Deze kan zo maar op mijn shortlist komen

Piet schreef:Ik ben niet zo van de Springbank maar ik moet zeggen dat deze positief verrast.
Deze kan zo maar op mijn shortlist komen

Piet schreef:Deze kan zo maar op mijn shortlist komen
turfsmurf schreef:Piet schreef:Deze kan zo maar op mijn shortlist komen
Laat ook nog wat voor mij over!
Leuk dat ik als n00b toch goed gegokt had. De eerste indruk die ik had nadat deze even op adem gekomen was in het glas was 'hee, die lijkt wel erg op de Springbank 10 die ik heb'. Die eerste indruk bleef ook tijdens het proeven, dus wilde ik de gok wel wagen. Helaas kan ik het waarom niet specifiek onder woorden brengen. Iets met kaasachtig/motorolieachtig en het vettige mondgevoel.
Ik vind hem een flinke stap lekkerder dan de standaard 10, die ik ook al best lekker vond (87 punten op whiskybase van mij). Ik hou nu eenmaal van whisky's waar de rook niet overheerst, maar wel duidelijk aanwezig is. Een beetje een alles-in-1-pakket-whisky, net als de Highland Park 18 en Talisker(s).

Renefatdude schreef:De distillery en regio alvast goed,had ik niet verwacht!
Ik ga deze i.i.g. niet kopen vind hem te duur voor wat ikk krijg, maar ja smaken verschillen nu eenmaal!
Rene

Yapi schreef:er zitten enkele tot zelfs heel wat goeie proevers op ons forum, congratulations!!!

én
Had dit ook absoluut niet verwacht. Zelf had ik dit ook nooit verwacht. Ik ben ook niet zo'n Springbank-achtig, moet ik eerlijk bekennen, maar zoals Piet ook al schreef, hij was erg lekker
Renefatdude schreef:De distillery en regio alvast goed,had ik niet verwacht!
Ik ga deze i.i.g. niet kopen vind hem te duur voor wat ikk krijg, maar ja smaken verschillen nu eenmaal!
Rene
GJR schreef:Toch weer heel verrassend! Deze stond al op een wish list, maar of hij daar blijft weet ik niet. De afdronk was niet geweldig...... , restje nog eens proeven als mijn neus weer "normaal" werkt, kijken hoe we dan gaan uitkomen.
Wel heel benieuwd naar sample-2.

Yapi schreef:Renefatdude schreef:De distillery en regio alvast goed,had ik niet verwacht!
Rene
inderdaad, zo zie je maar, voor je PC9 bv tel je toch ook snel 70-80 euro neer, en dan is zo'n springbank R&K meer waar voor mijn geld (niet dat ik de PC9 niet ga kopen, maar smaken verschillen inderdaad) maar niet voor het jouwe

Yapi schreef:Hierbij de bekendmaking van whisky sample 1:
SPRINGBANK RUNDLETS & KILDERKINS!!
totalatool schreef:Ik denk Scotch malt whisky, geen bourbon of blend. Een mix van sherry en bourbon vaten, leeftijd ongeveer 15 jaar, alcoholpercentage 43-46%. Lichte rokerigheid van 5-10ppm ofzo, voor m'n gevoel op dat vlak namelijk vergelijkbaar met Highland Park.
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten