HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-1: Voorbereiding
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-1 (8 apr)
Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat we nu al weten om welke whisky het gaat, want heel de discussie ligt nu een beetje 'op zijn gat' zoals de Vlamingen dat zo mooi zeggen. Het gaat nu vooral verder in de trend van 'Oh, dat had ik nooit verwacht ...'
Het zou mooi zijn als er wat langer gedebatteerd kan worden over wat het nu wel of niet kan zijn. Maar dat is mijn mening.
Het zou mooi zijn als er wat langer gedebatteerd kan worden over wat het nu wel of niet kan zijn. Maar dat is mijn mening.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Voorbereiding
johan brugge schreef:Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat we nu al weten om welke whisky het gaat, want heel de discussie ligt nu een beetje 'op zijn gat' zoals de Vlamingen dat zo mooi zeggen. Het gaat nu vooral verder in de trend van 'Oh, dat had ik nooit verwacht ...'
Ik bedacht me inderdaad ook wat.
Wellicht moeten we de sluiting naar voren halen naar Zaterdagavond, b.v. 21:00. Dan zouden we in de uren daarna de notities kunnen publiceren.
De demasqué zouden we dan wellicht in de loop van Maandag of Dinsdag kunnen doen.
Dat geeft dan de hele Zondag, Zaterdagavond een paar uur en een deel van Maandag voor discussie over "welke zal het zijn" a.d.h.v. de notities. Het komt nu zo uit dat de meesten van ons vrij zijn. Volgende week ligt dat anders.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
johan brugge schreef:Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat we nu al weten om welke whisky het gaat, want heel de discussie ligt nu een beetje 'op zijn gat' zoals de Vlamingen dat zo mooi zeggen. Het gaat nu vooral verder in de trend van 'Oh, dat had ik nooit verwacht ...'
Het was een beetje een uitzondering omdat het paasmaandag was, en vele mensen niet moesten werken. Volgende week zou ik de reviews al willen plaatsen rond 21 uur, en gaan we pas de maandagavond het resultaat bekend maken!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Daar heb je gelijk in, maar als ik naar de gangbare prijzen kijk val ik haast achterover. Hier kost die fles minstens 10 Euro meer dan in NL. Maar dat is dan weer een andere discussie.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
johan brugge schreef:... Maar dat is dan weer een andere discussie.
en past helemaal onder het Sample-1 onderwerp !!
0 x
Yapi schreef:Het was een beetje een uitzondering omdat het paasmaandag was, en vele mensen niet moesten werken. Volgende week zou ik de reviews al willen plaatsen rond 21 uur, en gaan we pas de maandagavond het resultaat bekend maken!
Dan passen we de sluitingstijd aan naar Zondagavond 20:00 .... dat moet toch lukken en dan is er tijd voor zowel plaatsing als discussie vóór de demasqué in de loop van Maandagavond.
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Piet schreef:Dan passen we de sluitingstijd aan naar Zondagavond 20:00 .... dat moet toch lukken en dan is er tijd voor zowel plaatsing als discussie vóór de demasqué in de loop van Maandagavond.
Erhm...waarom de inlever datum vervroegen? En niet de Demasque tijd verlaten?
Ik snap dat sommige niet kunnen wachten tot de onthulling nadat ze hun review hebben ingestuurd maar nu de eerste week van wachten voorbij is er toch genoeg te doen en lezen en de tijd door te komen naar de volgende onthulling?
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik drink alleen in het weekend, soms ook op vrijdag avond. In de meeste gevallen pas na 20:00. En dan ook nog maar 1 of 2 glaasjes. Dit kan het voor mij moeilijk maken om de deadlines te halen.
En dus ook vooruit werken is een lastige optie...
Maar als het niet anders is, dan geniet ik op mijn tijd van de samples en lees ik gewoon later wel wat er gepost is.
En ik neem aan dat de topics met onthulling nog wel even bereikbaar blijven....toch?

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
edwinedje schreef:Erhm...waarom de inlever datum vervroegen? En niet de Demasque tijd verlaten?![]()
Het idee was dat er meer mensen zijn die Zondagavond tijd hebben dan door-de-weekers.
Dan zouden de deelnemer-notities tussen 20 en 21:00 geplaatst kunnen worden en kan er gediscussieerd worden.
Het tijdstip van 24:00 bleek minder praktisch. Bart was nu Maandag vrij maar volgende week en daarna niet.
Maar we zijn in voor alternatieven hoor.
edwinedje schreef:En ik neem aan dat de topics met onthulling nog wel even bereikbaar blijven....toch?
Er zijn geen plannen om die weg te halen. Sterker nog, ze komen als proefnotitie in de startpagina-Index.
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Piet schreef:Maar we zijn in voor alternatieven hoor.
Nu, dan zeg ik doe de (verdere) onthullingen helemaal aan het einde
Hoort in de verte allemaal kreten van ontzetting
Dan kan er naar hartelust gediscussieerd worden wanneer iedereen er tijd voor heeft.
En als dan de finale onthulling is, kan er nog meer gediscussieerd worden.
Onnodig om te vermelden dat de deadline voor proefnotities (00:00 op zondag) nog steeds gerespecteerd word, maar dat je geen haast hoeft te maken met het bediscussiëren van de notities.
En degene die echt niet kunnen wachten (watjes) kunnen natuurlijk een PB krijgen wat dan wel weer een geheimhoudingsplicht met zich meebrengt.
't is een alternatief.... voor mij dan
Ik ga mij best doen voor 20:00, maar als ik er een mis, dan zal ik er niet minder om slapen.

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
edwinedje schreef:Piet schreef:Maar we zijn in voor alternatieven hoor.
Nu, dan zeg ik doe de (verdere) onthullingen helemaal aan het einde![]()
Hoort in de verte allemaal kreten van ontzetting
WAAAHHHHT???
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Omdat er wel heel veel berichten komen is straks nauwelijks nog te achterhalen wat de panel-proefnotities zijn en waar de onthulling staat. Daarom heb ik in onderstaand bericht links geplaatst naar deze zaken.
Zo is later alles dat met een bepaalde HWF VBT te maken heeft vanuit één bericht terug te vinden.
En dan altijd met eenzelfde naamgeving.
HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Algemene info.
Zo is later alles dat met een bepaalde HWF VBT te maken heeft vanuit één bericht terug te vinden.
En dan altijd met eenzelfde naamgeving.
0 x
Piet schreef:Omdat er wel heel veel berichten komen is straks nauwelijks nog te achterhalen wat de panel-proefnotities zijn en waar de onthulling staat. Daarom heb ik in onderstaand bericht links geplaatst naar deze zaken.
Dat wou ik al voorstellen. Goed bezig!

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Piet schreef:Omdat er wel heel veel berichten komen is straks nauwelijks nog te achterhalen wat de panel-proefnotities zijn en waar de onthulling staat. Daarom heb ik in onderstaand bericht links geplaatst naar deze zaken.
Helaas is de link naar de proefnotities volgens mij fout. Of ligt dat aan persoonlijke foruminstellingen?
0 x
totalatool schreef:Helaas is de link naar de proefnotities volgens mij fout. Of ligt dat aan persoonlijke foruminstellingen?
Ik kom precies op het betreffende onderwerp en bericht uit.
Dat komt denk ik inderdaad omdat ik mijn forum instelling zo heb staan dat ik altijd het meest recente bericht bovenaan krijg.
Met de link die ik gebruik had ik gedacht dat het "hard" zo zijn... Moet kunnen werken. Ik ga nog even zoeken.
0 x
Piet schreef:totalatool schreef:Helaas is de link naar de proefnotities volgens mij fout. Of ligt dat aan persoonlijke foruminstellingen?
Ik kom precies op het betreffende onderwerp en bericht uit.
Dat komt denk ik inderdaad omdat ik mijn forum instelling zo heb staan dat ik altijd het meest recente bericht bovenaan krijg.
Met de link die ik gebruik had ik gedacht dat het "hard" zo zijn... Moet kunnen werken. Ik ga nog even zoeken.
Het gaat bij mij ook fout, maar als je de 90 in de link in 60 veranderd komt hij goed uit.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”