HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 11 Mei 2012, 09:02

Afbeelding - Minder dan 56
1
11%
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
2
22%
Afbeelding - 76-80
2
22%
Afbeelding - 81-85
4
44%
Afbeelding - 86-90
0
Geen stemmen
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 9

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 29 Apr 2012, 21:40

Dit is wellicht de grootste deviatie in panel-proefervaringen tot op heden.
Ik ben ook heel benieuwd wat de semi-professionals hiervan gemaakt hebben. Het benoemen heeft ook meer moeite gekost dan bij de voorgaande samples.
Ik vond het al direct "een ingetogen fris fruitige neus" en heb geen rook of turf kunnen bespeuren.
Daarover zijn de meningen dus duidelijk ook verdeeld :o
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 29 Apr 2012, 21:43

Piet schreef:Dit is wellicht de grootste deviatie in panel-proefervaringen tot op heden.
Ik ben ook heel benieuwd wat de semi-professionals hiervan gemaakt hebben. Het benoemen heeft ook meer moeite gekost dan bij de voorgaande samples.
Ik vond het al direct "een ingetogen fris fruitige neus" en heb geen rook of turf kunnen bespeuren.
Daarover zijn de meningen dus duidelijk ook verdeeld :o


het is een prachtige whisky al zeg ik het zelf (maar das mijn mening) om velerlei redenen. Tegelijk, het verrast mij niet dat de meningen net zo verdeeld zijn over smaak en beoordeling als bij die Bourbon sample II...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 29 Apr 2012, 21:48

Yapi schreef:..de meningen net zo verdeeld zijn over smaak en beoordeling als bij die Bourbon sample II...

Ah... gaat het dan toch een Ier wezen :?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 29 Apr 2012, 22:00

Piet schreef:
Yapi schreef:..de meningen net zo verdeeld zijn over smaak en beoordeling als bij die Bourbon sample II...

Ah... gaat het dan toch een Ier wezen :?


Nee, het wordt zeker geen Ier, Piet, maar het wordt wel .......lang wachten ;) En waarom nou? :boos




;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

raleigh
Actief lid
Actief lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 Nov 2011, 14:15
Locatie: Oss

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor raleigh » 29 Apr 2012, 22:01

Meningen zijn wat verdeeld maar een onuitwisbare indruk heeft deze niet achter gelaten lees ik zo.
Zou het van eigen bodem zijn?
Ik heb ze nog nooit geproefd maar iets van millstone of belgian owl?
0 x

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 29 Apr 2012, 22:06

de lichtjes beginnen te branden dat dit geen gewone Schotse single malt is :D
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor GJR » 29 Apr 2012, 22:10

Yapi schreef:de lichtjes beginnen te branden dat dit geen gewone Schotse single malt is :D


Ben heel benieuwd, vond hem lastig, maar erg aangenaam ! kan je niet een tipje van de sluier oplichting please ;)
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

raleigh
Actief lid
Actief lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 Nov 2011, 14:15
Locatie: Oss

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor raleigh » 29 Apr 2012, 22:13

Yapi schreef:de lichtjes beginnen te branden dat dit geen gewone Schotse single malt is :D


Komt door Ray zijn opmerking.
Ik heb ooit bij de OCL een Zuiddam korenwijn meegenomen die 5 jaar op vat gelagerd heeft gelegen.
En die heeft er inderdaad wel wat van weg.
Maar daar wisten ze na wat proeven wel gelijk dat het geen whisky was.
Dus ben heel benieuwd.
0 x

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 29 Apr 2012, 22:15

GJR schreef:
Yapi schreef:de lichtjes beginnen te branden dat dit geen gewone Schotse single malt is :D


Ben heel benieuwd, vond hem lastig, maar erg aangenaam ! kan je niet een tipje van de sluier oplichting please ;)


mja, ik wil natuurlijk niet te veel verklappen ook... maar het is een behoorlijk bekend goedje! :o
0 x
Afbeelding

Renefatdude
Actief lid
Actief lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 Nov 2011, 10:30

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Renefatdude » 29 Apr 2012, 22:29

Wat het ook is, ik ga niét naar de winkel rennen om deze aan te schaffen.
0 x

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor GJR » 29 Apr 2012, 22:30

Yapi schreef:
GJR schreef:
Yapi schreef:de lichtjes beginnen te branden dat dit geen gewone Schotse single malt is :D


Ben heel benieuwd, vond hem lastig, maar erg aangenaam ! kan je niet een tipje van de sluier oplichting please ;)


mja, ik wil natuurlijk niet te veel verklappen ook... maar het is een behoorlijk bekend goedje! :o


Hmmm wordt steeds raadselachtiger en er gaan een hele hoop dingen door mijn hoofd, maar een richting heb ik nog steeds niet echt. Afwachten maar dan.... in ieder geval goede keuzes tot nu toe ! Complimenten!
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 29 Apr 2012, 22:40

Renefatdude schreef:Wat het ook is, ik ga niét naar de winkel rennen om deze aan te schaffen.

Komt dat omdat je niet meer zo goed kunt rennen René ? :D

Hoeft ook niet hè, maar ik vond deze tasting ook erg belangrijk naar het kunnen plaatsen toe van smaken en gevoel, en om ook achterna nog steeds met het gevoel te zitten hoe moeilijk dit wel is, zeker naar het plaatsen van namen en distilleerderijen en regio's en soorten! Zo vond ik bepaalde volgordes erg belangrijk, later zal wel blijken waarom ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 30 Apr 2012, 00:12

Goh, voor mij was dit veruit de lekkerste whisky van deze tasting. Blijkbaar houd ik momenteel van whiskies met een soortgelijk smaakprofiel. Wat is smaak dan persoonlijk hè? Sommigen kunnen hem niet echt waarderen en anderen zijn weer lovend. Evenals die bourbon, ja. Maarre, geen gewone Schotse single malt? Wel een Schot, of komt ie uit een ander land?
Hoe dan ook, deze wil ik nog wel eens proeven :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Renefatdude
Actief lid
Actief lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 Nov 2011, 10:30

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor Renefatdude » 30 Apr 2012, 09:53

ElwinB schreef:Goh, voor mij was dit veruit de lekkerste whisky van deze tasting. Blijkbaar houd ik momenteel van whiskies met een soortgelijk smaakprofiel. Wat is smaak dan persoonlijk hè? Sommigen kunnen hem niet echt waarderen en anderen zijn weer lovend. Evenals die bourbon, ja. Maarre, geen gewone Schotse single malt? Wel een Schot, of komt ie uit een ander land?
Hoe dan ook, deze wil ik nog wel eens proeven :goedgedaan


Zo zie je maar hoe persoonlijk smaak is en dat maakt het ook leuk, zou dat niet zo zijn wilden we allemaal dezelfde vrouw reden we in dezelfde auto aten we allemaal hetzelfde, zou wat saai worden niet :D
0 x

Gebruikersavatar
brebe
Senior
Senior
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 Mar 2012, 09:48
Locatie: Zwolle

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-4 (29 apr)

Ongelezen berichtdoor brebe » 30 Apr 2012, 13:18

Eén voordeel van het feit dat er veel expliciete meningen te lezen waren bij de verslagen - én dat die meningen nogal ver uiteen lopen - is dat je het kennelijk gewoon lekker of vies kunt vinden. En dat je gewoon kersen of teer kun proeven, of vanille met natte sokken, zonder dat je in een dwangbuis wordt afgevoerd door de smaakpolitie. Dat maakt me wel vrolijk van de gelezen proefnotities :-P
0 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten