HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 11 Mei 2012, 09:02

Afbeelding - Minder dan 56
1
11%
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
2
22%
Afbeelding - 76-80
2
22%
Afbeelding - 81-85
4
44%
Afbeelding - 86-90
0
Geen stemmen
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 9

Miss_Jline
Actief lid
Actief lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 Dec 2011, 22:28
Locatie: Santpoort-Noord

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Miss_Jline » 06 Mei 2012, 17:23

Vorige week ben ik er niet meer aan toegekomen om alsnog de tasting notes voor sample #4 te plaatsen.
Sterker nog, ik zit vandaag weer voor het eerst op dit forum.
Maar zojuist hebben we alsnog #4 geproefd, dus bij deze nog onze bevindingen (voordat ik ga kijken wat het is)

Uiterlijk: goudgeel, benen lopen langzaam naar beneden
Geur: vanile, fruitig, citrus
Smaak: zoet, vanille, citrusschil(bittertje)
Mondgevoel: , droog op het einde (amerikaans eiken)
Afdronk: licht droog, hout
Percentage: 40%, 10 yrs

Geen idee wat voor whisky het is, maar wij vinden hem niet heel complex.

Greetz,
Jacqueline
0 x

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 08 Mei 2012, 18:55

Schenk hier het restje Sample IV uit en merk dat er kleine brokjes glas in mijn glas zitten. Blauw , dus duidelijk van het sampleflesje. Geen schade aan de schenktuit van het flesje zelf dus het moet ergens binnenin afgebrokkeld zijn. Zeer vreemd. Heb ze er uitgevist dus geen whisky moeten weg gieten !

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Mei 2012, 19:11

BWhisky schreef:Schenk hier het restje Sample IV uit en merk dat er kleine brokjes glas in mijn glas zitten. Blauw , dus duidelijk van het sampleflesje. Geen schade aan de schenktuit van het flesje zelf dus het moet ergens binnenin afgebrokkeld zijn. Zeer vreemd. Heb ze er uitgevist dus geen whisky moeten weg gieten !

:Slainte

:o :o :o

Kijk maar uit, ook als je denk alles eruit te hebben... :?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 08 Mei 2012, 19:21

Ik zal de volgende keren goed uitkijken als ik mezelf nog een dram inschenk!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 08 Mei 2012, 19:24

Flesje nu wel weggesmeten , spoelde het uit met water om te kijken of er nog brokjes meekwamen en dat was wel degelijk het geval. Ze zijn niet groot maar wel goed zichtbaar als je er op let. Dacht eerst dat het een stofje was.
Laat het een waarschuwing zijn.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 08 Mei 2012, 19:31

Heb je ergens schade gezien aan de schroefdraad of hals?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 08 Mei 2012, 19:33

totalatool schreef:Heb je ergens schade gezien aan de schroefdraad of hals?


Nope , zoals gezegd geen schade aan de "schenktuit". Vreemd , ook eens met fel licht door het flesje heen gekeken maar niet meteen schade te zien.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Mei 2012, 19:41

We hadden onlangs nog een discussie omdat ik een van die lieden ben die het aanzien van een whisky wel belangrijk vindt. Ook het bekijken en beschrijven waard.
Dat krijgt nu een andere lading.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 08 Mei 2012, 19:52

Piet schreef:We hadden onlangs nog een discussie omdat ik een van die lieden ben die het aanzien van een whisky wel belangrijk vindt. Ook het bekijken en beschrijven waard.
Dat krijgt nu een andere lading.


Verklaar je aub nader, Piet, ik begrijp je nu even niet ;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Mei 2012, 19:56

I_SPEY schreef:Verklaar je aub nader, Piet, ik begrijp je nu even niet ;)

Daar is niet veel aan te begrijpen René. Er zijn mensen die de kleur of het uiterlijk van een whisky niet vermelden bij een proefnotitie omdat ze het niet relevant vinden. Ik vind een notitie dan niet compleet.
Zie b.v. Beschrijven van de kleur en viscositeit van whisky
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 08 Mei 2012, 20:06

Ik beschrijf nooit de kleur omdat ik mijn whisky's altijd 's avonds proef met een kamerlampje die de woonkamer verlicht. Niet echt betrouwbaar dus.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Mei 2012, 20:20

johan brugge schreef:Ik beschrijf nooit de kleur omdat ik mijn whisky's altijd 's avonds proef met een kamerlampje die de woonkamer verlicht. Niet echt betrouwbaar dus.

Heb je gelijk in. Daarom zet ik al deze samples naast m'n B-N-J, als referentie. Dan is 'ie dus donkerder of lichter.

I_SPEY schreef:
Piet schreef:We hadden onlangs nog een discussie omdat ik een van die lieden ben die het aanzien van een whisky wel belangrijk vindt. Ook het bekijken en beschrijven waard.
Dat krijgt nu een andere lading.

Verklaar je aub nader, Piet, ik begrijp je nu even niet ;)

Nu dus vermelden: kleur, viscositeit en met of zonder stukjes :gnif
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

liefmans
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Sint-Niklaas (B)
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor liefmans » 09 Mei 2012, 20:16

tussen de levering met de sample flesjes zaten er een paar kapotte, kennelijk zijn er ondanks mijn controle dus toch glas schilfers achter gebleven in sommige van de gebruikte flesjes (die we allemaal 2* gecheckt hebben op breuk)
0 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten