Hoe worden de flessen geteld met nummer?

Als het gaat over Ierse Whiskey.
Seytse
Actief lid
Actief lid

Hoe worden de flessen geteld met nummer?

Ongelezen berichtdoor Seytse » 19 Apr 2016, 13:15

Goedemiddag allen!

Zat wat over internet te strunen over de Midleton Barry Crockett Legacy.
De Midleton Barry Crockett Legacy is een Ierse single malt en hommage aan de voormalige Master Distiller van de Midleton Distillery, Barry Crockett. Hij nam afscheid in 2011 en deze botteling is een eerbetoon aan zijn werk. Een 22 jaar oude Ierse malt gerijpt in voornamelijk vaten van new American oak aangevuld met een aantal bourbon vaten. Gebotteld op 46% en non chill filtered als limited release van 2500 flessen.

Als er nou een oplage is van 2500 flessen hoe kom ik dan in het bezit van een fles met nummer 6394 ... Zou er dan na de oplage van de 2500 flessen een 2e oplage of misschien meer zijn geweest? Of word er niet van nummer 1 af geteld?

Misschien dat er op het forum mensen zijn die me kunnen helpen met deze vraag :ier

Groet Seytse
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Hoe worden de flessen geteld met nummer?

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 19 Apr 2016, 14:29

De info die jij hebt (volgens mij van Dramtime) klopt niet helemaal. Als je op de site van Jameson kijkt dan wordt er nergens gesproken over een gelimiteerde oplage. Sterker nog, afgaande op die tekst mag je concluderen dat de Barry Crocket Legacy permanent onderdeel uitmaakt van de range van Midleton. Dat is met een gelimiteerde release natuurlijk nooit mogelijk.

Maar waar komt dan dat getal van 2.500 vandaan? Op Master of Malt lijken ze het antwoord te geven. Daar staat dat er jaarlijks ongeveer 2.500 flessen van de Barry Crocket Legacy worden uitgebracht. En zo kan het dus best dat jij fles #6394 in je bezit hebt. Als je rekent met stappen van 2.500, dan komt jouw fles dus uit de derde batch die ze van deze whisky op de markt hebben gebracht.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Seytse
Actief lid
Actief lid

Re: Hoe worden de flessen geteld met nummer?

Ongelezen berichtdoor Seytse » 19 Apr 2016, 17:22

Hoi Thijs,

Idd, als je de uitleg leest op andere sites staat dat de oplage 2500 per jaar is. Vond nog een paar sites waar het dan verkeerd staat. Ik zou natuurlijk nog even kunnen kijken of ik een productie datum kan vinden op de fles / barcode om achter de datum te komen. Heb de fles nu even niet bij de hand omdat ik in het buitenland zit. :ier (Heb m wel op foto staan maar niet van de 'achterkant') Bedankt voor het meedenken :duimop
0 x

Terug naar “Ierse Whiskey”