HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
-
Miss_Jline
- Actief lid

- Berichten: 91
- Lid geworden op: 23 Dec 2011, 22:28
- Locatie: Santpoort-Noord
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
Vorige week ben ik er niet meer aan toegekomen om alsnog de tasting notes voor sample #4 te plaatsen.
Sterker nog, ik zit vandaag weer voor het eerst op dit forum.
Maar zojuist hebben we alsnog #4 geproefd, dus bij deze nog onze bevindingen (voordat ik ga kijken wat het is)
Uiterlijk: goudgeel, benen lopen langzaam naar beneden
Geur: vanile, fruitig, citrus
Smaak: zoet, vanille, citrusschil(bittertje)
Mondgevoel: , droog op het einde (amerikaans eiken)
Afdronk: licht droog, hout
Percentage: 40%, 10 yrs
Geen idee wat voor whisky het is, maar wij vinden hem niet heel complex.
Greetz,
Jacqueline
Sterker nog, ik zit vandaag weer voor het eerst op dit forum.
Maar zojuist hebben we alsnog #4 geproefd, dus bij deze nog onze bevindingen (voordat ik ga kijken wat het is)
Uiterlijk: goudgeel, benen lopen langzaam naar beneden
Geur: vanile, fruitig, citrus
Smaak: zoet, vanille, citrusschil(bittertje)
Mondgevoel: , droog op het einde (amerikaans eiken)
Afdronk: licht droog, hout
Percentage: 40%, 10 yrs
Geen idee wat voor whisky het is, maar wij vinden hem niet heel complex.
Greetz,
Jacqueline
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
Schenk hier het restje Sample IV uit en merk dat er kleine brokjes glas in mijn glas zitten. Blauw , dus duidelijk van het sampleflesje. Geen schade aan de schenktuit van het flesje zelf dus het moet ergens binnenin afgebrokkeld zijn. Zeer vreemd. Heb ze er uitgevist dus geen whisky moeten weg gieten !


0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
BWhisky schreef:Schenk hier het restje Sample IV uit en merk dat er kleine brokjes glas in mijn glas zitten. Blauw , dus duidelijk van het sampleflesje. Geen schade aan de schenktuit van het flesje zelf dus het moet ergens binnenin afgebrokkeld zijn. Zeer vreemd. Heb ze er uitgevist dus geen whisky moeten weg gieten !
Kijk maar uit, ook als je denk alles eruit te hebben...
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

- Berichten: 4882
- Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
Ik zal de volgende keren goed uitkijken als ik mezelf nog een dram inschenk!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
Flesje nu wel weggesmeten , spoelde het uit met water om te kijken of er nog brokjes meekwamen en dat was wel degelijk het geval. Ze zijn niet groot maar wel goed zichtbaar als je er op let. Dacht eerst dat het een stofje was.
Laat het een waarschuwing zijn.
Laat het een waarschuwing zijn.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

- Berichten: 2444
- Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
Heb je ergens schade gezien aan de schroefdraad of hals?
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
totalatool schreef:Heb je ergens schade gezien aan de schroefdraad of hals?
Nope , zoals gezegd geen schade aan de "schenktuit". Vreemd , ook eens met fel licht door het flesje heen gekeken maar niet meteen schade te zien.
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
We hadden onlangs nog een discussie omdat ik een van die lieden ben die het aanzien van een whisky wel belangrijk vindt. Ook het bekijken en beschrijven waard.
Dat krijgt nu een andere lading.
Dat krijgt nu een andere lading.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
Piet schreef:We hadden onlangs nog een discussie omdat ik een van die lieden ben die het aanzien van een whisky wel belangrijk vindt. Ook het bekijken en beschrijven waard.
Dat krijgt nu een andere lading.
Verklaar je aub nader, Piet, ik begrijp je nu even niet
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
I_SPEY schreef:Verklaar je aub nader, Piet, ik begrijp je nu even niet
Daar is niet veel aan te begrijpen René. Er zijn mensen die de kleur of het uiterlijk van een whisky niet vermelden bij een proefnotitie omdat ze het niet relevant vinden. Ik vind een notitie dan niet compleet.
Zie b.v. Beschrijven van de kleur en viscositeit van whisky
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

- Berichten: 4882
- Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
Ik beschrijf nooit de kleur omdat ik mijn whisky's altijd 's avonds proef met een kamerlampje die de woonkamer verlicht. Niet echt betrouwbaar dus.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
johan brugge schreef:Ik beschrijf nooit de kleur omdat ik mijn whisky's altijd 's avonds proef met een kamerlampje die de woonkamer verlicht. Niet echt betrouwbaar dus.
Heb je gelijk in. Daarom zet ik al deze samples naast m'n B-N-J, als referentie. Dan is 'ie dus donkerder of lichter.
I_SPEY schreef:Piet schreef:We hadden onlangs nog een discussie omdat ik een van die lieden ben die het aanzien van een whisky wel belangrijk vindt. Ook het bekijken en beschrijven waard.
Dat krijgt nu een andere lading.
Verklaar je aub nader, Piet, ik begrijp je nu even niet
Nu dus vermelden: kleur, viscositeit en met of zonder stukjes

0 x
-
liefmans
- Senior

- Berichten: 443
- Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
- Locatie: Sint-Niklaas (B)
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)
tussen de levering met de sample flesjes zaten er een paar kapotte, kennelijk zijn er ondanks mijn controle dus toch glas schilfers achter gebleven in sommige van de gebruikte flesjes (die we allemaal 2* gecheckt hebben op breuk)
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


