ik wou eens polsen of er interesse is voor een hetwhiskyforum.nl Blind sampling event! Ik ben bereid alle organisatie op mij te nemen als nieuwe enthousiasteling en alle praktische daden te stellen zodat elke deelnemer zijn samplers veilig en wel in handen krijgt...
Vooraleer ik er karaktergetrouw in vlieg en kosten maak, wou ik toch even checken via een poll wat de vigerende gedachte is op dit forum. Welke prijs heb ik er voor over om deel te nemen.
een klein woordje uitleg: ikzelf had een sampling in gedachten van 14 personen (meer kan nog bij grotere interesse, maar dat moeten we dus deze week te weten komen) georganiseerd door mezelf en een ervaren whiskyshop.
14 personen kunnen rekenkundig gemakkelijk een fles van 70 cl onder elkaar verdelen, 5 cl samples per persoon. Per persoon in totaal 5 samples. Dus in eerste instantie denk ik aan de aanschaf van 5 flessen. Alles komt in aanmerking, elk land, elke vorm van whisky. Voorwaarde die ik mezelf stel is dat ik in samenspraak met enkele gerenomeerde whiskykenners (geloof me vrij, dat zijn ze) en de whiskyshop 5 zeer goeie prijs/kwaliteit flessen selecteer. Mijn eigen idee is een gemiddelde van 70 euro per fles (350 euro in totaal, dat maakt voor de whisky alleen 25 euro per 1 van de 14 deelnemers). Daarmee kun je bijvoorbeeld een fles van 30, 45, 60, 90 en 125 euro aanschaffen. Een echte ontdekking, voor elk wat wils!
naar animo toe kan dit erg plezant worden. Elke week (of per 2 weken) wordt 1 sample door iedereen genuttigd. De reviews en meningen worden naar mij in bericht gestuurd, waarna ik ze - eens ze allemaal binnen zijn - op het forum plaats en een dag later bekend maak welke de fles was. Plezier gegarandeerd! Geen beperking of keurslijf qua review, elk doet waar ie goed in is. Wat jij lekker vindt is ook lekker, wat jij smaakt smaak je ook!!!
Voor de whiskyshop had ik gedacht aan Spirito Divino (Bierwinkel Bacelle). Ze weten zelf nog van niets, maar vrijdag ga ik er om een reuze bestelling, en het zijn erg vriendelijke en klantgerichte mensen. Ook Johan Brugge heeft hier erg goeie ervaringen over te vertellen. Ik vermoed dat ze wel bereid zullen zijn hier aan mee te werken! Ze hebben ook al jaren ervaring met het organiseren van proeverijen en bezitten wel wat pareltjes in hun arsenaal!
Voila, dat is het zo wat, alles mag en kan in dit topic, dus vuur maar af! Elk idee is welkom. Let wel, de officiële inschrijving op dit evenement zou ik pas beginnen als ik merk dat er voldoende animo is voor dit evenement - vanaf een man of 8 à 10. Desnoods neem ik de rest van de flessen wel voor mijn rekening