Waterford

Als het gaat over Ierse Whiskey.
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Waterford Distillery expressies & bottelingen

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 04 Sep 2017, 15:06

Ondanks dat de spirit nog niet oud genoeg is om whisky te mogen heten, voelde ik me toch geroepen om alvast een algemeen topic te beginnen voor Waterford Distillery. Eerder dit jaar heb ik de distilleerderij in Ierland bezocht, en heb ik ook Mark Reynier (inderdaad, voormalig van Bruichladdich) geïnterviewd.

Waterford... Echt eindeloos gaaf wat ze daar aan het doen zijn. Vandaag is er op m'n blog een eerste post verschenen over Waterford, later deze week volgt nog een uitgebreid interview met Reynier. Hieronder een quote om kort aan te geven hoe ik over Waterford denk. Hier lees je het volledige verhaal.

Words of Whisky schreef:I walked out of Waterford Distillery with a big, fat smile on my face. Something special is happening in this big ugly factory in a small Irish city. Fascinating stuff. I can’t wait to see how it all works out in the end.
9 x
Afbeelding | Afbeelding

Willum
Senior
Senior

Re: Waterford Distillery expressies & bottelingen

Ongelezen berichtdoor Willum » 04 Sep 2017, 18:49

Mooi verhaal Thijs!
Ik volg ze al even en ben erg benieuwd naar het resultaat van hun aanpak.
Bijzonder dat ze zover gaan met het doorvoeren van een nieuw idee. Dan moet je toch wel erg overtuigd zijn van de meerwaarde.
Ook een mooie website met veel informatie over idee, proces en 'the shedload of stainless steel' die ze aantroffen in voormalige brouwerij.
Nog nooit iets van gedronken maar toch al een beetje last van FoMO :Scratch
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 04 Sep 2017, 23:26

Ziet er veelbelovend uit. Een brouwerij en distilleerderij hebben veel gemeen. In ieder geval tot de distilleerketel.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 06 Sep 2017, 10:19

Zoals al aangekondigd, hier het uitgebreide interview met Mark Reynier. Fantastische vent om te interviewen, want hij is uitgesproken en neemt geen blad voor de mond.

http://wordsofwhisky.com/interview-mark ... istillery/
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 06 Sep 2017, 11:12

thijs100 schreef:Zoals al aangekondigd, hier het uitgebreide interview met Mark Reynier. Fantastische vent om te interviewen, want hij is uitgesproken en neemt geen blad voor de mond.

http://wordsofwhisky.com/interview-mark ... istillery/

Hoi Thijs,

Wat een tof interview, thanks voor het posten van de link. Zijn er uitspraken gedaan over wanneer de eerste whiskies van Waterford gereleased gaan worden? Ik lees over 3 fases met fase 2 die gaat over financiering van jaar 2-5. Gaat fase 3 van op de markt brengen ook pas na 5 jaar in?

gr. Vincent
1 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 06 Sep 2017, 12:21

Hij heeft zich nog nergens op vastgelegd, maar gaf wel aan te wachten tot de whisky een jaar of 5 is. Misschien ietsje eerder dan dat. Maar tot 2020/2021 moet je sowieso nog wel wachten.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 06 Sep 2017, 12:58

thijs100 schreef:Hij heeft zich nog nergens op vastgelegd, maar gaf wel aan te wachten tot de whisky een jaar of 5 is. Misschien ietsje eerder dan dat. Maar tot 2020/2021 moet je sowieso nog wel wachten.

Was te verwachten en eigenlijk ook een goede zaak. Kwaliteit boven de snelheid van lanceren en knaken binnen harken. tnx again.
0 x

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 07 Sep 2017, 16:55

Leuk artikel en leuk interview!
De meeste vragen die in me opkwamen zijn beantwoord :)
Ik was vooral benieuwd naar wat ze precies gaan doen met al die verschillende granen
0 x

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 07 Sep 2017, 17:34

Mooi artikel Thijs. Kom de post nu pas tegen, maar had jou stuk al in de Whisky Passion gelezen.....We moeten nog even geduld hebben voor het resultaat :Slainte
0 x
Afbeelding

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Waterford

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 04 Jun 2020, 22:32

Heeft iemand de eerste releases hiervan al stiekem geproefd?

Wat zijn de verwachtingen van deze distillerij?
0 x

fritsk
Senior
Senior

Re: Waterford

Ongelezen berichtdoor fritsk » 04 Jun 2020, 22:39

Gezien wat ze bij Bruichladdich bereikt hebben wacht ik vol spanning af.
We zullen echter eerst de hype van de eerste releases door moeten voor er iets betaalbaars op de markt komt.
Het feit dat ze met blauwe ipv transparante flessen komen is wel een beetje jammer.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 04 Jun 2020, 22:59

Veel. Heel veel. Totaal nieuwe aanpak, by the numbers..

Heb het geluk “in de buurt” te werken en ga, zodra het weer mag, langs voor een lang geplande rondleiding. Zal t.z.t. dan ook wel een stukje alhier achterlaten.
2 x
2 ∞ & →

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 04 Jun 2020, 23:04

fritsk schreef:Het feit dat ze met blauwe ipv transparante flessen komen is wel een beetje jammer.

Waarom? Ik ben er juist blij mee. Whisky wordt veel te vaak gekocht vanwege de kleur. Dat element wordt hiermee (bewust) weggenomen.

Jonadawi schreef:Heeft iemand de eerste releases hiervan al stiekem geproefd? Wat zijn de verwachtingen van deze distillerij?

Waterford heeft geen importeur in Nederland. Ze zijn er zelf niet (nog) niet actief naar op zoek en het verbaast me dat geen van de grotere jongens in Nederland het gelukt is om Waterford naar NL te krijgen. Grote kans dat ze het gewoon niet geprobeerd hebben. Dus nee, niemand in Nederland heeft deze releases geproefd. Ik heb wel aardig wat vatsamples kunnen proberen en het beloofd zeker wat moois te worden, dus ik hoop dat er snel een oplossing voor NL komt.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

fritsk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor fritsk » 05 Jun 2020, 08:25

thijs100 schreef:
fritsk schreef:Het feit dat ze met blauwe ipv transparante flessen komen is wel een beetje jammer.

Waarom? Ik ben er juist blij mee. Whisky wordt veel te vaak gekocht vanwege de kleur. Dat element wordt hiermee (bewust) weggenomen.

Ze gaan er prat op een kwaliteitsproduct te leveren met de hele terroir / single farm aanpak. Laat dan ook alle mogelijke verschillen zien.
En als target hebben ze toch de whisky liefhebber, en die kijkt toch hopelijk wel door de kleur heen.
0 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 05 Jun 2020, 09:12

fritsk schreef:
thijs100 schreef:

Ze gaan er prat op een kwaliteitsproduct te leveren met de hele terroir / single farm aanpak. Laat dan ook alle mogelijke verschillen zien.
En als target hebben ze toch de whisky liefhebber, en die kijkt toch hopelijk wel door de kleur heen.

De whisky liefhebber kijkt zelden door de kleur heen.
Kijk maar naar de reacties zodra een donkere coal ila, Arran of Glendronach uitkomt.
3 x

Terug naar “Ierse Whiskey”