HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 27 Apr 2012, 16:22

Afbeelding - Minder dan 56
2
14%
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
1
7%
Afbeelding - 76-80
3
21%
Afbeelding - 81-85
8
57%
Afbeelding - 86-90
0
Geen stemmen
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 14

Piet
Moderator
Moderator

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Apr 2012, 01:17

Ik heb het rond zes uur "op de post gegooid" .... een nog langer verhaal geworden dan bij #1 :HitHead
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 15 Apr 2012, 06:00

Piet schreef:Ik heb het rond zes uur "op de post gegooid" .... een nog langer verhaal geworden dan bij #1 :HitHead

Hmm, dat vind ik nu eens interessant... :nono ... we discussiëren er later wel over :D
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 15 Apr 2012, 17:18

Helaas geen notities van mij over sample nummer 2. Afgelopen week geen tijd gehad in de avonduren door vergaderingen etc. en gistermiddag ziek :SadHead thuis gekomen. Hele nacht zo'n beetje op en voor de wc gehangen. Gaat wel beter nu, maar meer dan een paar droge knackertjes kan mijn maag niet verdragen en ruiken, wel ik ruik nog geen eens een Octomore (net geprobeerd, maar niets)....... Baal als een stekker...... :boos
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 15 Apr 2012, 17:20

Sterkte GJR!
Ik heb net mijn bevindingen gepbd naar Bart. Ik ben benieuwd!
0 x
Life is too short to drink bad whisky

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 15 Apr 2012, 17:50

p_froes schreef:Sterkte GJR!
Ik heb net mijn bevindingen gepbd naar Bart. Ik ben benieuwd!

Heb je nu wel flesjes ontvangen, Pano, want ik heb nu al - ongeveer - twee halfjes! Specially for you! :)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 15 Apr 2012, 18:27

René, topgozer! Ja ik heb ze afgelopen week ontvangen! Dus die halfjes moet je lekker zelf opdrinken!
0 x
Life is too short to drink bad whisky

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 15 Apr 2012, 19:10

p_froes schreef:René, topgozer! Ja ik heb ze afgelopen week ontvangen! Dus die halfjes moet je lekker zelf opdrinken!

Oké en zeer binnenkort afspreken, anders :boos

:)
0 x
Afbeelding

Japie Krekel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 15 Apr 2012, 19:44

Net onze bevindingen naar Bart verzonden.

De geur en smaak komen ons zooooooooo bekent voor, maar wij kunnen er niet op komen welke deze nu is :Scratch
Wij zijn zeer benieuwd welke het nou is.
0 x
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 15 Apr 2012, 21:55

Zojuist m'n bevindingen naar Bart doorgestuurd. Er zit een bekende smaak aan, maar ik
heb me alleen maar in algemene termen durven uiten....

Op naar No. 3! :Proost
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 Reviews

Ongelezen berichtdoor Yapi » 15 Apr 2012, 21:56

Kris

Zag net dat de notities al gepost zijn, ben ik te laat?

Kleur : amber
Geur : Rood fruit, tropisch hout, hint van sherry
Smaak : Kersenpralines (Mon Cheri), appelsien, iets kaneelachtigs
afdronk: meer van hetzelfde, redelijk kort, niet echt bijzonder

Score: niet echt mijn ding deze dram, pakweg een 77

hey Kris, ja, we hadden de deadline wat vervroegd, omdat het morgen werkdag is, en sommigen dan al vanavond nog een klein piepje konden nemen. Geen erg hoor!

nog een op tijd onbeïnvloede review van
Ruval

Hoi Bart,
met veel plezier ook deze weer geproefd. Hierbij mijn bevindingen.... iets gedetailleerder
dan de vorige :

Sample 2
Kleur
Donker, amberkleurig.

Geur
Eerste indruk is bourbon. Gras, mint. Gebrande suiker. Licht citrus.
Een lichte hint van thee (Earl Grey).

Smaak
Zacht, beduidend lager in alcohol dan sample 1. Een licht pepertje. Met een drupje water wordt de whisky iets frisser, maar komt er ook een bittere toon tevoorschijn.

Afdronk
Snel weg. Blijft nog wel ietsje prikkelen in de mond. Met een drupje water lijkt dit sample nog wat langer te prikken op de tong. Niet onprettig.

Opmerkingen
Of een bourbon of een finish op een bourbonvat?

Renefatdude

Hallo Bart:

Sample 2 geproefd:

Geur: Zoet/honing met een wat zurige achtergrond, spearmint kauwgom.
Smaak: Honing, honing, honing wat gebrande caramel en een lichte houtsmaak en een hint van vanille.
Afdronk: Niet te lang, in het begin wat alcoholisch daarna wat opdrogend naar houttonen.
Ballance: Goed gemaakte whisky met veel zoete tonen en een niet vervelende "woody" achtergrond.

Ik denk dat het een Bourbon is en wel van Maker's Mark

Matti

Uiterlijk: Amber +2, vrij snelle druipers
Geur: Bourbon! Sinaasappel (en -schil), perzik, vanille, hout
Smaak: Mooi in balans: vrij zoet, maar ook een mooi bittertje. Vanille, sinaasappelsnoepjes (van die gesuikerde partje/ringetjes) en tulband met gekonfijte kers.
Afdronk: gemiddeld lang, vanille, sinaasappel en anijs (rogge?). Heel toegankelijk, het bittertje verdwijnt vrijwel volledig.

Een mooie bourbon met denk ik een iets hoger alcoholpercentage (50%?), vol van smaak en vrij zoet. Ik denk een bovengemiddelde hoeveelheid rogge op de mashbill vanwege de anijs in de afdronk. 10/12 jaar oud? Qua distillery gok ik op een single barrel of small batch Four Roses want daar vind ik het wel wat van weghebben, maar ik heb eigenlijk te weinig kennis op het gebied van Bourbon om een fatsoenlijke poging te doen, dus het is echt een gok.

Een score wil ik niet geven ivm mijn zeer beperkte ervaring met bourbon, maar ik kan wel zeggen dat ik hem (op een andere manier) even lekker vind als de Elijah Craig 12yo die ik in de kast heb staan. De EC is karakteristieker, maar deze is een stuk toegankelijker.

McRay

He hallo Bart,

Vandaag gelijk maar nummer 2 geproefd.
Ben benieuwd......kom tie:

Blind Whisky tasting nummer 2

Streek: Kentucky
Merk: Maker's Mark
Detail: Kentucky Straight Bourbon Whisky.
Leeftijd: Geen aanduiding (is minimaal 5 Y oud dacht ik)
Alcoholpercentage: 45%

Kleur: Rood koper (amber)
Neus: Zoet, honing, toch ook wat sherrytinten, mintachtig.
Smaak: Caramel (creme brulee), iets hout, zoet fruit, honing. Ver weg iets van noten.
Afdronk: vanille, toffee (caramel) met een lichte nagloed van witte peper in de mond.
Bijzonderheden: Whisky heeft een vettig karakter, mooie dikke langzame tranen in het glas, blijft wat plakken in de mond.

Cijfer: 80

Greettzz

Deze mag er nog bij

Afbeelding

Als ik het trouwens fout heb zit ik er wel heel erg naast met mijn neus en smaak.....

CU

Turfsmurf

Ik ben heel benieuwd wat de meningen hierover zullen gaan zijn.

-- Sample #2 --

Uiterlijk: lichtbruin/donkeroranje. De tranen glijden rustig naar beneden, maar blijven niet plakken.

Geur: 1e indruk: sadfg, blblrghjl, asdfasdf??. 2e indruk: wat is dit in vredesnaam? Is dit whisky? Het ruikt behoorlijk naar eau-de-cologne. Cederhouten sigarenkistjes, manden vol uitgeknepen citrusschillen. Vicks hoestsnoepjes: eucalyptus/menthol/dennenbos. Ik kan hier tijden aan blijven ruiken.

Smaak: beetje scherp. Vanille alom en zoet, maar dan zoet als suikersiroop en niet als zoethout, beetje vettig. Bovenop de neus komt ook nog wat Wilhelminapepermunt en denneboomhars langs. Caramel ook (niet die kleurstofmeuk maar dat lekkere krokante laagje op een goed toetje). Water maakt hem wat spiritusachtiger en droger en een beetje weeïg. Slecht plan.

Afdronk: verzwakt helaas vrij snel. Droogt wat uit.

Cijfer: geur: 23, smaak: 22, afdronk: 20, balans: 19, totaal: 84

Samenvatting: volgens mij is dit een Amerikaan. Specifieker een rye vanwege de pepermunt die ik meende te proeven. Wel een goeie. Dondert vlot uiteen met water. Ik denk niet dat ik hem direct aan zal schaffen, maar ik zet hem op de (way too) long list.

-- wat de gok ervoor geeft --
Distillery: Tsja, ik ken niet zoveel Amerikanen. Noem eens een rye... Sazerac?
Vatsoort: Dat moet dan virgin American oak wezen.
Percentage: 45%
Leeftijd: ik denk ouder dan gebruikelijk bij bourbon. Jaartje of 10?

ElwinB

Uiterlijk: amber
Geur: Zoet tonen, bourbon-achtig, zacht, romig. Komt me bekend voor.
Smaak: Zoet, fruitig, lekker vol mondgevoel. Daarna erg kruidig, prikkelend. Maar toch ook een redelijk zachte structuur, om het zo maar uit te drukken. Erg lekker. Komt me wederom bekend voor: het doet me denken aan de Gentleman Jack.
Afdronk: Kruidig en zacht. Blijft vrij lang hangen.

Ik dacht bij de neus al direct aan een bourbon, dat kan bijna niet missen. Ik heb het gevoel dat ik 'm eerder heb gehad en hij doet me denken aan de Gentleman Jack, dus ik gok dan ook maar op die whisky. Misschien zit ik er echt he-le-maal naast, maar dan doet 'ie me simpelweg enorm denken aan die whisky. Of aan de Four Roses Single Barrel wellicht, al is die wat scherper in mijn herinnering. Welke het ook is: ik vind hem erg lekker!
Score: 85

Groetjes,

Johan Brugge

Bij deze alvast mijn bevindingen ivm sample 2.

Neus: Vanaf het openen van het flesje ruik ik iets heel bekends, maar ik weet nog niet goed wat. Het duurt een vijftal seconden en dan valt de spreekwoordelijke Frank. Bourbon, tonnen bourbon, wat banaan ook, zeep?? Plastic?? Bah, zo overheersend. Dit doet mij sterk denken aan een Goldlys 20yo 1991 bourbon cask alleen is dit veel erger. Bij de tweede sessie was het weer van dat. Veel bourbon, verfgeur, detergent, zeep en een beetje banaan. Baaah!

Smaak: Weer veel bourbon. Bitter, zeep. Bah, niet lekker! Met water of zonder water: geen verschil. Ook bij de tweede proefronde was er absoluut geen verbetering! Gewoon slecht!

Afdronk: Onaangenaam.

Geen idee wat dit is ( en ik wil niet eens een gok wagen) maar dit vind ik ronduit slecht. Nee, dit is echt niet mijn ding. Nog eens, BAH! Na de eerste proefronde heb ik een halve zak zoute chips gegeten, doorspoeld met een halve liter water en dan heb ik een Lagavulin 12yo cask strength gedronken. Wel, ik kon dit blind sample nog steeds proeven! Dit staat zonder twijfel helemaal bovenaan en met grooote stip genoteerd op mijn sh.. LIST.

Raleigh

Istie al weer.
De nummero due.

Uiterlijk; karamel gekleurd
Reuk; zoet, karamel, vanille.
smaak; dun, zoet, karamel, vanille en munt
afdronk; kort, zoet, karamel, vanille, munt.

Dit is wat je noemt een prima doordrinker zonder enige kapsones maar zeker geen hoogvlieger.
Mijn gok.

Regio; United States, Kentucky
Alcoholpercentage 45,5%
Merk; Woodford Reserve Distiller's Select
76 Punten, prima bourbon
Kan ook Makers Mark zijn.

endagebedanktzijtdawitte

OJH

Kleur: amber
Neus: mint, thinner (niet negatief), mineralen, zoet, wat kruiden/
Smaak: zoet, rozijnen, wat mint, kruiden, niet heel complex
Finish: middel lang zoet en op het laatst weer wat mineralen.

Doet me ergens denken aan Aberlour, maar niet helemaal, is dit een bourbon??? Erg weinig vergelijkingsmateriaal maar zou me niets verbazen.
Vind hem redelijk lekker, niet heel complex qua score laag in de 80.

dank voor al je moeite

gr,

Andre8x8

Uiterlijk:
Goudgeel

Geur:
Licht, zeer prettig in de neus
Zoetig, Vanille

Smaak:
Licht prikkelend, alcohol > 40%

Afdronk:
Zoetige smaak van vanille blijft lang hangen

Score:
85 (is hoog) vanwege de prettige neus en prima afdronk

Wat het is?
Moeilijk, moeilijk, moeilijk, geen idee !
Misschien Macallan, The Glenrothes, of een bourbon?

Totalatool

Glas: glencairn
Uiterlijk: Vrij kleine tranen, die relatief vlot naar beneden zakken en een kralenketting achterlaten. Kleur tawny.
Geur: Kruidig, dennenaalden, een beetje leer, eikentonen en na enige tijd vanilletoffee. Vrij alcoholisch.
Smaak: Verrassend drinkbaar, waar de alcohol op de neus anders deed verwachten. Kruidig, houtachtig, vanille. Mondgevoel niet erg vet of olieachtig. (mw) Met een druppel water wordt hij iets zachter, maar hij blijft vooral kruidig.
Afdronk: Enigszins korter dan ik zou verwachten of gewend ben. Drogend en wederom kruidig.

Wat is het: Het is een smaakprofiel waar ik uiterst weinig ervaring mee heb, het komt dan ook niet bepaald in de buurt van wat ik normaal gesproken in de kast heb staan.
Mijn ingeving daarom, mede ingegeven door een helaas vrij verstopte neus (waar ik helaas sowieso vaak last van heb), is dat het om Kentucky bourbon gaat met een alcoholpercentage van rond de 50%. Ik heb in m’n leven nog nauwelijks bourbon gedronken, dus ga ik zelfs voor een gok op basis van mijn notities en prijs: Blanton’s Gold.

En dan ga ik volgende week met een open neus ontdekken wat ik allemaal gemist heb.

Bwhisky

C: Donker goud
N : Vanille, lichte rook ? , zoet caramel. Honing. Houtig. Met wat tijd komt de neus wat meer open. Wordt iets fruitiger na de overweldigende vanille-start. Kaneel ook.

T: Zeer zoet , vanille en zoete rijpe banaan. Iets tabak. Droppig. Melkchocolade. Vrij vol.

F: zoet, plakkerig , vanille, later houtig , melkchocolade, vrij lang. Na minuutje meer fruit.

Gok : Doet me denken aan Jack Daniels single barrel vanwege de overheersende vanille-zoetheid. Toch iets complexer en minder ‘plakkerig’. Geen cask strength denk ik. Iets zegt me dat dit niet Schots is.

Punten : 80 , #1 was meer ‘mijn smaak’ , deze vind ik iets te zoetig en plakkerig, wat meer tijd zorgt wel voor meer complexiteit. Niet slecht !

Brebe

Uiterlijk: donker goud
Geur: bloemen, honing, vanille, kokos
Smaak: eerste indruk is vrij scherp, daarna vol
Afdronk: het volle blijft hangen, iets van rum

qua regio denk ik aan Speyside
alcohol percentage: boven de 40, richtin 46?
ik denk aan een rumvat, op zijn minst finishing

In één zin: bijzonder lekker, en niet zomaar te vangen
Score: 89

Piet

14 april 2012:

Uiterlijk: Vrij donker amber (barnsteen), helder en kleine trage tranen. Lijkt qua kleur veel op #1 ... denk ik!
Geur: Een uitgesproken en krachtige zoetige geur. Confijt, vijg, rozijn maar ook (geel) fruit, kruidig, zoetig. Citrus, bloemenhoning, mango, ananas, kruidigheid van thuja en zoethout met de nadruk op hout.
Smaak: Heeft tijd nodig om te ontvouwen. Heel soepel, filmend en zacht, totaal niet scherp en mist daardoor wellicht wat punch en body. Fruit met een duidelijk ananas, 'n leertje, kruidkoek en eikenhout.
Afdronk: Ook weer ananas en hout en een iets drogende gemiddeld tot lange afdronk. Iets van maggie ?

In één zin: Pandora's snuffel-box. Een shierried whisky (?) met een mooie heel krachtige neus die wat body mist om hoger te scoren. Nog altijd een lekkere dram. Ik denk tussen 8 en 12 jaar en laag alcohol, 43%.
Score: 85. De smaak, en vooral het mondgevoel en pit, blijft wat achter bij de door de geur gewekte verwachting. Mist een goede "bite" om hoger te scoren. Hoewel ik hem de 2de keer hoger scoor dan bij de eerste !?

Ik heb wel Pedro Ximénez sherry gedronken maar nog nooit een whisky met een Pedro Ximénez finish. Zou dit zomaar kunnen zijn. Anders moet hij toch lang op Oloroso gelegen hebben zou ik denken.

Miss_Jline

Zojuist samen met mijn man sample #2 geproefd en beoordeeld.
Nog steeds moeilijk. Ons oordeel:

Uiterlijk: koperkleurig met vrij soepele benen langs het glas
Geur: krenten, vanille, oloroso sherry, stoffig/droog, hooi, citrus, vers hout
Smaak: sinasappelmarmelade, citrus, vanille
Mondgevoel: olieachtig (dunne olie), droog op het einde (amerikaans eiken)
Afdronk: vanille, rozijnen, eiken
Percentage: 40%
Dit keer willen we toch een gok doen: een Dalmore?

Wij vinden het in ieder geval een lekkere whisky.

Groetjes,

Deunemans

ik kan er geen whisky-soep van maken. Heb een bijholte ontsteking waardoor mijn reukvermogen flink is aangetast en mn smaak verre van optimaal is. Het zal mij dan ook niets verbazen dat ik complete onzin heb genoteerd, maar goed, ik wil het toch proberen!

Kleur: Amber
Neus: Zoet, vanille, honing, ietwat kruidig?, lichte hint van fruit....ik moest eerst denken aan een Bourbon
Smaak: Zoet, zacht, aangenaam mondgevoel, toch ook weer wat fruittonen en vanille.
Afdronk: zacht en aangenaam, middellang

Lastig, lastig, maar na het proeven zou ik zeggen....een Speysider, Miltonduff?

JayDie

He Yapi,

hierbij mijn bevindingen van gisteravond:

Wederom de B-N-J als referentie. Het blijkt gelijk: dit is een bourbon!

Glas: Libbey; dikke tranen vallen redelijk snel
Kleur: Cognac bruin met een rode gloed
Neus: Bourbony, cederhout, vanille, kers, smooth
Smaak: Soft / smooth, vanilla, honing. Iets 'waterig/slap'
Afdronk: Vanilla, soft, hout

M.i. duidelijk een bourbon, maar niet een heel bijzondere imho. Iets 'slap' en 'waterig'.

Om iets te noemen... Evan Williams? Makers Mark?

Edwinedje

Zaterdag 14-04 - ca. 14:00

Geheel tegen mijn gewoonte (op dit tijdtip) in schenk ik een glaasje Whisky in.
Het is het tweede sample uit de serie van 7.

Ik had eerder deze week al even eraan geroken.
Hoewel ik niet exact kan plaatsen wat ik ruik ruikt hij wel aangenaam.
Nu maar hopen dat hij mij bij het proeven me niet in de steek laat.
De kleur is lichter dan de vorige en doet me aan honing denken (en daar houd de vergelijking op).
15-04: Aanvulling: Ergens tussen flesje 3 en 4 in bericht
viewtopic.php?f=88&t=682#p30334

Als ik het glas een rond draai blijft de whisky lang hangen.
Ik ruik nog eens en denk dat het iets van zwavel moet zijn wat ik ruik.

De eerste nip brandt peperig voor op de tong, en achter in de keel.
De smaak valt me meer tegen dan de vorige.

Toch nog even een paar druppels water toevoegen.
Het branderige schuift een beetje op naar het midden van de tong.
De neus wordt wat milder, minder prominent, nog steeds aangenaam.

Het geheel doet me een beetje denken aan een Blend die ik laatst geproefd heb.
Deze blend van Grant's kon mij ook niet echt bekoren.
Alternatief is een Dalwhinnie die ik eens heb mogen proeven.

Het blijft ontzettend lastig om te zeggen wat je ruikt en proef, maar wel erg leuk om te doen.

Omdat mensen toch graag een score lijken te willen zien geef ik deze een Sample-1 min 1
Wat ik achteraf jammer vind omdat ik de neus prettiger vond dan sample 1 en de verwachting dus hoog gespannen was.

Helaas ben ik niet aan een tweede proefronde toegekomen, en ik betwijfel of ik degene ben die uiteindelijk het flesje zal leegmaken.

p_froes

Geur: vanille, rozenwater, beetje cocos, beetje gember, bourbon, rye?
Smaak: fruitig, wat zoetig, veel eikenhout, misschien wat kaneel?
Afdronk: iets soapy, licht zoetig, drogend door het houd, medium

In één zin: Amerikaans of zo
Score: 78/100

High West, Sazerac, Buffalo Trace oid?
alc 46%
10yo??

I_Spey

1e keer.
Kleur: medium sherry
Neus: scherp, wat fruitig, gronderig, chewing gum?, mout.
Smaak(z.w.): Bbrrrrrrr(is me dat schrikken, m'n mond trekt er van samen - dus waarschijnlijk 'n flinke cask strength, er vallen bijna gaten in m'n tong ), zoete petroleum?, ongelooflijk droog, fruitig, droge naalden van 'n kerstboom, bitter!
Commentaar: moedig, maar nee, vriendelijk bedankt!

2e keer. matig verkouden, gisteren gratis in Leiden opgelopen
Kleur: idem
Neus(m.w.): idem, maar iets beter.
Smaak(m.w.): scherp, droooooog, zoetig, dus niet echt zoet en weer dat bittertje.
Commentaar: sorry - géén, maar wel bedankt voor de moeite!

JapieKrekel

Hoi Bart,

Hierbij de bevinden van ons drieën

Kleur: amber
Volle body en lekker vettig
Geur: kersen, fruitig, chocolade, toffee
Smaak: licht romig, kers, veel aroma's van fruit, chocolade, diep op de achtergrond een pepertje/kruidig
Afdronk: lang en aangenaam met aroma's van vers fruit

De geur en smaak van deze sample komt mij zooooooooo bekent voor, maar ik kan hem nog steeds niet plaatsen welke het is.

Wij denken dat deze cast strenght is met abv Tussen de 50% en 58%.

Wij denken wel dat deze een speyside whisky is.
Maar ja, het leuke is, wij kunnen er compleet naast zitten.

Groetjes,

Yapi eigen review

neus: gras, beetje vanille, soepgroenten, soya, bruine vleessaus, mintig

mond: beetje vanille, wok, maar dan minder goeie!!! (kip/soya/pasta/zoutkruiden), een zoetje met sherrynoten, droog fruit, slechte selder. Met water iets meer vanille. Je zou er zelfs opnieuw wat zee in herkennen... mintig, veel te mintig.

zeer vreemde smaakervaring, komt vooral omdat ik echt niet van munt/mint in drank hou. Ik twijfel zelfs of ik de 2de proefsessie nog ga ondernemen... 75 punten, omdat ik vermoed dat ie niet slecht gemaakt is, maar echt niet mijn ding.
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Apr 2012, 22:03

Oh, interessant! Zoveel mensen, zoveel meningen blijkt maar weer. Grappig hoe bourbon altijd een harde splitsing aanbrengt onder whiskydrinkers...

Ik zie op meer plekken mint/anijs terugkomen, dus toch een rye of hoog aandeel rye?
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 15 Apr 2012, 22:11

Matti schreef:Oh, interessant! Zoveel mensen, zoveel meningen blijkt maar weer. Grappig hoe bourbon altijd een harde splitsing aanbrengt onder whiskydrinkers...

Ik zie op meer plekken mint/anijs terugkomen, dus toch een rye of hoog aandeel rye?

:vies

ik kan er niet aan doen. Jammer van deze dram voor mij persoonlijk dan! Maar ik kan me gerust inbeelden dat mensen dit wel lekker vonden...
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Apr 2012, 22:18

Yapi schreef:
Matti schreef:Oh, interessant! Zoveel mensen, zoveel meningen blijkt maar weer. Grappig hoe bourbon altijd een harde splitsing aanbrengt onder whiskydrinkers...

ik kan er niet aan doen. Jammer van deze dram voor mij persoonlijk dan! Maar ik kan me gerust inbeelden dat mensen dit wel lekker vonden...

Sterker nog, hij gaat op mijn shortlist (mits hij betaalbaar is :) ) Ik vond hem echt lekker, zeg maar 80-85 punten.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 15 Apr 2012, 22:29

Yapi schreef:

Nou Bart, da's mooi gezegd, maar ik kan me dat niet voorstellen, echt niet!!! Wat 'n tr..p!
Het is mij, geloof ik, in ieder geval duidelijk, dat jij 'm niet hebt uitgekozen. Maar wie is hier voor verantwoordelijk :boos
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 15 Apr 2012, 22:34

I_SPEY schreef: :boos

Volgens mij wordt het tijd voor een poll. :P

Ik vond hem wel lekker. Als het een Maker's Mark is, sta ik wel mooi voor aap, want die heb ik in de kast staan.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”