HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 03 Mei 2012, 20:53

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
0
Geen stemmen
Afbeelding - 76-80
1
8%
Afbeelding - 81-85
5
38%
Afbeelding - 86-90
6
46%
Afbeelding - 91-95
1
8%
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 23 Apr 2012, 11:31

JayDie schreef:... heel ver weg spoortje rook, maar wordt snel meer en gaat richting tabak / shag. Later dat heel duidelijk.

Dit is exact wat ik ook heb ervaren. Initieel geen spoor van rook, maar naarmate de avond vorderde werd dat tabaksrook, en dat hoop ik toch te kunnen onderscheiden van een turfbom. Ik heb dan ook geen seconde aan het rijtje Ardbeg, Lagavulin, Laphroaig, Ledaig, Longrow gedacht en het zou me zeer verbazen als het daar toch vandaan komt.
Toch noem jij Longrow? Ik ken het niet uit persoonlijke ervaring (al staat er sinds afgelopen zaterdag een sample Longrow 10 1993/2003 in de kast dankzij een gulle gever), maar dat is toch de turfbom van Springbank?

Ik heb nog nooit een Ardmore geprobeerd, maar was geneigd die te noemen op basis van overeenkomsten die ik las tussen mijn notities en enkele notities die ik online vond, na googlen op enkele van mijn trefwoorden. Ik heb het achterwege gelaten omdat ik anders niet meer op eigen ervaring afga.
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 23 Apr 2012, 11:39

Ik heb gisterenavond een scheutje water in mijn glas gedaan en een nachtje laten staan in de keuken. Na een paar uur al rook ik duidelijk turf, maar geen rokerige turf (BBQ zoals bv in Ardbeg). Het was eerder een 'plantaardige' turf à la Connemara. Deze ochtend heb ik de rest van dat scheutje water opgedronken. Ik heb er natuurlijk eerst eens aan geroken en wat bleek? Het rook heel bizar. Een beetje zoals een compostton (rottende groenten en fruit). Niet echt aangenaam, maar wel heel apart.

(à la Ardmore??)
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor GJR » 23 Apr 2012, 12:18

Hey, mis mijn ingezonden bevindingen . dacht zelf vanwege een sterke bittere nasmaak aan een Tullibardine, maar had ook wel die sporen rook.

Ik heb mijn bevindingen zelfs twee keer gedaan, eerste keer ging zichtbaar mis, tweede keer leek goed te gaan :(

edit: net mailbox bekeken en staan beide niet in uit box of verzonden. Strange....... Mailbox ook niet vol met 20%, weet niet wat er dan mis is gegaan....
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Apr 2012, 12:23

GJR schreef:edit: net mailbox bekeken en staan beide niet in uit box of verzonden. Strange....... Mailbox ook niet vol met 20%, weet niet wat er dan mis is gegaan....

Waarschijnlijk alleen op Voorbeeld gedrukt en niet op Bevestig... Als je er dan uit gaat ben je het PB "gewoon" kwijt.

EDIT: Per PB al gevraagd dan zet ik het er alsnog bij (liever alles op een plek).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 23 Apr 2012, 12:26

GJR schreef:Hey, mis mijn ingezonden bevindingen.

Dan post je ze alsnog hier toch? Is wel "fraudegevoelig", maar je bent wel eerlijk toch? :)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor GJR » 23 Apr 2012, 12:41

totalatool schreef:
GJR schreef:Hey, mis mijn ingezonden bevindingen.

Dan post je ze alsnog hier toch? Is wel "fraudegevoelig", maar je bent wel eerlijk toch? :)


Tuurlijk, ik hou er niet van om de boel te belazeren ook al zou ik er een miljoen kilometer naast zitten ;) , wat best mogelijk is ook na een aantal dagen ziek te zijn geweest, maar acht dat mag de pret toch niet drukken, was al lang weer blij dat alles weer redelijk normaal rook en smaakte, na een paar dagen dat alles als bordkarton smaakte.

Mail ze vanavond door naar Piet en die zet ze er dan nog bij. Zit nu op mijn werk en heb de complete notitie niet bij de hand. Volgende keer beter opletten met het verzenden.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Apr 2012, 12:42

totalatool schreef:
JayDie schreef:... heel ver weg spoortje rook, maar wordt snel meer en gaat richting tabak / shag. Later dat heel duidelijk.

Dit is exact wat ik ook heb ervaren. Initieel geen spoor van rook, maar naarmate de avond vorderde werd dat tabaksrook, (...)
Toch noem jij Longrow?

Dat komt omdat ik die afdronk (bittere als Ardmore) niet bij Highland Park vond passen en ik iets dacht te herkennen als Springbank; heb zelfs sample 1 er nog bij gepakt om uit te sluiten dat we niet met een grapje te maken hadden - 2x hetzelfde sample... Zodoende kwam ik bij Longrow. Ik heb de Longrow CV staan, gesloten, dus kon het niet vergelijken.

Het was subtiel gerookt, maar wel aanwezig... we zullen moeten wachten op de ontknoping :-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 23 Apr 2012, 12:46

Het is geen Longrow CV. Die is veel meer gepeperd in de smaak.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Apr 2012, 12:46

nee, ik maak geen grapjes :bigsmile
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Apr 2012, 12:58

JayDie schreef:..heb zelfs sample 1 er nog bij gepakt om uit te sluiten dat we niet met een grapje te maken hadden - 2x hetzelfde sample...

Nummer 1 was echt Amber en deze stro-geel/licht goud-geel dus dat zou niet lukken 8-)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Apr 2012, 13:27

Piet schreef:
JayDie schreef:..heb zelfs sample 1 er nog bij gepakt om uit te sluiten dat we niet met een grapje te maken hadden - 2x hetzelfde sample...

Nummer 1 was echt Amber en deze stro-geel/licht goud-geel dus dat zou niet lukken 8-)

Ja, daar had ik het ook aan kunnen zien al inderdaad... :HitHead
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Apr 2012, 13:29

Yapi schreef:nee, ik maak geen grapjes :bigsmile


Zeker niet met een flinke kater, ofnie Yapi? :P
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Apr 2012, 14:10

Matti schreef:
Yapi schreef:nee, ik maak geen grapjes :bigsmile

Zeker niet met een flinke kater, ofnie Yapi? :P

En toch de panel-tasting-notes Zondagavond nog op het forum gezet. Héél consciëntieus hoor Bart :goedgedaan :hoedaf
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Apr 2012, 14:12

Matti schreef:
Yapi schreef:nee, ik maak geen grapjes :bigsmile


Zeker niet met een flinke kater, ofnie Yapi? :P

Valt goed mee, anderhalf liter water bij thuiskomst voorkomt dat probleem veelal :?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-3 (22 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Apr 2012, 14:16

Piet schreef:
Matti schreef:
Yapi schreef:nee, ik maak geen grapjes :bigsmile

Zeker niet met een flinke kater, ofnie Yapi? :P

En toch de panel-tasting-notes Zondagavond nog op het forum gezet. Héél consciëntieus hoor Bart :goedgedaan :hoedaf

Je had me hier moeten bezig zien, met dat knippen en plakken, moest bijna spugen zo duizelig werd ik er van :Proost
0 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten