ja, die punten... 88, 89 en 91... niemand gaf hier zoveel zeker?
Ofwel zijn we natuurlijk allemaal maar beginners hé
Maar 91... wat geef je een oudere Clynelish dan, waar de volwassenheid uitspringt? Tegelijk, misschien is de "springerigheid" wel wat meer punten waard dan voor 1 van deze reviewers, ik vind het dan eerder nog niet echt in balans.
Ik moet wel terugdenken aan mijn sigarentijd, waar springerigheid ook wel soms erg geapprecieerd werd, eerder dan in net gedraaide sigaren. Of misschien wordt de subtiliteit wel beloond in de scores? Of misschien is het toch niet helemaal objectief? Wat ook normaal is eigenlijk, ik heb net hetzelfde. Johan en ik hebben er nog eens om gelachen, maar we schonken een Port Ellen uit, scoorden hem een punt of 90, en gaven hem dan nog 2 punten bij "omdat het Port Ellen was"
Kijk, ik dronk hem gisteren nogmaals, wetende welke het was, en ik kan bv Piet zijn score van 85 begrijpen... maar om naar 88 te gaan moet ie nog een beetje groeien. Op whiskybase 2x 86,5
Daarom wacht ik graag 1 december af. Dan komen de MM awards uit, en dan ben je zeker dat er blind geproefd wordt, wat - zoals nu bij ons - de objectiviteit alleen maar ten goede komt. Dus een whisky die dan 89 punten scoort en goedkoop is, is dan een must-buy!!!!