Kilbeggan

Als het gaat over Ierse Whiskey.
fritsk
Senior
Senior
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 Mar 2020, 20:19

Kilbeggan

Ongelezen berichtdoor fritsk » 13 Aug 2022, 11:12

Mooi fimpje gemaakt door de lui van whisky.de van de Kilbeggan distillery.



Die hebben best wel oude ketels.
1 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 708
Lid geworden op: 21 Jun 2012, 16:39
Locatie: Twente

Re: Kilbeggan

Ongelezen berichtdoor Paulini » 15 Aug 2022, 16:46

heb wel eens Kilbeggan gedronken en zelfs de aller goedkoopste is lang niet slecht in vergelijking met de concurrentie in die prijsklasse.
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Kilbeggan

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 15 Aug 2022, 17:35

Heb ik wel begrepen dat veel van de recent op de markt gebrachte Kilbeggan bij Cooley Distillery wordt gedistilleerd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cooley_Di ... duct_range
Hoeft dat geen groot probleem te zijn, dat komt wel vaker voor. Ze zouden het wel ergens (op het etiket) moeten vermelden.

Weet ik niet welke whiskey wel uit die antieke keteltjes komt.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

fritsk
Senior
Senior
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 Mar 2020, 20:19

Re: Kilbeggan

Ongelezen berichtdoor fritsk » 15 Aug 2022, 20:21

Reichenbach schreef:Weet ik niet welke whiskey wel uit die antieke keteltjes komt.


Met een beetje pech alleen wat je in de distillery kunt krijgen.
Daarvan wordt expliciet gezegd dat het daar gemaakt is.
Verder zijn ze er in het filmpje ook niet echt expliciet over.
0 x

Gebruikersavatar
Uridium
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 712
Lid geworden op: 23 Apr 2016, 23:10

Re: Kilbeggan

Ongelezen berichtdoor Uridium » 15 Aug 2022, 21:24

Reichenbach schreef:Heb ik wel begrepen dat veel van de recent op de markt gebrachte Kilbeggan bij Cooley Distillery wordt gedistilleerd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cooley_Di ... duct_range
Hoeft dat geen groot probleem te zijn, dat komt wel vaker voor. Ze zouden het wel ergens (op het etiket) moeten vermelden.

Weet ik niet welke whiskey wel uit die antieke keteltjes komt.


Als ik me niet vergis, dan heeft John Teeling op enig moment bijna alle Ierse destilleerderijen in bezit gekregen en heeft ze dus van de ondergang behoed.
Toen hij ze allemaal weer op eigen benen had staan, heeft ‘ie alles van de hand gedaan en is voor/met z’n zoon een eigen destilleerderij begonnen in Dublin.

Vrijwel alle merken zijn op enig moment onder één eigenaar geweest en de Cooley Distillery was de thuisbasis.

Veel van de oudere Teeling Whisky (z’n nieuwe merk) die de eerste jaren na de start op de markt kwam, kwam uit oude vaten van Kilbeggan en Cooley.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 704
Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:05

Re: Kilbeggan

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 17 Aug 2022, 03:13

Uridium schreef:
Reichenbach schreef:Heb ik wel begrepen dat veel van de recent op de markt gebrachte Kilbeggan bij Cooley Distillery wordt gedistilleerd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cooley_Di ... duct_range
Hoeft dat geen groot probleem te zijn, dat komt wel vaker voor. Ze zouden het wel ergens (op het etiket) moeten vermelden.

Weet ik niet welke whiskey wel uit die antieke keteltjes komt.


Als ik me niet vergis, dan heeft John Teeling op enig moment bijna alle Ierse destilleerderijen in bezit gekregen en heeft ze dus van de ondergang behoed.
Toen hij ze allemaal weer op eigen benen had staan, heeft ‘ie alles van de hand gedaan en is voor/met z’n zoon een eigen destilleerderij begonnen in Dublin.

Vrijwel alle merken zijn op enig moment onder één eigenaar geweest en de Cooley Distillery was de thuisbasis.

Veel van de oudere Teeling Whisky (z’n nieuwe merk) die de eerste jaren na de start op de markt kwam, kwam uit oude vaten van Kilbeggan en Cooley.


Yep, de oude releases is allemaal oud Cooley Stuff… :Slainte
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986


Terug naar “Ierse Whiskey”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast