Ongelezen berichtdoor Yapi » 15 Okt 2012, 21:05
ik dacht dat ook, Johan, dus...
"Deel II:
Gisteren een heel erg raar moment... na het drinken van sample 4 voor het eerst clynelish van de Bonding Dram open getrokken. Eureka, was m’n eerste indruk, dit is sample 4!!! Natuurlijk, zonder sample 4 er naast te zetten, dus vandaag moest de test gebeuren... en dan wel dubbel blind.
Ik zet de fles van de bonding dram op tafel, samen met de rest van het sampletje 4. Er staan 3 verschillende glencairn glaasjes op tafel . Ik vraag de vriendin om het sampletje in een glaasje te doen, en 2 gelijkwaardige drams uit te schenken van de Clynelisch Bonding dram. Ik kom terug en merk een kleurverschil. Maar ook een miniem geurverschil, maar dan tussen 2 glaasjes van dezelfde kleur. Verwarrend dus. Hmm, kleur en glas, niet op afgaan. Alles lijkt hetzelfde doorkijkglas, maar de whisky in de fles heeft nog een ander kleur dan gelijk welk glas. Wat ik nu wel merk is dat in alle drie de glaasjes een soort wax schuil gaat, en ongeveer een gelijk alcoholpercentage. Smaak. Hmm, dat ene glaasje heeft net iets minder wax dan de andere 2, maar ook die zijn niet helemaal gelijk... Gekkenwerk dus! Ik ga toch op een combinatie van de geur en smaak af en kies voor het ene glas, mijn vriendin bevestigd dat dit inderdaad het sampletje is. Het verschil is echter helemaal niet groot en allerminst duidelijk.
Conclusie: tja, 3 topdrams naast elkaar. Sample 4 is misschien net iets zachter dan de Clynelish, wat bloemiger, maar heeft evenzeer wax en olieachtig karakter, maar misschien ietsje meer rook? Maar door het verschil in de gelijke drams ben ik wat verloren. Zou het ook alweer een Clynelish zijn maar dan niet van de Bonding dram? Of toch wel? Clynelish? Kans is reëel. Piet is er zeker toe in staat. In ieder geval blijf ik er bij: topdram!"
0 x