Waterford

Als het gaat over Ierse Whiskey.
WhiskyLiam
Senior
Senior

Re: Waterford

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 28 Sep 2020, 22:29

Bannow Island 1.2 open getrokken. Hele dikke prima, denk dat de new make al van hoge kwaliteit is, en dan een paar goede kwaliteit vaten en je krijgt 1 van de betere 3 jaar oude whiskies die ik ooit gehad heb. Het jonge zit vooral in de neus, de smaak is wat volwassener. Ben erg benieuwd hoe dit over een paar jaar smaakt.

Ze gaan met het design van de fles wel een beetje te ver, de "kurk" is van glas en heeft een rubberen ring om af te sluiten, en dat gaat soms erg onhandig.
0 x

AquaVitae
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 29 Sep 2020, 09:18

Ik heb gisteren de Ballymorgan 1.1 gekocht. Die gaat in het weekend open. Ik ben benieuwd.

Als er nog iemand op zoek is naar de Ballymorgan 1.1, Sheestown 1.1 of Bannow Island 1.2, dan stuur maar een PB. Die zijn nog te koop in de winkel waar ik ze ook vandaan heb.
1 x

hfos
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hfos » 29 Sep 2020, 12:06

Hier in Eindhoven komen ze deze week binnen. Heb al even een via-via geregelde Ballykilcavan 1.2 open staan en die is al half leeg. Ben er erg over te spreken, en mensen die ik hem voorzet ook. Heb dus goede hoop voor de rest!
0 x
Afbeelding

whiskybar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whiskybar » 29 Sep 2020, 12:11

Bij de Literslijter.nl staan ze al weken lang alle vier te koop. Ik heb daar al een setje van binnen.
0 x

Anton
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Anton » 30 Sep 2020, 07:35

En, heb je ze al geproefd?
0 x

brayen27
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor brayen27 » 30 Sep 2020, 17:32

whiskybar schreef:Bij de Literslijter.nl staan ze al weken lang alle vier te koop. Ik heb daar al een setje van binnen.

Is het nog wat?
0 x

whiskybar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whiskybar » 30 Sep 2020, 21:22

Nog geen gelegenheid gehad om ze open te trekken. Wel jammer overigens dat Waterford 4 andere bottelingen op de markt heeft gebracht uitsluitend voor de VS markt, en een voor de Ierse markt, die voorzover ik kan vinden hier niet te koop zijn. Zou wel interessant zijn om alle verschillende bottelingen naast elkaar te proeven.
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 30 Sep 2020, 21:39

Waar ik nu erg nieuwsgierig naar ben, is of je bij volgende bottelingen ook daadwerkelijk het karakter van de boerderij er in gaat proeverij. Want dat is toch het verhaal er achter. Ik heb de vier eerst geproefd en die zijn veelbelovend. Maar proef ik straks de overeenkomsten tussen de 1.1, 1.2, etc. Kijk dan ook uit naar de volgende uitvoering van ze.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 30 Sep 2020, 21:41

Vindt de Ballymorgan 1.1 zeker niet de hype waard. Zou wel eens deze langer (lees 10 jaar) op vat willen zien liggen en proeven. Nieuwe vaten en de leeftijd maken het niet complex, ook de afdronk is niet noemenswaardig, blijft zeker niet hangen. Wel fruitig en in de afdronk wat kruidigs, mocht je hiervan houden dan proeven waard.

Zou hem 84 punten geven.
1 x
"Volo et Valeo"

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 30 Sep 2020, 21:43

whiskybar schreef:... Wel jammer overigens dat Waterford 4 andere bottelingen op de markt heeft gebracht uitsluitend voor de VS markt, en een voor de Ierse markt, die voorzover ik kan vinden hier niet te koop zijn. Zou wel interessant zijn om alle verschillende bottelingen naast elkaar te proeven.
Tsja, dat heet marketing. Wellicht een bewust gecreëerde exclusiviteit met het doel de gewildheid en daarbij de opbrengst te vergroten.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 02 Okt 2020, 21:23

Ik ben nu 2 Waterfords onderweg. De Sheestown 1.1 en de Bannow Island 1.2. Ik zal niet zeggen dat het slecht is, maar ik vind het ook zeer zeker de hype niet waard. Het is erg jong, grainy en spirity net als de ‘net aan whisky’ van zovelen start ups. Deze 2 doen het nu nog niet zo voor mij. Ik was persoonlijk meer onder de indruk van bv Nc’Nean.

Nog 2 anderen te gaan. Nog steeds wel benieuwd :bigsmile
2 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 03 Okt 2020, 09:15

Cask1988 schreef:Ik ben nu 2 Waterfords onderweg. De Sheestown 1.1 en de Bannow Island 1.2. Ik zal niet zeggen dat het slecht is, maar ik vind het ook zeer zeker de hype niet waard. Het is erg jong, grainy en spirity net als de ‘net aan whisky’ van zovelen start ups. Deze 2 doen het nu nog niet zo voor mij. Ik was persoonlijk meer onder de indruk van bv Nc’Nean.

Same here; heb de Bannow Island 1.2 achter de kiezen. Niet mijn ding; beetje zurig en doet me denken aan een jonge grain whisk(e)y.
2 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Tomintoul
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 03 Okt 2020, 09:24

Idem. Is het geld mijns inziens niet waard.
2 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 03 Okt 2020, 09:33

Erik1908 schreef:
Cask1988 schreef:Ik ben nu 2 Waterfords onderweg. De Sheestown 1.1 en de Bannow Island 1.2. Ik zal niet zeggen dat het slecht is, maar ik vind het ook zeer zeker de hype niet waard. Het is erg jong, grainy en spirity net als de ‘net aan whisky’ van zovelen start ups. Deze 2 doen het nu nog niet zo voor mij. Ik was persoonlijk meer onder de indruk van bv Nc’Nean.

Same here; heb de Bannow Island 1.2 achter de kiezen. Niet mijn ding; beetje zurig en doet me denken aan een jonge grain whisk(e)y.

Ik snap wel dat je dat zegt ja. Ik ben vooral benieuwd wat dit spul gaat doen na zeg 10-12 jaar. Dan zou je een verschil moeten gaan waarnemen tov andere whisky’s als het gaat om de aanpak en Terroir enzo.nog maar even een jaar of 6-8 geduld hebben dan :D
1 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 03 Okt 2020, 09:45

Precies dat; we moeten nog even geduld hebben. Heb het verslag van Thijs er nog eens op nagelezen. Wel een leuke insteek met die samenwerking met local farmers die elk een afwijkende gerst verbouwen. Tenzij het een mooi marketingverhaal is, maar daar ga ik even niet van uit.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Terug naar “Ierse Whiskey”