Tris schreef:Ik heb inmiddels behoorlijk wat van de huidige releases kunnen proeven, persoonlijk vind ik ze gewoon echt niet lekker, er zitten voor mij rare offnotes in en ik vind dat er geen lijn zit in de geur ten opzichte van de smaak.
Een groot verschil met bijvoorbeeld Kingsbarns dat op mij juist heel solide en smaakvol overkomt om maar eens wat te noemen.
Mij verrast het niet; deze groep mensen denken serieus dat het gebruik van lokaal geteelde barley het aller belangrijkste is voor het uiteindelijke resultaat. Als je dat echt gelooft ga je dus minder aandacht besteden aan alle andere factoren. En dat terwijl de rest van de whiskywereld (uit de industrie) zich een slag op de knieën hebben geslagen bij zoveel onkunde aangezien 30% van het eindresultaat wordt bepaald door de newmake. En van die newmake is de barley een onderdeel, wat ook nog behandeld moet worden. En dan krijg je nog de manier van distelleren....
Dus dat Waterford niet te hachelen is komt voor mij niet als een verrassing. Wat me wel verrast is die idiote hype op alles wat nieuw is; Rasaay, Bimber, N'cean etc. Mensen leggen ineens een partij FOMO aan de dag, bizar. Recent nog met een Bimber die kennelijk zo'n ongekende FOMO veroorzaakt dat deze 4 of 5 jaar oude whisky niet eens de online schappen haalt. Je moet bijna een intieme relatie met je slijter hebben om er eentje te mogen kopen....
Alsof het om de aller - aller laatst gebottelde Port Ellen gaat waarvan er 127 beschikbaar zijn.