Waterford
-
- Forum goeroe
Re: Waterford
Nou vond ik Nc’Nean een positieve uitzondering. Ik zal niet van de daken gaan schreeuwen wat een absolute topdram het is maar ik kreeg wel het gevoel dat dit mooi spul was voor zn leeftijd. Ben benieuwd wat ze over een jaar of 8 uit gaan brengen.
0 x
-
- Forum goeroe
Harrie schreef:En de hoge scores op WB zijn niet representatief. Je zou de scores van mensen met gesloten flessen niet mee moeten rekenen, dan krijg je denk ik een veel realistischer beeld. Zou mooi zijn als je een dergelijke rekenfunctie op WB had...
(Dat laatste geldt overigens niet alleen voor nieuwe distilleerderijen).
Daar heb ik hier ook al eens een paar woorden over geschreven. Helemaal mee eens dus

0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Op WB kijk ik vooral naar de scores van bekenden, mensen van het forum die ik al jaren volg, waarvan ik weet dat ik de scores serieus kan nemen. Henri, Kay, Sören, Dre en ga zo maar door. Niet dat we altijd dezelfde smaak hebben, maar je weet in elk geval dat dat oprechte scores zijn. Als je verder de hoogste paar en de laagste paar scores er uit filtert en scores van mensen met veel dichte flessen, dan krijg ik wel een redelijk objectief beeld.
Het kost een beetje tijd en een kleine investering in een WB-netwerk en wat tijd hier op het forum, maar het is zeker de moeite waard.
Het kost een beetje tijd en een kleine investering in een WB-netwerk en wat tijd hier op het forum, maar het is zeker de moeite waard.
2 x
-
- Moderator
Het Google algoritme vond deze wel interessant voor mij. Misschien is dit ook wel zo voor jullie:
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
- Top bijdrager
Cask1988 schreef:Nou vond ik Nc’Nean een positieve uitzondering. Ik zal niet van de daken gaan schreeuwen wat een absolute topdram het is maar ik kreeg wel het gevoel dat dit mooi spul was voor zn leeftijd. Ben benieuwd wat ze over een jaar of 8 uit gaan brengen.
Klopt, ik vond het ook behoorlijk eigenlijk, ik proefde hem afgelopen weekend voor het eerst en het is niet dat ik het meteen kopen zou, maar het was zeker niet slecht!
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986
-
- (Whisky)Professional
Ook slecht nieuws voor/over Waterford. Het geld is op....
https://www.irishtimes.com/business/2024/11/27/distillery-closes-as-it-fails-to-raise-fresh-funding/
https://www.irishtimes.com/business/2024/11/27/distillery-closes-as-it-fails-to-raise-fresh-funding/
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
-
- Forum goeroe
Ik las het ook net. Pfff, slecht nieuws inderdaad. Welke zichzelf 'premium' merk gaat volgen? Kan niet goed gaan met al die nieuwe spelers.
0 x
-
- Senior
Mackmyra had op de valreep nog een investeerder gevonden dacht ik.
Waterford nu afwachten wat het wordt. Kijk eens in het artikel naar die miljoenen aan voorraad whisky die daar liggen... Is wel gevalueerd aan verkoopwaarde, niet aan productiekosten uiteraard dus misschien is dat niet eens zo'n bizar getal?
Zijn er nog andere distilleries in slechte papieren die ik gemist heb?
Waterford nu afwachten wat het wordt. Kijk eens in het artikel naar die miljoenen aan voorraad whisky die daar liggen... Is wel gevalueerd aan verkoopwaarde, niet aan productiekosten uiteraard dus misschien is dat niet eens zo'n bizar getal?
Zijn er nog andere distilleries in slechte papieren die ik gemist heb?
0 x
-
- Moderator
Tja.... Mijn eerste ingeving was: Daar missen we niets aan.
En toch... Het idee is leuk. 100% herkomst garantie (ik wil het woord met een p hier niet noemen). Ik heb met onze vriendengroep de eerste batch gekocht, maar we voelden ons echt bekocht. Sterker nog, je kan die eerste edities nog steeds wel kopen, bij mijn lokale slijter ligt er een laag stof op.
Het idee is echt wel tof, maar de uitvoering was gewoon zwaar onder de maat, naar mijn mening dan.
Ja Wolfburn is gestopt met produceren, de warehouses staan vol en de verkoop is naatje pet. Glenmorangie heeft 4 weken extra stil gelegen ivm tegenvallende whiskyverkopen. Talisker heeft zijn prijzen voor de 'Skye' en de 10yo gehalveerd
(in de UK althans).
En al die nieuwelingen ben ik ook bang voor, al helemaal als ze niet Schots of Iers zijn.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Whisky is het nieuwe wijn, qua verkoop dan.
En toch... Het idee is leuk. 100% herkomst garantie (ik wil het woord met een p hier niet noemen). Ik heb met onze vriendengroep de eerste batch gekocht, maar we voelden ons echt bekocht. Sterker nog, je kan die eerste edities nog steeds wel kopen, bij mijn lokale slijter ligt er een laag stof op.
Het idee is echt wel tof, maar de uitvoering was gewoon zwaar onder de maat, naar mijn mening dan.
blaaat schreef:Zijn er nog andere distilleries in slechte papieren die ik gemist heb?
Ja Wolfburn is gestopt met produceren, de warehouses staan vol en de verkoop is naatje pet. Glenmorangie heeft 4 weken extra stil gelegen ivm tegenvallende whiskyverkopen. Talisker heeft zijn prijzen voor de 'Skye' en de 10yo gehalveerd

En al die nieuwelingen ben ik ook bang voor, al helemaal als ze niet Schots of Iers zijn.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Whisky is het nieuwe wijn, qua verkoop dan.
1 x
-
- Senior
Je zou zeggen dat met al het geld dat hij met de verkoop van Bruichladdich heeft gekregen toch een heel eind had moeten komen.
Toch te snel gegroeid en te veel aan marketing uitgegeven?
Hun oudere sapjes waren best wel aardig, vooral de cuvee. Ze hebben echter te snel te jong sap op de markt gebracht. Vermoed ik.
Toch te snel gegroeid en te veel aan marketing uitgegeven?
Hun oudere sapjes waren best wel aardig, vooral de cuvee. Ze hebben echter te snel te jong sap op de markt gebracht. Vermoed ik.
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Helemaal eens met Alex, ik heb welgeteld 1 Waterford geproefd (vrij uitgebreid ook, want ik heb er zelfs de fles van staan) en die is gewoon ondermaats zeker als je naar de prijs van deze flessen kijkt. Terroir enzo is allemaal leuk en aardig en geweldig dat je de herkomst van je product met QR-codes kenbaar kunt maken, maar uiteindelijk moet de prijs-kwaliteit verhouding gewoon in orde zijn.
Wat mij ook opvalt is de kakafonie van vatrijpingen die er daar voor een gemiddelde botteling wordt gebruikt. Dat doet bijvoorbeeld Ardnamurchan met 'gewoon' bourbon en sherryvaten toch beter vind ik.
Wat mij ook opvalt is de kakafonie van vatrijpingen die er daar voor een gemiddelde botteling wordt gebruikt. Dat doet bijvoorbeeld Ardnamurchan met 'gewoon' bourbon en sherryvaten toch beter vind ik.
0 x
-
- Senior
blaaat schreef:Zijn er nog andere distilleries in slechte papieren die ik gemist heb?
Ja Wolfburn is gestopt met produceren, de warehouses staan vol en de verkoop is naatje pet. Glenmorangie heeft 4 weken extra stil gelegen ivm tegenvallende whiskyverkopen. Talisker heeft zijn prijzen voor de 'Skye' en de 10yo gehalveerd(in de UK althans).
Wolfburn verbaast mij wel. Toen ik er 2 jaar geleden was zeiden ze dat er een nieuw warehouse op de planning stond en dat ze niet aan IB’ers hoefden te verkopen omdat er kapitaalkrachtige aandeelhouders achter zouden staan.
Door mijn leuke tour en een leuke handfilled bottle heb ik altijd wel sympathie gehouden, maar eerlijk gezegd heb ik verder ook nooit meer iets bijzonders van ze in het glas gehad.
Overigens kun je nog wel tours boeken zie ik op hun website??
0 x
-
- Forum goeroe
Hubert schreef:Wolfburn verbaast mij wel.
Dito hier. Wordt overigens plat gebombardeerd door ze met mails voor 'speciale' bottelingen en acties. Maar op de handfilled die ik er een paar jaar geleden gekocht heb na nog nooit echt heel bijzonder gevonden.
Overigens heeft Dramfool eerder dit jaar twee bottelingen uitgebracht.
0 x
-
- Senior
Ik heb juist vorig weekend de eerste keer Waterford geproefd op een festivalletje, nl de Cuvée Koffi en ik moet zeggen dat ik helemaal verkocht was eigenlijk.. Prachtige whisky. Zonde dit nieuws!
1 x
-
- (Whisky)Professional
Dat zal de hele entourage wel zijn Joachim….
Ik vind het sneu voor de mensen, maar qua whisky mis ik er in ieder geval niets aan. Bij mij gingen de alarmbellen af met het verhaal dat het werk voor het vat 80% was en de vatkeuze 20%. Dan houdt het wel aardig op schat ik.
Naast de medewerkers zijn trouwens ook een handvol onafhankelijke influencers gedupeerd, de tripjes met diners met alle toeters en bellen zullen ook wel gedaan zijn gok ik zo.

Ik vind het sneu voor de mensen, maar qua whisky mis ik er in ieder geval niets aan. Bij mij gingen de alarmbellen af met het verhaal dat het werk voor het vat 80% was en de vatkeuze 20%. Dan houdt het wel aardig op schat ik.
Naast de medewerkers zijn trouwens ook een handvol onafhankelijke influencers gedupeerd, de tripjes met diners met alle toeters en bellen zullen ook wel gedaan zijn gok ik zo.

1 x