HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-7 (extra) (20 mei)
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-7 (extra) (20 mei)
Atypisch is hij zeker, maar het is echt mijn ding niet. Mijn vrouw die, af en toe, graag eens ruikt aan mijn whiskyglas vond hem ruiken naar zure rode wijn. Dat zure is iets wat wel meer mensen geschreven hebben. En dan heb ik het niet over citrus, maar echt een zure geur/smaak. Wat in mijn geval een afknapper was. Ik zou het zeker niet associëren met een refill sherry cask.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Piet schreef:Los van andere zaken verbaas ik me nog het meest over de hoge scores die worden gegeven omdat ik er helemaal geen complexiteit in vond en dat voor mij één heel belangrijk criterium is om in de 80 of zelfs boven 85 te komen
Dat is nu, de gustibus non disputandum est.
Ik verbaas me er dan weer over dat sommige mensen dit meer een rum vonden dan een whisky.
Ik vond hem lekker en vooral heel interessant.
Het prikkelde me op een of andere manier meer dan de andere.
En dat is voor mij toch ook een belangrijke graadmeter bij de beoordeling.
0 x
Hee, mijn notities staan er niet tussen.
EDIT hetwhiskyforum: toegevoegd
Ik had hem in ieder geval niet goed. Wel lekker trouwens, vooral met wat water. Refill sherry had ik ook helemaal niet geraden.
EDIT hetwhiskyforum: toegevoegd
Ik had hem in ieder geval niet goed. Wel lekker trouwens, vooral met wat water. Refill sherry had ik ook helemaal niet geraden.
0 x
Piet schreef:semtex schreef:Ik heb deze whisky gebotteld omdat hij zo 'anders' is. En daarin volgen jullie me.
...
(En voor wie er wél van hield, er zijn er nog een paar beschikbaar aan de prijs van 60 euro) / sluikreclame mode off
Anders, absoluut. Door die atypische geuren was ik er echt van overtuigd dat het geen whisky was![]()
Idem hier, alleen zat ik niet aan rum te denken maar aan Genever.
Wat ik ook frappant vind is het feit dat deze 50% ABV is. Ik had het flesje geschud en bij hoog in de alcohol drams blijven er dan belletjes staan. Hier niets... Kon het overigens ook niet in de smaak afleiden dat m'n tong wegbrandde ofzo
Overigens vind ik "Love it or hate it" wel erg extreem. Ik "Love" deze dram niet, maar "Hate" hem ook niet! Dat is bij meer uitgesproken smaken eerder te zeggen, toch?
Apart spulletje, mooi verrast. Bedankt, Stijn!
0 x
Rererererefill want ik kon amper vatinvloed detecteren.
Alc percentage van 50% had ik hem ook nooit gegeven. Maar misschien was het het waterige wat ik in de smaak aantrof wat mij heeft misleid.
En met de lichte peatiness die ik toch zeker geproefd heb zou ik nooit op MacDuff gekomen zijn!
Zeker leuk voor een blinde tasting deze!
Alc percentage van 50% had ik hem ook nooit gegeven. Maar misschien was het het waterige wat ik in de smaak aantrof wat mij heeft misleid.
En met de lichte peatiness die ik toch zeker geproefd heb zou ik nooit op MacDuff gekomen zijn!
Zeker leuk voor een blinde tasting deze!
0 x
Life is too short to drink bad whisky
p_froes schreef:Rererererefill want ik kon amper vatinvloed detecteren.
Zowel in de smaak als in de kleur. Enorm licht gele kleur als je het mij vraagt...
0 x
Tja, op een dag zit je een hele resem casksamples te proeven, en dan zit plots dit er tussen.
Aparte geuren en smaken die ik zelf ook moeilijk kon thuis brengen.
Maar de granigheid, de fudge, het fruit stond me wel aan.
Bleek het een MacDuff te zijn; nou dat had ik zelf ook nooit geraden.
Dan kan je twee dingen doen.
- Ofwel de casksample laten passeren, en iets meer 'mainstream' zoeken
- Ofwel het vat kopen en bottelen, net omdat het anders dan anders is - en dan maar hopen dat je je flessen aan de straatstenen kwijt kan
Ik heb dus voor de tweede optie gekozen.
Ik geef grif toe: voor een blinde tasting aartsmoeilijk om uit te vissen welke distilleerderij het zou kunnen zijn.
Aparte geuren en smaken die ik zelf ook moeilijk kon thuis brengen.
Maar de granigheid, de fudge, het fruit stond me wel aan.
Bleek het een MacDuff te zijn; nou dat had ik zelf ook nooit geraden.
Dan kan je twee dingen doen.
- Ofwel het vat kopen en bottelen, net omdat het anders dan anders is - en dan maar hopen dat je je flessen aan de straatstenen kwijt kan
Ik heb dus voor de tweede optie gekozen.
Ik geef grif toe: voor een blinde tasting aartsmoeilijk om uit te vissen welke distilleerderij het zou kunnen zijn.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Na een paar dagen heb ik nog eens aan het sampleflesje geroken. Naast het zurige ruik ik nu ook een sterke geur van granen à la Goldlys of Belgian Owl. Maar ik vind het nog steeds onaangenaam ruiken. Sorry Stijn. Niet te geloven dat dit een refill sherry vat is.
Da's dan wel een groot risico dat je neemt want uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je er aan verdient. Of niet?
semtex schreef:Dan kan je twee dingen doen.
Da's dan wel een groot risico dat je neemt want uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je er aan verdient. Of niet?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Niet echt, zolang ik er maar niet mijn broek aan scheur. Het blijft een hobby he ...
Neen, ik bottel liever zo iets, waar de meningen idd zeer verdeeld over zijn, omdat het ànders is, dan de zoveelste mainstream-13-in-een-dozijn.
Neen, ik bottel liever zo iets, waar de meningen idd zeer verdeeld over zijn, omdat het ànders is, dan de zoveelste mainstream-13-in-een-dozijn.
0 x
semtex schreef:ik bottel liever zo iets, waar de meningen idd zeer verdeeld over zijn, omdat het ànders is, dan de zoveelste mainstream-13-in-een-dozijn.
Goed punt. En men zal dan een fles willen kopen om zélf te bepalen we je ervan vind (al dan niet voor een bottleshare)
0 x
Piet schreef:johan brugge schreef:Blijkbaar zijn de meningen weer verdeeld. Precies iets van 'love it or hate it'. In mijn geval is het 'I don't like it' ...
Los van andere zaken verbaas ik me nog het meest over de hoge scores die worden gegeven omdat ik er helemaal geen complexiteit in vond en dat voor mij één heel belangrijk criterium is om in de 80 of zelfs boven 85 te komen
Wel Piet, dat toont idd aan dat scoren heel relatief is.
Deze macDuff is namelijk een split cask; in 4 delen verdeeld. Op Whiskybase staan ze intussen alle 4, en de scores voor dus exact dezelfde whisky zijn enorm uiteenlopend.
Mijn botteling staat er met een gemiddelde van 80 punten rond.
Een andere botteling (maar dus hetzelfde vat) heeft er 86.50 punten.
De derde botteling staat er met een gemiddelde van 88.50 punten
(4de botteling werd nog niet gescoord).
Zo zie je maar.
(Oh ja, wie hem lekker vond:
- als de bliksem naar whiskybase en punten geven
- er zijn nog enkele flessen beschikbaar (20-tal) )
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”