Jouw Irish whiskey?

Als het gaat over Ierse Whiskey.
Malty Bob
Actief lid
Actief lid

Re: Jouw Irish whiskey?

Ongelezen berichtdoor Malty Bob » 16 Apr 2016, 13:41

BasP schreef:Doe mij maar de Teeling Single Malt (gebotteld september 2015 en nog niet op wb). Voor de geïnteresseerden, fotootje kan je hier terugvinden: http://www.kabaske.be/whisky/foto.php?ID=49

Erg fruitig en zeer aangenaam wegdrinkend. Kan me geen moment inbeelden waarop je hem niet zou kunnen drinken :D

Ja dat is ook een zeer lekkere fles van teeling
En redelijk goed voor zijn prijs klassement
En een verdomd goede Ier :ier
1 x

Bouncer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bouncer » 19 Mei 2016, 12:36

Ik koop de laatste twee jaar regelmatig een CS "Ireland" botteling van The Nectar of the Daily Drams.
Ze hebben reeds een 20-tal bottelingen (Bushmills/Cooley?) uitgebracht met leeftijden tussen de 11yo en 27yo.
1 x
Afbeelding
“There are 2 things a Highlander likes naked , and the other one is Malt Whisky” (Sir Robert Bruce Lockhart)

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 20 Mei 2016, 00:38

Tullamore DEW is helaas weinig spectaculair, had ook niet anders verwacht voor dat geld. Wat fris fruit, beetje zoetigheid, groene appel, wax, maar vooral ook een sterke geur van iets dat lijkt op lampenolie. De smaak niet veel beter, absoluut niet lang in de mond houden, dan ontwikkeld er een erg gore smaak. Redelijk zacht, met een klein beetje zoetigheid en fruit op de tong. Niet de moeite, ook niet voor die prijs.
0 x

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 20 Mei 2016, 07:39

Bouncer schreef:Ik koop de laatste twee jaar regelmatig een CS "Ireland" botteling van The Nectar of the Daily Drams.
Ze hebben reeds een 20-tal bottelingen (Bushmills/Cooley?) uitgebracht met leeftijden tussen de 11yo en 27yo.

Dat is erg mooi spul. Helaas niet te verkrijgen in Nederland :Cry
1 x
Afbeelding

dmace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dmace » 20 Mei 2016, 15:16

Tijdje terug deze mogen proeven. Zeer fijne Teeling!

Afbeelding
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 20 Mei 2016, 20:32

edwin1973 schreef:
Bouncer schreef:Ik koop de laatste twee jaar regelmatig een CS "Ireland" botteling van The Nectar of the Daily Drams.

Dat is erg mooi spul. Helaas niet te verkrijgen in Nederland :Cry

En dat is nu eens een voordeel om in België te wonen! :bigsmile
2 x

nicole612
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor nicole612 » 22 Jun 2016, 08:48

Green spot is delicious! :)
0 x

Jodokusardbeg
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Jodokusardbeg » 25 Aug 2016, 22:36

Teeling 15 YO The Revival
Mooi geballenseerd en een vleugje rook en niet onbelangrijk een mooie fles :goedgedaan
0 x

Erik1908
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 28 Aug 2016, 12:22

Zelf heb ik eigenlijk helemaal nog geen Ierse whisky gedronken. Wat moet een beginner zeker aanschaffen?

Is er trouwens iemand bekend met de nieuwe whisky van The Pogues? Het is een blend, maar alleen al omdat The Pogues een geweldige band was, zou ik deze willen aanschaffen? Is het wat?
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Jodokusardbeg
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Jodokusardbeg » 28 Aug 2016, 12:59

Erik1908 schreef:Zelf heb ik eigenlijk helemaal nog geen Ierse whisky gedronken. Wat moet een beginner zeker aanschaffen?

Is er trouwens iemand bekend met de nieuwe whisky van The Pogues? Het is een blend, maar alleen al omdat The Pogues een geweldige band was, zou ik deze willen aanschaffen? Is het wat?

BUSHMILLS 10 jaar is een uitstekende ier om mee te beginnen... whisky met veel diepte en zoete afdronk. Zit bij mij altijd in 1 van mijn karaffen. Drinkt heerlijk weg.
1 x

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 30 Aug 2016, 12:14

Jodokusardbeg schreef:
Erik1908 schreef:Zelf heb ik eigenlijk helemaal nog geen Ierse whisky gedronken. Wat moet een beginner zeker aanschaffen?

BUSHMILLS 10 jaar is een uitstekende ier om mee te beginnen... whisky met veel diepte en zoete afdronk. Zit bij mij altijd in 1 van mijn karaffen. Drinkt heerlijk weg.

Helemaal akkoord ! Bushmills 10 kocht ik een jaar geleden als tweede fles. €20 voor betaald bij Drankdozijn. De 16 heb ik gelukkig ook in huis want die is momenteel uit de handel. De 21 staat nog netjes dicht in de doos. De blend Black Bush vind ik toch minder dan de single malt van Bushmills.
0 x

Erik1908
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 30 Aug 2016, 18:51

Michaël schreef:
Jodokusardbeg schreef:

Helemaal akkoord ! Bushmills 10 kocht ik een jaar geleden als tweede fles. €20 voor betaald bij Drankdozijn. De 16 heb ik gelukkig ook in huis want die is momenteel uit de handel. De 21 staat nog netjes dicht in de doos. De blend Black Bush vind ik toch minder dan de single malt van Bushmills.

Dank voor de tips.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

PatricovdHeuvel
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor PatricovdHeuvel » 30 Aug 2016, 18:58

KNAPPOGUE CASTLE, 14 YEAR TWIN WOOD SINGLE MALT,

Gekocht in amerika (moest mn laatste $ 50 kwijt) maar geen moment spijt van gehad.
Het fruit komt je gewoon tegemoet...
1 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 22 Sep 2016, 12:21

Ik heb zelf een aantal Ierse whiskey's in de kast staan:

Hyde 10yo : niet geweldig. Erg bijterig. Eigenlijk gekocht vanwege de mooie fles + verpakking, niet geremd door enige kennis

Bushmills 10yo : ook niet fantastisch. Ook scherp en bijterig, weinig smaak

Writer's Tears : m'n eerste fles whiskey, de naam alleen al was voldoende. Deze is wél lekker. Zacht, fruitig en ondertonen van amandel en vanille. Gaat zeker terug komen als ie leeg is.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 24 Sep 2016, 02:12

Heb relatief weinig Iers op, en hetgeen ik op had was of té gangbaar (Jameson, Bushmills) of té caramel-driven. Nu Redbreast 15, sample van defeatless. Lekker spul hoor! Het heeft wat overeenkomsten met bourbon: dat lijm- en harsachtige (dennennaalden), maar een mooie olie-achtige textuur met mooie tonen van fudge. Een absolute aanrader voor een pot still whiskey.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Terug naar “Ierse Whiskey”