HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Inschrijving

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 07 Mar 2012, 20:30

Matti schreef:Owwwhhhhhhh yeeaaahhhhh!*

(*bevestigend antwoord)

Ferry Bueller's Day Off?? :lol:
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2737
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 07 Mar 2012, 21:47

Yup, edwinedje (met een d) doet nog steeds mee.
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor Yapi » 07 Mar 2012, 22:06

YEAH GUYS,

kijk, dat loont nu eens de moeite zie,

al dat enthousiasme!

:duimop
0 x
Afbeelding

fbs
Actief lid
Actief lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 Jan 2012, 00:21

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor fbs » 07 Mar 2012, 22:15

* fbs doet ook mee :)
0 x

Gebruikersavatar
Carlo
Senior
Senior
Berichten: 436
Lid geworden op: 07 Jan 2011, 19:26
Locatie: schiedam

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor Carlo » 07 Mar 2012, 22:42

Hier ook een blinde proever. :hoera
0 x
Afbeelding

Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor Ruval » 08 Mar 2012, 07:13

Hierbij ook mijn bevestiging. Ik heb er zin in!
0 x

Kris
Actief lid
Actief lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 Mar 2010, 23:57
Locatie: Landen

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor Kris » 08 Mar 2012, 09:45

Count me in!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Hetwhiskyforum.nl blind sampling: officiële inschrijving

Ongelezen berichtdoor totalatool » 08 Mar 2012, 10:11

turfsmurf schreef:Ik sta nog steeds volmondig achter mijn beslissing om mijzelf voor gek te zetten bij het whisky raden. :bigsmile

Precies mijn gedachte. Er gaan straks mensen denken... :gnif :P
Ik heb nog twee kandidaten gevonden. Ik weet niet of ze lid zijn van het forum, maar dat kan ik ze eventueel nog wel even laten rechtzetten. Ik wil dus graag drie setjes!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Hetwhiskyforum.nl blind sampling: officiële inschrijving

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Mar 2012, 10:31

totalatool schreef:
turfsmurf schreef:Ik sta nog steeds volmondig achter mijn beslissing om mijzelf voor gek te zetten bij het whisky raden. :bigsmile

Precies mijn gedachte. Er gaan straks mensen denken... :gnif :P

Dat is ook niet nodig. Het gaat vooral om een (objectieve) beschrijving van wat jij proeft. Het is leuk om dat later te vergelijken.
Als daarbij komt dat je denkt te weten wat voor whisky het is, waar die vandaan komt (land, regio) of zelfs welke distilleerderij het is, welk jaar, ouderdom en b.v. lagering of finish, dan zou dat heel mooi zijn. De kans dat dit allemaal lukt is minimaal..... ook voor aficionado's die al heel veel whisky ervaring hebben (maar dat help natuurlijk wel).
Daar komen we nog op terug als onderdeel van de "te volgen procedure" ;)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 08 Mar 2012, 12:54

Tja, ik doe ook puur mee om dingen te leren. En omdat ik het leuk vind om eens wat nieuws te proberen. Ik ga mijn best doen om uit te vinden of het een blend danwel single malt is en welk smaakprofiel het heeft(fruitig, kruidig, rokerig, etc). En dan wellicht een poging wagen of het een jonge of oude whisky is. Verder dan dat kom ik nog niet, ben ik bang. Ik laat me gewoon verrassen en ik zie het verder wel. Het lijkt me echt heel leuk om eens zoiets te proberen!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Mar 2012, 13:56

:offtopic
Hier een zeer relevant artikel waarin ik wat zaken op een rijtje zet als het gaat over determineren van een whisky, want dat is nog iets heel anders dan smaken en geuren herkennen en er een smaakprofiel aan verbinden.

Whisk(e)y blind proeven en herkennen ?

PS: Dit zal ik later in een afzonderlijk onderwerp plaatsen, als een soort handleiding.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Quaich
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 Mar 2012, 15:01

Re: Hetwhiskyforum.nl blind sampling: officiële inschrijving

Ongelezen berichtdoor Quaich » 08 Mar 2012, 15:26

totalatool schreef:
turfsmurf schreef:Ik sta nog steeds volmondig achter mijn beslissing om mijzelf voor gek te zetten bij het whisky raden. :bigsmile

Precies mijn gedachte. Er gaan straks mensen denken... :gnif :P
Ik heb nog twee kandidaten gevonden. Ik weet niet of ze lid zijn van het forum, maar dat kan ik ze eventueel nog wel even laten rechtzetten. Ik wil dus graag drie setjes!


Bij deze heb ik het zelf al rechtgezet Rogier :goedgedaan

Zal me vanavond verder even netjes voorstellen in het desbetreffende topic. Los van of bovenstaande aanmelding organisatorisch helemaal in orde gaat komen. Het lijkt me in ieder geval erg interessent & lekker om de zintuigen eens te testen met die tasting!
0 x

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor GJR » 08 Mar 2012, 19:52

Ja ik doe natuurlijk mee !
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 08 Mar 2012, 20:50

JohanBrugge v "zie je van Brugge..."
Bwhisky v "zet je vanachtren!"

Yapi: je moe van voorn in de reeke ni gon stoan
En zo kunnen we Willy Lustenhouwer er ook nog bij halen.

Ik wil nog maar eens zeggen dat ik er geweldig naar uitkijk en chapeau voor de organisatie!! :duimop :hoera

EDIT: Je moet maar zeggen wanneer de samples klaar zijn, dan kom ik ze wel zelf ophalen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: inschrijving

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 08 Mar 2012, 20:57

johan brugge schreef:
JohanBrugge v "zie je van Brugge..."
Bwhisky v "zet je vanachtren!"

Yapi: je moe van voorn in de reeke ni gon stoan
En zo kunnen we Willy Lustenhouwer er ook nog bij halen.

Ik wil nog maar eens zeggen dat ik er geweldig naar uitkijk en chapeau voor de organisatie!! :duimop :hoera


En al die Hollanders nu proberen ontcijferen wat je daar getypt hebt :)

Het enthousiasme rond dit initiatief is echt leuk om zien , ik kijk er ook al verschrikkelijk hard naar uit. Petje af voor Yapi en liefmans om dit te verzorgen ! :hoedaf
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten