Jouw Irish whiskey?

Als het gaat over Ierse Whiskey.
Kriszena
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Jouw Irish whiskey?

Ongelezen berichtdoor Kriszena » 26 Sep 2015, 23:11

image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 27 Sep 2015, 14:28

Kom ineens overal die foto tegen :P
2 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 09 Okt 2015, 13:17

Mooie review op whiskynotes vandaag : http://www.whiskynotes.be/2015/irish-whiskey/ireland-23yo-1991-maria-nectar-daily-drams/

Zeer blij dat ik hier twee flesjes van heb. Deze editie werd gelanceerd aan 135 EUR, voor CS whisky van 23 y van die kwaliteit is dat gewoon belachelijk goedkoop :).

Voor de liefhebbers, er staat er ook deze maand weer eentje op whiskyauction !

:ier
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 14 Okt 2015, 15:41

Ik moet het doen met maar 1tje van die fles...
Dat Ruben maar stopt met die Ieren te reviewen. Het is zo al moeilijk (*kuch*) genoeg om ze vast te krijgen.
0 x

Tom2
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 17 Okt 2015, 00:27

Als iemand hem opentrekt of open heeft staan, altijd kandidaat voor een sample :bigsmile
0 x
Afbeelding

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 24 Okt 2015, 08:50

BWhisky schreef:Mooie review op whiskynotes vandaag : http://www.whiskynotes.be/2015/irish-whiskey/ireland-23yo-1991-maria-nectar-daily-drams/
Zeer blij dat ik hier twee flesjes van heb. Deze editie werd gelanceerd aan 135 EUR, voor CS whisky van 23 y van die kwaliteit is dat gewoon belachelijk goedkoop

Ik heb deze flessen nergens in de rekken zien staan destijds. Waar werden deze Ierse topflessen dan verkocht? Dat ze in een mum van tijd uitverkocht waren begrijp ik wel.
Ik heb zelf nog niet veel Ierse whiskey gedronken maar het interesseert mij wel. De standaardexpressie Teeling Single Malt was alleszins lekker voor een fles van onder de 40€ :smullen
0 x
Afbeelding

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 24 Okt 2015, 10:18

Tom2 schreef:Als iemand hem opentrekt of open heeft staan, altijd kandidaat voor een sample :bigsmile

staat in mijn lijst ;)
www.mywhiskysamples.com
eerste fles is al leeg :)
1 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 26 Okt 2015, 09:49

ovanpuyvelde schreef:
BWhisky schreef:Mooie review op whiskynotes vandaag : http://www.whiskynotes.be/2015/irish-whiskey/ireland-23yo-1991-maria-nectar-daily-drams/
Zeer blij dat ik hier twee flesjes van heb. Deze editie werd gelanceerd aan 135 EUR, voor CS whisky van 23 y van die kwaliteit is dat gewoon belachelijk goedkoop

Ik heb deze flessen nergens in de rekken zien staan destijds. Waar werden deze Ierse topflessen dan verkocht? Dat ze in een mum van tijd uitverkocht waren begrijp ik wel.
Ik heb zelf nog niet veel Ierse whiskey gedronken maar het interesseert mij wel. De standaardexpressie Teeling Single Malt was alleszins lekker voor een fles van onder de 40€ :smullen

Is onder andere te koop geweest op thebondingdram.eu. Heeft, denk ik, maar twee uur online gestaan. Het was een kwestie van de facebook post zien en meteen te bestellen.

Op de laatste whiskyauction.com veiling (die dit weekend afliep) is er trouwens 602 EUR betaald voor de fles... :shock:
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 26 Okt 2015, 10:45

Ik heb gisteren batch #3 en #4 van Teeling 21y naast elkaar geproefd.
1 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 26 Okt 2015, 12:14

ovanpuyvelde schreef:

Geen enkele van die Ieren ga je in de rekken vinden hoor :)
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 20 Nov 2015, 13:56

heb een sample gekregen van implar van de Ireland 1991 daily dram
https://www.whiskybase.com/whisky/64106/ireland-1991-dd
geen flauw idee of het een lekkere whiskey is moet hem nog proeven :bigsmile
0 x

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 20 Nov 2015, 15:33

Ik vind Bushmills 10 YO nog steeds fantastisch, zeker wat betreft prijs/kwaliteit. De 16 YO wordt helaas niet meer gemaakt. Als kerstcadeau aan mezelf denk ik er dan ook aan de 21 YO te kopen. Iemand ervaring met deze Bushmills?
1 x

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 20 Nov 2015, 15:44

Michaël schreef:Ik vind Bushmills 10 YO nog steeds fantastisch, zeker wat betreft prijs/kwaliteit. De 16 YO wordt helaas niet meer gemaakt. Als kerstcadeau aan mezelf denk ik er dan ook aan de 21 YO te kopen. Iemand ervaring met deze Bushmills?

Hou je van fruitmanden, fruitella, winegums etc..? Dan zul je die 21y wel leuk vinden. Ik heb deze een paar maanden geleden geproefd op een proeverij met alleen Ierse whiskey's. Vooral de geur is zeer fruitig. Op smaak merk je dat hij wat dunner is (40%), maar ik vond hem toch verrassend lekker.

Shop echter wel goed rond, de prijs van deze whisky verschilt nogal. Bij drankdozijn is hij op dit moment het voordeligst.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 20 Nov 2015, 16:06

turfsmurf schreef:
Michaël schreef:Ik vind Bushmills 10 YO nog steeds fantastisch, zeker wat betreft prijs/kwaliteit. De 16 YO wordt helaas niet meer gemaakt. Als kerstcadeau aan mezelf denk ik er dan ook aan de 21 YO te kopen. Iemand ervaring met deze Bushmills?

Hou je van fruitmanden, fruitella, winegums etc..? Dan zul je die 21y wel leuk vinden. Ik heb deze een paar maanden geleden geproefd op een proeverij met alleen Ierse whiskey's. Vooral de geur is zeer fruitig. Op smaak merk je dat hij wat dunner is (40%), maar ik vond hem toch verrassend lekker.

Shop echter wel goed rond, de prijs van deze whisky verschilt nogal. Bij drankdozijn is hij op dit moment het voordeligst.

Dankjewel voor je antwoord. Drankdozijn is mijn vaste plek waar ik eerst een kijkje neem, dus ik wist dat hij daar het best geprijsd staat :)
1 x

VAT66
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor VAT66 » 19 Dec 2015, 23:05

Writers Tears
https://www.whiskybase.com/whisky/37855 ... -pot-still
Bang for Buck !!!

en natuurlijk de oude 15yo Redbreast uit 2005 (Batch L53483071 en L53273071)
:duimop

:ier
0 x

Terug naar “Ierse Whiskey”