Ben langzamerhand toch benieuwd geworden naar een Ierse Whiskey. Heb eerder Tullamore Dew en Jameson gedronken, maar deze konden mijn niet bekoren, te zacht, granig, olie-achtig en in mijn beleving gebeurde er niets.
Ben toen maar afgehaakt, de Schotse Single Malts zijn toch veel beter.
Nu zat ik eens te denken aan een Black Bush. Deze schijnt complex te zijn en kruidig.
Iemand ervaring met deze whiskey? Is deze inderdaad zacht, iets zoetig, veel gelaagd en kruidig?
Groet
Bushmills Black Bush
- totalatool
- Forum goeroe

Re: Bushmills Black Bush
Ik heb alleen ervaring met de 10yo, al is het alweer enige jaren geleden dat ik die gedronken heb. Die Bushmills 10 was mijn eerste single malt.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Ik ben gek op Blackbush! En zeker beter dan een Jameson! Maar om hem complex te noemen gaat me wel wat te ver.
0 x
Soundwave: Ben benieuwd naar jouw smaakervaringen van Blackbush. Hoe zou je deze omschrijven? Al was het maar dat ik een idee hiervan krijg.
Groet
Groet
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Rockbass schreef:Soundwave: Ben benieuwd naar jouw smaakervaringen van Blackbush. Hoe zou je deze omschrijven? Al was het maar dat ik een idee hiervan krijg.
Groet
Ok, zoete, zachte fruittonen, wat toffee en beetje rozijnen (maar niet overdreven zwaar zoals bij sommige meer sherried whisk(e)y wel het geval is). Erg smooth en een makkelijke wegdrinker zoals wel vaker het geval met triple distilled. Voor mij heeft deze een extra bijzonder plekje omdat het voor mij de eerste whiskey was waardoor ik toch besloot mij veredr te gaan verdiepen. Uiteindelijk via verschillende Ierse whiskeys toch ook de overstap gemaakt naar single malts en andere lekkere dingen.
Tis geen whiskey om echt goed voor te gaan zitten maar als alledaagse whiskey vind ik het nog steeds één van de betere. Vind hem ook lekkerder dan de Original en de 10yo.
trouwens, als je echt op zoek bent naar het betere Ierse werk, dan zou ik toch gaan voor een Redbreast of Green Spot of indien je bereid bent om meer geld uit te geven de Yellow Spot (mijn favoriet na de Bushmills 21yo, maar die is wel echt in een heel andere prijsklasse)
0 x
- WhiskyWerner
- Senior

Black Bush is zeker ok. Lekker niks aan de hand whiskytje. Wat ik vaak doe is een heel klein drupje Ardbeg of Laphroaig er door. Niet te veel!! Voor een beetje extra oomph.
0 x
Gisteren m'n eerste Bushmills 10Y gehaald en ik vind het een zachte whisky.
Zeker niet complex, makkelijk drinkbaar en voor een hele goede prijs te halen.
Zeker niet complex, makkelijk drinkbaar en voor een hele goede prijs te halen.
0 x
Hoi, smaken verschillen en dat is maar goed ook. Ik ben al jaren liefhebber van Bush Mills en vind persoonlijk de 16 jaar heel goed. Maar ik kan ook genieten van een glaasje Black Bush of van de 10 jaar . Vindt je het leuk om de verschillende jaren van Bush Mills te proberen, gewoon doen. Je zal zelf merken dan de smaken verschillen en wie weet zit er wel iets tussen dat je voorkeur draagt.
Groetjes en geniet ten volle,
Mildan4
Mildan4
0 x
-
johan wlochacz
- Actief lid

Als je het kunt veroorloven zou ik er zeker verschillende flessen kopen. Ikzelf vond de black bush zeker de moeite waard.
0 x
mildan4 schreef:Hoi, smaken verschillen en dat is maar goed ook. Ik ben al jaren liefhebber van Bush Mills en vind persoonlijk de 16 jaar heel goed. Maar ik kan ook genieten van een glaasje Black Bush of van de 10 jaar . Vindt je het leuk om de verschillende jaren van Bush Mills te proberen, gewoon doen. Je zal zelf merken dan de smaken verschillen en wie weet zit er wel iets tussen dat je voorkeur draagt.
Mildan4
Dan moet je maar zuinig beginnen worden op je voorraad Bushmills 16. Ik informeerde een tijd geleden bij Drankdozijn omdat ik deze wilde aankopen en kreeg volgend antwoord:
Wat betreft de Bushmills 16: deze hadden we wel altijd, maar Bushmills (16) is niet meer van Diageo en valt nu onder een ander agentschap dat vooral tequila’s doet.. we weten dus niet goed wat hiermee gaat gebeuren. We vrezen dat een deel van Bushmills gesaneerd zal worden, maar ze beloven andere dingen. Afwachten dus
0 x