HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-1: part I - Poll

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

hoeveel euro zou u met plezier uitgeven om deel te nemen aan deze blind sampling

20 euro, alle kosten inbegrepen
1
3%
20 euro, en ik begrijp dat er nog wel (verzend)kosten kunnen bijkomen
0
Geen stemmen
25 euro, alle kosten inbegrepen
1
3%
25 euro, en ik begrijp dat er nog wel (verzend)kosten kunnen bijkomen
13
45%
mag zelfs meer zijn, zolang de prijs/kwaliteit maar aanwezig is en ik kan genieten van m'n drams en de animo!
14
48%

Totaal aantal stemmen: 29

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-1: part I - Poll

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Feb 2012, 15:29

Hey Dames en Heren,

ik wou eens polsen of er interesse is voor een hetwhiskyforum.nl Blind sampling event! Ik ben bereid alle organisatie op mij te nemen als nieuwe enthousiasteling en alle praktische daden te stellen zodat elke deelnemer zijn samplers veilig en wel in handen krijgt... :nat

Vooraleer ik er karaktergetrouw in vlieg en kosten maak, wou ik toch even checken via een poll wat de vigerende gedachte is op dit forum. Welke prijs heb ik er voor over om deel te nemen.

een klein woordje uitleg: ikzelf had een sampling in gedachten van 14 personen (meer kan nog bij grotere interesse, maar dat moeten we dus deze week te weten komen) georganiseerd door mezelf en een ervaren whiskyshop.

14 personen kunnen rekenkundig gemakkelijk een fles van 70 cl onder elkaar verdelen, 5 cl samples per persoon. Per persoon in totaal 5 samples. Dus in eerste instantie denk ik aan de aanschaf van 5 flessen. Alles komt in aanmerking, elk land, elke vorm van whisky. Voorwaarde die ik mezelf stel is dat ik in samenspraak met enkele gerenomeerde whiskykenners (geloof me vrij, dat zijn ze) en de whiskyshop 5 zeer goeie prijs/kwaliteit flessen selecteer. Mijn eigen idee is een gemiddelde van 70 euro per fles (350 euro in totaal, dat maakt voor de whisky alleen 25 euro per 1 van de 14 deelnemers). Daarmee kun je bijvoorbeeld een fles van 30, 45, 60, 90 en 125 euro aanschaffen. Een echte ontdekking, voor elk wat wils!

naar animo toe kan dit erg plezant worden. Elke week (of per 2 weken) wordt 1 sample door iedereen genuttigd. De reviews en meningen worden naar mij in bericht gestuurd, waarna ik ze - eens ze allemaal binnen zijn - op het forum plaats en een dag later bekend maak welke de fles was. Plezier gegarandeerd! Geen beperking of keurslijf qua review, elk doet waar ie goed in is. Wat jij lekker vindt is ook lekker, wat jij smaakt smaak je ook!!!

Voor de whiskyshop had ik gedacht aan Spirito Divino (Bierwinkel Bacelle). Ze weten zelf nog van niets, maar vrijdag ga ik er om een reuze bestelling, en het zijn erg vriendelijke en klantgerichte mensen. Ook Johan Brugge heeft hier erg goeie ervaringen over te vertellen. Ik vermoed dat ze wel bereid zullen zijn hier aan mee te werken! Ze hebben ook al jaren ervaring met het organiseren van proeverijen en bezitten wel wat pareltjes in hun arsenaal!

Voila, dat is het zo wat, alles mag en kan in dit topic, dus vuur maar af! Elk idee is welkom. Let wel, de officiële inschrijving op dit evenement zou ik pas beginnen als ik merk dat er voldoende animo is voor dit evenement - vanaf een man of 8 à 10. Desnoods neem ik de rest van de flessen wel voor mijn rekening :Slainte
Laatst gewijzigd door Piet op 24 Feb 2012, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Carlo
Senior
Senior

Re: Whisky Forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Carlo » 24 Feb 2012, 15:51

Ik doe graag mee. Kijk er nu al naar uit.
:bigsmile
0 x
Afbeelding

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 24 Feb 2012, 16:06

Ik had je melding al voorbij zien komen. Leuk initiatief waar ik zeker aan wil deelnemen.
Zeker de afronding met een post op het forum van de diverse bevindingen lijkt me een heel
goed plan!
0 x

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 24 Feb 2012, 16:09

Dit lijkt mij nou erg leuk om eens aan mee te doen. Altijd fijn om te zien dat er mensen minder lui dan ik bereid zijn om zo'n organisatie op zich te nemen. Verzendkosten boeien mij niet zo als er een interessante samplekeuze tegenover staat. Het is ook natuurlijk de lol om met blind proeven op je plaat te gaan die voor mij ook meetelt.

Hoewel ik voor de laatste polloptie heb gekozen, denk ik niet dat je over de 25 euro voor een set heen hoeft te gaan voor een interessante samplekeuze, maar dat had je zelf ook al bedacht natuurlijk.

Ik denk dat het met de animo wel goed komt. ;)
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Feb 2012, 16:33

Zoals eerder al gezegd ben ik hier zeker voor te vinden ! Wat de prijs betreft , 25€ lijkt me een goed begin. Als alles vlot verloopt en er zijn voldoende deelnemers ben ik zeker bereid om ook voor een hogere prijs nog mee te doen.

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 24 Feb 2012, 17:04

Doe maar de groeten aan timmy van Christof Aelbrecht. Als het van bij hem komt, zal de selectie wel in orde zijn.
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Feb 2012, 17:31

liefmans schreef:Doe maar de groeten aan timmy van Christof Aelbrecht. Als het van bij hem komt, zal de selectie wel in orde zijn.

Inderdaad, is met Timmy dat ik contact heb! Zal het zeker over brengen volgende week!
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 24 Feb 2012, 17:32

Zoals ik al zei: I'm in. Doe Timmy de groeten van mij.

Yapi schreef:Desnoods neem ik de rest van de flessen wel voor mijn rekening

Of wij doen een 'split'.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 24 Feb 2012, 18:04

Ik vind het nog steeds moeilijk om dingen te benoemen.
Maar op zich lijkt deze uitdaging ook wel een mooie leerschool.
Dus schrijf mij maar op.
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Feb 2012, 18:12

johan brugge schreef:Zoals ik al zei: I'm in. Doe Timmy de groeten van mij.

Yapi schreef:Desnoods neem ik de rest van de flessen wel voor mijn rekening

Of wij doen een 'split'.

okee, zal Timmy zeker de groeten doen. Hij wist me trouwens te vertellen dat je de voorlaatste Brora had weggekaapt, bij stond nog in hun lijst, maar voor mij was de laatste net weg... :( En ik ging nu eens beginnen zot doen ;)

Die split, als we maar aan 10 komen, geen probleem! Maar ik vermoed en hoop dat we wel aan 14 liefhebbers zullen geraken!
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Feb 2012, 18:14

edwinedje schreef:Ik vind het nog steeds moeilijk om dingen te benoemen.
Maar op zich lijkt deze uitdaging ook wel een mooie leerschool.
Dus schrijf mij maar op.

mooie en juiste gedachte! Het duurt even voor je dingen kan benoemen, das zeker. Heb wel wat ervaring in sigaren en bier, maar ook nu weer met whisky is het weer behoorlijk vanaf 0 beginnen... ik vermoed dat ik een thuisblijvende heimelijke ontdekkingsreiziger ben :D
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 24 Feb 2012, 18:33

Yapi schreef:Hij wist me trouwens te vertellen dat je de voorlaatste Brora had weggekaapt, bij stond nog in hun lijst, maar voor mij was de laatste net weg... En ik ging nu eens beginnen zot doen

En de laatste Brora staat aan de kant voor iemand anders die hem gereserveerd heeft. Ik heb nog wel een Brora over die je kan proeven.
Ik kan niet wachten om er aan te beginnen! :yes
Aan de blind forum tasting wel te verstaan.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 24 Feb 2012, 19:01

johan brugge schreef:
Yapi schreef:Hij wist me trouwens te vertellen dat je de voorlaatste Brora had weggekaapt, bij stond nog in hun lijst, maar voor mij was de laatste net weg... En ik ging nu eens beginnen zot doen

En de laatste Brora staat aan de kant voor iemand anders die hem gereserveerd heeft. Ik heb nog wel een Brora over die je kan proeven.
Ik kan niet wachten om er aan te beginnen! :yes
Aan de blind forum tasting wel te verstaan.

Hey Johan, zolang er maar whisky in het spel aanwezig is doe jij mee, hè, ouwe zatl***er! Noteer mij ook maar, Yapi Kredi :duimop

:Slainte
René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Renefatdude
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Renefatdude » 24 Feb 2012, 19:08

Bart ik doe graag mee!

Rene
0 x

liefmans
Senior
Senior

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor liefmans » 24 Feb 2012, 19:12

Stel voor dat je al een lijstje begint bij te houden, ik wil ook wel tot max 20cl meedoen (dan wordt de split weer wat kleiner)
0 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”