HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-1: part I - Poll

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

hoeveel euro zou u met plezier uitgeven om deel te nemen aan deze blind sampling

20 euro, alle kosten inbegrepen
1
3%
20 euro, en ik begrijp dat er nog wel (verzend)kosten kunnen bijkomen
0
Geen stemmen
25 euro, alle kosten inbegrepen
1
3%
25 euro, en ik begrijp dat er nog wel (verzend)kosten kunnen bijkomen
13
45%
mag zelfs meer zijn, zolang de prijs/kwaliteit maar aanwezig is en ik kan genieten van m'n drams en de animo!
14
48%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Feb 2012, 00:37

Piet schreef:
Yapi schreef:...
Piet, doe jij mee?

JayDie, kan het zijn dat jij al bevestigd had in ander topic? Bericht is misschien gewist, maar meen het me te herinneren

Ik ben ook zeker van de partij Bart. Omdat ik hier ook een beetje de boel in de gaten houd speel ik ook wel eens advocaat van de duivel... :evil: (b.v. het whisky forum, want zonder "het" kom je op een gekaapte site) en/of op een ander forum.
Leuk dat je het oppakt overigens :goedgedaan

Ik denk wel dat John er ook voor in is.

Doe Toni ook van mij de groeten. Ik denk dat ik vorig jaar zijn eerste Ollandse postorder klant was 8-)

PS: Houd er rekening mee dat de poll niet het totaal aantal gegadigden aangeeft aangezien je meerdere vinkjes kunt zetten (ik neem aan dat dat de bedoeling was ?).


geen probleem Piet ivm eerste! Die poll, was de bedoeling. Wou de gedachten een beetje kunnen lezen, en bij twijfel (wat ook een veel voorkomende gedachte is) ben je beter met 2 opties... al lijkt er weinig twijfel te rijzen als je de poll bekijkt! Geweldige sfeer, we lijken wel eurosong for kids :respect
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 25 Feb 2012, 12:56

Het lijkt me om eerlijk te zijn hartstikke leuk om eens aan zoiets mee te doen. Alleen zit ik met hetzelfde probleem als wat iemand anders ook al aangaf: ik kan tonen in een whisky nog niet goed benoemen, of soms zelfs niet ontdekken. Dus mijn omschrijving van een bepaalde whisky zal dan vrij algemeen worden, als in 'fruitig', in plaats van dat je 'sinaasappelschil en gekonfijt fruit' omschrijft, om maar iets te noemen. Zover ben ik nog lang niet.
Maar goed, het lijkt me wel wat om eens wat whiskies blind te proeven. Dus misschien doe ik mee, al wil ik ook nog even afwachten welke prijs er wordt afgesproken, gezien er nog wel verzendkosten bijkomen :)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Feb 2012, 14:10

ElwinB schreef:Het lijkt me om eerlijk te zijn hartstikke leuk om eens aan zoiets mee te doen. Alleen zit ik met hetzelfde probleem als wat iemand anders ook al aangaf: ik kan tonen in een whisky nog niet goed benoemen, of soms zelfs niet ontdekken. Dus mijn omschrijving van een bepaalde whisky zal dan vrij algemeen worden, als in 'fruitig', in plaats van dat je 'sinaasappelschil en gekonfijt fruit' omschrijft, om maar iets te noemen. Zover ben ik nog lang niet.
Maar goed, het lijkt me wel wat om eens wat whiskies blind te proeven. Dus misschien doe ik mee, al wil ik ook nog even afwachten welke prijs er wordt afgesproken, gezien er nog wel verzendkosten bijkomen :)


geen probleem ivm dat proeven hoor! Ik denk niet dat de algemene verwachting is om 3 nieuwe serge valentin's te ontdekken ;) Het zou bijvoorbeeld al leuk zijn als je voor jezelf bv proeft dat het een oude of jonge whisky is, een blend of single malt, turf en/of sherry enz...

Die prijs, daar kan ik tegen volgende week vrijdag wel meer over zeggen. Nog altijd kans om je terug te trekken dan!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Feb 2012, 14:23

He! Ik heb nog niet alle reacties gelezen, dat ga ik eerst doen voordat ik met vragen kom, maar bij deze alvast dat ik uiteraard best mee wil doen!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 25 Feb 2012, 14:30

Yapi schreef:
ElwinB schreef:Het lijkt me om eerlijk te zijn hartstikke leuk om eens aan zoiets mee te doen. Alleen zit ik met hetzelfde probleem als wat iemand anders ook al aangaf: ik kan tonen in een whisky nog niet goed benoemen, of soms zelfs niet ontdekken. Dus mijn omschrijving van een bepaalde whisky zal dan vrij algemeen worden, als in 'fruitig', in plaats van dat je 'sinaasappelschil en gekonfijt fruit' omschrijft, om maar iets te noemen. Zover ben ik nog lang niet.
Maar goed, het lijkt me wel wat om eens wat whiskies blind te proeven. Dus misschien doe ik mee, al wil ik ook nog even afwachten welke prijs er wordt afgesproken, gezien er nog wel verzendkosten bijkomen :)


geen probleem ivm dat proeven hoor! Ik denk niet dat de algemene verwachting is om 3 nieuwe serge valentin's te ontdekken ;) Het zou bijvoorbeeld al leuk zijn als je voor jezelf bv proeft dat het een oude of jonge whisky is, een blend of single malt, turf en/of sherry enz...

Die prijs, daar kan ik tegen volgende week vrijdag wel meer over zeggen. Nog altijd kans om je terug te trekken dan!


Klopt! Over dat proeven; ik laat me gewoon verrassen en ik zie wel wat er in me opkomt als ik de whisky ruik en proef.

Schrijf me maar in! Enkel de prijs kan me nog op andere gedachten brengen ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Feb 2012, 14:41

Wat ik voornamelijk interessant zou vinden - en waarbij het volgens mij ook betaalbaar blijft - zijn de onafhankelijke bottelingen. Ook daar genoeg flessen voor 30 - 50 euro te vinden en het houdt nooit op... Je komt deze flessen ook niet altijd tegen op festivals en het zit in mijn prijsklass wat ik voor een fles neer wil leggen. Dan weet ik gelijk of het aanschaffen van een hele fles de moeite is.

Waar je ook rekening mee moet houden: verzendkosten naar het buitenland. Of je moet iemand vinden aan de grens deze ze over de grens op de post doet :gnif of een groot pakket naar buitenland en diegene van daaruit verder.

Bottleshare... ik hou er wel van!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 25 Feb 2012, 14:52

Ik vind de animo die er nu al is fantastisch! Wat zal dat zijn eens we er aan beginnen? :duimop
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Feb 2012, 16:48

JayDie schreef:Wat ik voornamelijk interessant zou vinden - en waarbij het volgens mij ook betaalbaar blijft - zijn de onafhankelijke bottelingen. Ook daar genoeg flessen voor 30 - 50 euro te vinden en het houdt nooit op... Je komt deze flessen ook niet altijd tegen op festivals en het zit in mijn prijsklass wat ik voor een fles neer wil leggen. Dan weet ik gelijk of het aanschaffen van een hele fles de moeite is.

Waar je ook rekening mee moet houden: verzendkosten naar het buitenland. Of je moet iemand vinden aan de grens deze ze over de grens op de post doet :gnif of een groot pakket naar buitenland en diegene van daaruit verder.

Bottleshare... ik hou er wel van!


niet mee in zitten met verzenden naar buitenland. Ik woon in Brugge, is op 15 kilometer van Sluis, dan doe ik ze daar wel op de post!
Je hebt zeker gelijk met de IB's, was ik sowieso van plan. Er zal wel een OB tussen zitten ook uiteraard...

fijn hé, whisky's :nat
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 26 Feb 2012, 20:11

Nog even in de schijnwerpers zetten...

momenteel 16 geïnteresseerden, we hebben een mogelijkheid om - indien dit zo blijft - eventueel meer drams met de post mee te sturen... Bij 18 man zouden we met zekerheid 6 en misschien zelfs 7 topkwaliteitsdrams kunnen verzamelen. Reken zelf uit (450 euro = 7 flessen van bv 30, 35, 40, 45, 50, 100 en 150 euro (hypothetisch, want de flessen zijn nog niet geselecteerd) of 6 flessen van bv 30, 40, 50, 80, 100 en 150). Dit zou de kost- en verzendprijs per pakket in verhouding verminderen. 7 euro verzend- en verpakkingskosten zou neerkomen op 1 euro per dram bij bv 7 flessen, terwijl deze bij 5 drams ongeveer 1,4 euro per dram zou zijn.

Voor 32 euro kun je dus 7 drams van 4 cl puur genot aan huis geleverd hebben... en rekenen op een week of 6-7 forum-animo!
(en ik zal er alles aan doen om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden!)

Dus indien er nog enkele mensen twijfelen, doen!!!
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Feb 2012, 20:33

Go for it!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor totalatool » 27 Feb 2012, 09:02

Hmm, ik weet niet of ik meteen enthousiast word van alleen IB's, omdat dat vaak ook weer bottelingen zijn die dan weer lastig te krijgen zijn als blijkt dat ze de moeite waard zijn. Ik gok in elk geval dat je de kennis van je vrienden kunt gebruiken om minder goede IB's te ontwijken, want de kwaliteit daarvan varieert imho meer dan van OB's.
Hoe dan ook, ik heb interesse, al is dat nog wel even afhankelijk van de uiteindelijke prijs en hoeveelheid. Ik wil in elk geval de mogelijkheid hebben de helft van de dram voor de blinde tasting te gebruiken, en de andere helft voor na de uitslag, om te kijken of ik er dan uithaal wat erin blijkt te zitten. :-)
0 x
Afbeelding

rborghmans
Senior
Senior
Berichten: 158
Lid geworden op: 25 Mei 2011, 20:31

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor rborghmans » 27 Feb 2012, 10:53

heb ook wel zin om mee te doen :Proost
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Piet » 27 Feb 2012, 11:28

Yapi schreef:Voor 32 euro kun je dus 7 drams van 4 cl puur genot aan huis geleverd hebben... en rekenen op een week of 6-7 forum-animo!

Ik zou eigenlijk 5cl graag als een minimum zien, twee goede proefhoeveelheden. Dan desnoods 5 of 6 i.p.v. 7 drams !

totalatool schreef:... en hoeveelheid. Ik wil in elk geval de mogelijkheid hebben de helft van de dram voor de blinde tasting te gebruiken, en de andere helft voor na de uitslag, om te kijken of ik er dan uithaal wat erin blijkt te zitten.

Idem, hoewel ik ook graag mijn proefnotitie op 2 proefhoeveelheden (waarbij 2cl een absoluut minimum per keer is) wil baseren. We weten allemaal hoe een tweede "kennismaking" soms kan uitpakken.

En mocht er een (persoonlijke) topper bij zitten dan kun je er ook nog wat mee in Mijn top whisky tot op heden (o.b.v. méérdere borrels).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor Yapi » 27 Feb 2012, 11:49

rborghmans schreef:heb ook wel zin om mee te doen :Proost


okee, fantastisch!


Carlo
Ruval
Turfsmurf
JohanBrugge
Bwhisky
Renefatdude
I_spey
Liefmans
edwinetje
Jaydie
Piet
japiekrekel
OJH
Matti
ElwinB
Rborghmans
totalatool
yapi (dan wel niet blind, maar ik wil die verdorie ook proeven )
Laatst gewijzigd door Yapi op 27 Feb 2012, 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Het Whisky forum.nl Blind Sampling part I

Ongelezen berichtdoor totalatool » 27 Feb 2012, 11:53

totalatool schreef:Hoe dan ook, ik heb interesse...

;-)
0 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten