Jouw Irish whiskey?

Als het gaat over Ierse Whiskey.
WhiskyJo
Actief lid
Actief lid

Re: Jouw Irish whiskey?

Ongelezen berichtdoor WhiskyJo » 26 Feb 2016, 21:04

Erg jammer dat de Bushmills 16 niet/nauwelijks nog te krijgen is. Is een mooie whisky met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
De Bushmills 21 is een hele mooie zachte whisky. Een van mijn favorieten.
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 26 Feb 2016, 23:03

WhiskyJo schreef:Erg jammer dat de Bushmills 16 niet/nauwelijks nog te krijgen is. Is een mooie whisky met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

bij jurgen is de 16 nog verkrijgbaar :bigsmile
http://www.whiskyhuis.be/catalog/produc ... ts_id=4168
0 x

Sstaf
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sstaf » 27 Feb 2016, 11:55

Jameson 18 yo special reserve. Dé whisky die me de godendrank heeft doen waarderen tijdens een zakentrip in Dublin.
Bushmills 16 en natuurlijk de 21 zijn super whisky's.
0 x
Afbeelding

freddievtb
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor freddievtb » 28 Feb 2016, 14:52

Afbeelding

Ready for St.Patrick's Day :)

:duimop
0 x

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 02 Mar 2016, 13:39

WhiskyJo schreef:Erg jammer dat de Bushmills 16 niet/nauwelijks nog te krijgen is. Is een mooie whisky met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Bushmills schrijft als reactie op de vraag naar verkrijgbaarheid van de 16 op hun fb-pagina het volgende: "Our distillery stocks 16 Year Old and you can purchase this at the Old Bushmills Distillery Gift Shop. Our 16 Year Old Single Malt is an important part of our malt range and we recently bottled our 2016 release. Hopefully you’ll be able to find it in stores soon."
0 x

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 05 Mar 2016, 22:50

Zoizo alles van Redbreast :duimop
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl

Malty Bob
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Malty Bob » 13 Mar 2016, 08:08

Kent niemand hier de The Wild Geese serie?
Dit is bij verre mijn Ierse top. Ik heb de untamed rare irish en de untamed limited edition komen in een hele mooie fles trouwens haha.
Verder heb ik de teeling ook de Single Grain en de Single Malt erg lekkere whiskey, kocht deze toen bij een proeverij in amsterdam bij ton overmars daar stond een vrouw van teeling met 3 flessen en deze sprongen er toen zo bovenuit dat ik gelijk klaar was. Ben benieuwd naar jullie bevindingen hier over.
1 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 16 Mar 2016, 17:40

Malty Bob schreef:Kent niemand hier de The Wild Geese serie?
Dit is bij verre mijn Ierse top. Ik heb de untamed rare irish en de untamed limited edition komen in een hele mooie fles trouwens haha.
Verder heb ik de teeling ook de Single Grain en de Single Malt erg lekkere whiskey, kocht deze toen bij een proeverij in amsterdam bij ton overmars daar stond een vrouw van teeling met 3 flessen en deze sprongen er toen zo bovenuit dat ik gelijk klaar was. Ben benieuwd naar jullie bevindingen hier over.

ik ken the wild geese :bigsmile maar helaas heb ik daar geen te positieve ervaring mee een mede lid van de whisky club waar ik in zit had deze (ziefoto) mee gebracht , die whisky was zo slecht dat we hem met zen allen met veel plezier in de gootsteen hebben gegooit wow wat was die slecht , benzine, metalerig , alcohol nee we waren er geen fan van

maar ik neem aan dat er natuurlijk genoeg andere expresies zijn van wild geese die perfect drinkbaar zijn dit is dan ook de enige wild geese die ik gedronken heb :bigsmile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

McMalt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor McMalt » 17 Mar 2016, 21:07

Ik durf het tussen al die deftige flessen hierboven nauwelijks te noemen, maar de Tyrconnell Single Malt wordt mijn 2016 zomerwhiskey. Fruitig, vers gemaaid gras en een sliertje zilte zeelucht. Lekker licht, dus prima voor een zoele zomermiddag.
0 x

Malty Bob
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Malty Bob » 02 Apr 2016, 14:34

brechtvds schreef:
Malty Bob schreef:Kent niemand hier de The Wild Geese serie?

ik ken the wild geese :bigsmile maar helaas heb ik daar geen te positieve ervaring mee een mede lid van de whisky club waar ik in zit had deze (ziefoto) mee gebracht , die whisky was zo slecht dat we hem met zen allen met veel plezier in de gootsteen hebben gegooit wow wat was die slecht , benzine, metalerig , alcohol nee we waren er geen fan van

maar ik neem aan dat er natuurlijk genoeg andere expresies zijn van wild geese die perfect drinkbaar zijn dit is dan ook de enige wild geese die ik gedronken heb :bigsmile

Dat is jammer te horen de 2 flessen die ik heb zijn echt heerlijk :) de rare irish ken ik idd niet maar benzine is niet mijn favoriete drank dus ik laat die lekker in de schappen staan als ik hem tegenkom haha.

Maar de untamed serie is echt de moeite.
Geen instap whisky voor de beginner omdat het best wel prijzige flessen zijn en schaars te vinden zijn. :ier
0 x

Malty Bob
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Malty Bob » 02 Apr 2016, 14:36

McMalt schreef:Ik durf het tussen al die deftige flessen hierboven nauwelijks te noemen, maar de Tyrconnell Single Malt wordt mijn 2016 zomerwhiskey. Fruitig, vers gemaaid gras en een sliertje zilte zeelucht. Lekker licht, dus prima voor een zoele zomermiddag.

Ik ben niet bekent met deze distilleerderij.
Maar fruitige whisky ben ik fan van dus wellicht als ik hem tegenkom.
Is het een leuk betaalbare ?
1 x

DaveJ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor DaveJ » 02 Apr 2016, 23:57

Malty Bob schreef:
McMalt schreef:Ik durf het tussen al die deftige flessen hierboven nauwelijks te noemen, maar de Tyrconnell Single Malt wordt mijn 2016 zomerwhiskey. Fruitig, vers gemaaid gras en een sliertje zilte zeelucht. Lekker licht, dus prima voor een zoele zomermiddag.

Ik ben niet bekent met deze distilleerderij.
Maar fruitige whisky ben ik fan van dus wellicht als ik hem tegenkom.
Is het een leuk betaalbare ?

Was zelf ook nieuwschierig :bigsmile
http://drankdozijn.nl/artikel/fles-tyrconnell-single-malt-70cl
1 x

McMalt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor McMalt » 09 Apr 2016, 16:44

Malty Bob schreef:Is het een leuk betaalbare ?

Voor dertig euro kun je slobberen! :-)
0 x

BasP
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BasP » 11 Apr 2016, 21:25

Doe mij maar de Teeling Single Malt (gebotteld september 2015 en nog niet op wb). Voor de geïnteresseerden, fotootje kan je hier terugvinden: http://www.kabaske.be/whisky/foto.php?ID=49

Erg fruitig en zeer aangenaam wegdrinkend. Kan me geen moment inbeelden waarop je hem niet zou kunnen drinken :D
0 x

Malty Bob
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Malty Bob » 16 Apr 2016, 13:35

McMalt schreef:
Malty Bob schreef:Is het een leuk betaalbare ?

Voor dertig euro kun je slobberen! :-)

Het is idd een leuke whiskey voor zijn prijs heb hem net gekocht en staat even op temperatuur te komen eerste sip was eg verrassend en vooral zoet en fruitig haha. Wellicht ook mijn zomer topper. Maar daar staat voor nu nog de Auchentoshan Springwood
Laatst gewijzigd door Malty Bob op 17 Apr 2016, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Terug naar “Ierse Whiskey”