HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Onze tweede "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 01 Nov 2012, 19:55

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
1
6%
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
2
12%
Afbeelding - 76-80
3
18%
Afbeelding - 81-85
6
35%
Afbeelding - 86-90
5
29%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 23 Okt 2012, 00:01

Volgens mij moeten jullie je glazen gewoon beter spoelen ;)
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 23 Okt 2012, 00:02

Yapi schreef:wij zijn de enige 2 die het woordje zeep gebruiken? De enige propere jongens?

Misschien hebben ze daar in NL een ander woord voor? Allee, kweenie ze.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Okt 2012, 00:04

:lol:
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Okt 2012, 08:18

johan brugge schreef:Bah, die bittere zeepsmaak

Zeep? :Scratch Ik heb nog wel een dram waar je zeep in kan proeven; zal hem in het sample pakketje stoppen, Johan. Eens kijken of je dan nóg zeep in deze dram vindt!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Okt 2012, 09:52

Ja weer heel frappant.

In mijn notitie: ...een beetje zilt en nauwelijks bitter (chocola)..

Ondanks dat,......., vind ik hem juist helemaal niet bitter en dat beetje dat ik proef is lekker Dat viel me zelfs op m.b.t. bitter !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Okt 2012, 09:55

Zeep is voor mij niet zozeer bitter, maar een eerder "chemische" nasmaak die me niet zo aangenaam was. Voor een ander is dit misschien anders. Smaakpapillen hé ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 23 Okt 2012, 10:10

Misschien stoppen ze in België iets kruidigs in hun zeep? ;)
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 23 Okt 2012, 11:08

totalatool schreef:Misschien stoppen ze in België iets kruidigs in hun zeep? ;)

Juist daarom dat wij altijd zo lekker fris ruiken.

Kijk, zeep is misschien niet helemaal het juiste woord. Ik had het gedacht dat ik geparfumeerde zeep proefde. Een beetje zoals je onder de douche staat en bij het afspoelen van de zeep komt er een beetje op je lippen terecht. Ik vond het een afknapper. Echt jammer, want in het begin was ik er van overtuigd dat dit wel eens het beste sample van de ganse reeks kon worden.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Okt 2012, 11:27

johan brugge schreef:
totalatool schreef:Misschien stoppen ze in België iets kruidigs in hun zeep? ;)

Juist daarom dat wij altijd zo lekker fris ruiken.

Kijk, zeep is misschien niet helemaal het juiste woord. Ik had het gedacht dat ik geparfumeerde zeep proefde. Een beetje zoals je onder de douche staat en bij het afspoelen van de zeep komt er een beetje op je lippen terecht. Ik vond het een afknapper. Echt jammer, want in het begin was ik er van overtuigd dat dit wel eens het beste sample van de ganse reeks kon worden.

Deze notitie. Wellicht associeer jij dat met "zeep" :Scratch
jonker8011 schreef:Neus: Heel overweldigend, met zoethout, zaagsel en aardbei, superinteressant. Na wat water ontwikkelt de neus zich richting bloemen, vooral lavendel.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 23 Okt 2012, 11:34

Hmmja, een beetje maar. Ik vond er net zoals Yapi iets 'chemisch' / kunstmatigs aan.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Okt 2012, 12:17

Soundwave schreef: Iets zegt mij dat het geen single malt is, maar Piet verrast toch elke keer weer met de samples. Wacht nog steeds op de moeilijke hint...

Tsja, zoals turfsmurf al eerder schreef, "met al die wijsneusjes hier"....

Vooruit dan.
Laat ik zeggen dat deze in meer dan één opzicht "het midden houdt" tussen en gelijkenis toont met de samples 1 (2) 3 en 4 8-) verder :rits
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 23 Okt 2012, 12:37

Piet schreef:
Soundwave schreef: Iets zegt mij dat het geen single malt is, maar Piet verrast toch elke keer weer met de samples. Wacht nog steeds op de moeilijke hint...

Tsja, zoals turfsmurf al eerder schreef, "met al die wijsneusjes hier"....

Vooruit dan.
Laat ik zeggen dat deze in meer dan één opzicht "het midden houdt" tussen en gelijkenis toont met de samples 1 (2) 3 en 4 8-) verder :rits

Haha, de gemiddelde leeftijd was 17 en het gemiddelde alcoholpercentage was ruim 48%. Drie samples waren sherry, één sample was sherry en bourbon...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 23 Okt 2012, 12:45

Piet schreef:
Soundwave schreef: Iets zegt mij dat het geen single malt is, maar Piet verrast toch elke keer weer met de samples. Wacht nog steeds op de moeilijke hint...

Tsja, zoals turfsmurf al eerder schreef, "met al die wijsneusjes hier"....

Vooruit dan.
Laat ik zeggen dat deze in meer dan één opzicht "het midden houdt" tussen en gelijkenis toont met de samples 1 (2) 3 en 4 8-) verder :rits


Nou geografisch gezien Invergordon 10 jaar, single grain dan maar?
EDIT: Of deze misschien? Invergordon 1972 WIN
EDIT2 (de laatste): offfff een Glenmorangie met een vreemde finish? (zou kunnen verklaren waarom ik denk hem al eens geproefd te hebben)
0 x

TGIF
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 Dec 2011, 19:28

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor TGIF » 23 Okt 2012, 17:29

Helaas loop ik enorm achter in de tasting, ik wil de volgende weer meedoen iig! :)
0 x

Gebruikersavatar
Peat
Site Admin
Site Admin
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51

HWF VBT-2: Sample-5: Het sample is onthuld

Ongelezen berichtdoor Peat » 23 Okt 2012, 19:21

*******************************************************************************************************************************
De inhoud van het sample is onthuld in het eerste bericht in dit onderwerp.


*******************************************************************************************************************************
0 x


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten