Piet! Weet het bijna zeker 

0 x
Soundwave schreef:Volgens mij heb ik heel iets anders in mijn flesje zitten hoor Piet! Weet het bijna zeker
Ja, als je al die andere kliekjes er al bijgegooid hebt wel

Soundwave schreef:Nou geografisch gezien Invergordon 10 jaar, single grain dan maar?
En inderdaad, geografisch over land, ligt deze vrij nauwkeurig tussen Clynelish/Brora en Dailuaine/(Glenfiddich) in.
Ook qua abv zit hij tussen de vorige samples in.
En ze hebben gemeen, m.u.z.v. de Glenfiddich: Diageo als eigenaar, opgevoed op ex-sherry, Schotse Highlanders, Single Malts, bijna de hele productie gaat in Johnnie Walker blends,...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Zo, dat is toch best wel een verrassing. Mijn vriendin riep na haar korte tasting direct: dit is een sherried whisky. En verdomd. Ha, zij kan dat dus beter waarnemen dan ikzelf! Ik zat er met mijn bourbon-overtuiging toch volledig naast. Tsja.
Maar goed, voor een 22 jaar oude whisky vond ik 'm helaas maar weinig body hebben. Jammer, want de neus was inderdaad wel erg fijn.
Wederom een verrassende keus, Piet! Mijn complimenten!
Maar goed, voor een 22 jaar oude whisky vond ik 'm helaas maar weinig body hebben. Jammer, want de neus was inderdaad wel erg fijn.
Wederom een verrassende keus, Piet! Mijn complimenten!
0 x
Interessant inderdaad (en wij zitten deze keer mooi op één lijn met de notities, Piet
). Heb net nog een beetje geproefd en haal er nu inderdaad ook wat meer hout uit wat me op het spoor van een oudere whisky had kunnen zetten.
Weet ik in ieder geval dat ik moet oppassen bij deze distillery: als ik ooit een expressie proef waar de smaak meekomt met de geur komt daar een flesje van, maar niet van deze...
Gelijk ook maar even aan het flesje van #6 geroken: oeh*!
*oeh is een multi-interpretabele uitroep die zowel positieve als negatieve emoties zou kunnen uitdrukken

Weet ik in ieder geval dat ik moet oppassen bij deze distillery: als ik ooit een expressie proef waar de smaak meekomt met de geur komt daar een flesje van, maar niet van deze...
Gelijk ook maar even aan het flesje van #6 geroken: oeh*!
*oeh is een multi-interpretabele uitroep die zowel positieve als negatieve emoties zou kunnen uitdrukken
0 x
Matthijs, whiskynerd.
hier op whiskybase nog 1 rating
http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=14379
kan hem alleen maar gelijk geven
Toch een verrassing voor mij, ik heb nog de helft over, zal hem eens een tweede kans geven - want het was tenslotte mijn eerste dram na mijn verkoudheid. Tegelijk, te dun sowieso. Ik heb blijkbaar echt alcohol nodig, of ik vermoed een dram die uit zichzelf naar 43% is geslopen. Maar die verdunde beestjes, pfff, weinig ruimte.
http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=14379
kan hem alleen maar gelijk geven

Toch een verrassing voor mij, ik heb nog de helft over, zal hem eens een tweede kans geven - want het was tenslotte mijn eerste dram na mijn verkoudheid. Tegelijk, te dun sowieso. Ik heb blijkbaar echt alcohol nodig, of ik vermoed een dram die uit zichzelf naar 43% is geslopen. Maar die verdunde beestjes, pfff, weinig ruimte.
0 x
Leuk! Je weet weer te verrassen met deze whisky, Piet! Ik deel de mening van het merendeel van de deelnemers... hij mist body doordat 'ie op 43% gebotteld is. Wel lekker maar geen topper voor mij.

0 x
Pfieuw!! Gelukkig een Whisky en geen Rum of wat voor spirit ook! Vind deze de lekkerste tot nu toe!
Ik heb een Teaninich 1982 / 2010 27yo staan en ook nog een Duncan Taylor 12yo Teaninich 1996.
Ik heb een Teaninich 1982 / 2010 27yo staan en ook nog een Duncan Taylor 12yo Teaninich 1996.

0 x
Soundwave schreef:Volgens mij heb ik heel iets anders in mijn flesje zitten hoor Piet! Weet het bijna zeker
Dat dacht ik bij die Glenfiddich 15yo

0 x
- totalatool
- Forum goeroe
Yapi schreef:Ook terug te vinden in deze collectie
http://www.whiskybase.com/collection.ph ... iewid=2053
Offtopic: Hahahahahaa wat een loser. Hij heeft de Port Ellen 1st Annual Release niet eens.
Ontopic: wederom een forse verrassing. M'n eerste Teaninich, zoals de Brora m'n eerste Brora was.
Ik heb nu toch al bij twee samples gemist dat het om een sherryvat ging. Moet ik me al zorgen gaan baren? Gelukkig zit ik er qua leeftijd en alcoholpercentage niet schandalig ver naast en had ik tenminste nog in de gaten dat het om malt whisky ging.

M'n restant van 2 1/2cl ga ik dan toch in ieder geval gebruiken om dat fruit te vinden en om mijn referentiekader voor sherry uit te breiden.

0 x
hmmm, geen kritiek op je selectie hoor Piet, Teaninich proberen stond op mijn wishlist!
...Maar die bottelaar lijkt me een soft eitje
http://www.whiskybase.com/bottlers.php?bottlerid=44
35 bottelingen geregistreerd op whiskybase, en GEEN ENKELE boven de 44% Alcohol? Mijn vrienden zullen het niet worden
...Maar die bottelaar lijkt me een soft eitje

35 bottelingen geregistreerd op whiskybase, en GEEN ENKELE boven de 44% Alcohol? Mijn vrienden zullen het niet worden

0 x
Yapi schreef:hmmm, geen kritiek op je selectie hoor Piet, Teaninich proberen stond op mijn wishlist!
...Maar die bottelaar lijkt me een soft eitje![]()
Het vinden van een oudere Teaninich, binnen het butget, heeft veel moeite gekost. En inderdaad de kwaliteit was een gokje.
Deze stond toen ook nog niet met een beoordeling op Whiskybase, waar hij wel als enige Teaninich in de shop staat. De matige beoordeling die er nu bij staat, staat er waarschijnlijk pas een week. Maar dan nog, op één notitie van een onbekende auteur afgaan doe ik toch niet.
Maar ook ik had deze liever op 46% of meer gehad. En ik vind hem zeker niet slecht (kan ook niet met 84 punten),.... maar wel té duur!
0 x
Piet schreef:Yapi schreef:hmmm, geen kritiek op je selectie hoor Piet, Teaninich proberen stond op mijn wishlist!
...Maar die bottelaar lijkt me een soft eitje![]()
Het vinden van een oudere Teaninich, binnen het butget, heeft veel moeite gekost. En inderdaad de kwaliteit was een gokje.
Deze stond toen ook nog niet met een beoordeling op Whiskybase, waar hij wel als enige Teaninich in de shop staat. De matige beoordeling die er nu bij staat, staat er waarschijnlijk pas een week. Maar dan nog, op één notitie van een onbekende auteur afgaan doe ik toch niet.
Maar ook ik had deze liever op 46% of meer gehad.
Ik heb de waarheid niet in pacht hé, er zijn mensen die deze wel lekker vonden, dus voor mij echt geen probleem. En ze hebben op whiskybase ook 85+ p bottelingen!
Maar ik wou gewoon eens die bottelaar van dichtbij bekijken, en kwam tot die toch wel merkwaardige vaststelling.
Ik ben gewoon benieuwd of daar een verhaal achter zit, een bottelaar die zo te zien niet boven de 44% bottelt? Zijn er meningen hierover of kenners die daar een antwoord op weten?
0 x
totalatool schreef:Ontopic: wederom een forse verrassing. M'n eerste Teaninich, zoals de Brora m'n eerste Brora was.
En wellicht ook je eerste The Secret Treasures botteling

0 x
Piet schreef:Maar ook ik had deze liever op 46% of meer gehad. En ik vind hem zeker niet slecht (kan ook niet met 84 punten),.... maar wel té duur!
Persoonlijk vind ik deze de lekkerste tot nu toe (87 punten). Heerlijk zacht, warm en vol van smaak!

Maar er moet me toch iets van het hart:
43% is volgens de meesten te weinig, het zou minimaal 46% moeten zijn. Maar ook wordt geadviseerd om de whisky aan te lengen met water als het percentage aan de hoge kant zit. En ook dat je het beste een whisky kan "tasten" als het percentage rond de 40% ligt.

Ra Ra ??
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”