The Irishman expressies

Als het gaat over Ierse Whiskey.
McMalt
Actief lid
Actief lid

The Irishman expressies

Ongelezen berichtdoor McMalt » 17 Apr 2016, 13:44

Gisteren de Founder's Reserve (70% single malt whiskey en 30% single pot still whiskey) geproefd op het Whisky in Leiden-festival, op en top wat je van een Ier mag verwachten: zacht, delicaat, fruitig, kruidig. Naast deze expressie zitten ook een Single Malt, een 12 Year Old Single Malt en een Cask Strength in de range en wat likeuren als spin-off producten.

Afbeelding
0 x

Seytse
Actief lid
Actief lid

Re: The Irishman expressies

Ongelezen berichtdoor Seytse » 19 Apr 2016, 14:14

Nog niet geproeft maar staat zeker op m'n verlanglijstje :bigsmile
0 x

De Loer
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor De Loer » 06 Jun 2017, 17:28

Net terug uit Ierland, waar ik oa de nieuwe Walsh Distillery bij Carlow heb bezocht: prima rondleiding, gevolgd door een goede proeverij. Ze zijn pas in 2016 geopend, en hebben dus nog geen bottelingen van eigen grond, maar hebben wel al whiskey's (The Irishman en Writer's Tears) die ze eerder bij andere distilleerderijen hebben geproduceerd. Vooral de Cask Strength flessen spraken mij zeer aan, met als topper een 17 jaar oude 'The Irishman' botteling (56%, Sherry Butt, 600 stuks). De prijs (100 euro) vond ik nogal meevallen, maar helaas bleken deze allemaal al uitverkocht. Afgelopen zaterdag waren op Dublin Airport echter nog een aantal flessen op voorraad, dus heb ik er alsnog eentje op de kop weten te tikken: absolute Ierse klasse!
1 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 14 Jun 2017, 19:22

De Loer schreef:Net terug uit Ierland, waar ik oa de nieuwe Walsh Distillery bij Carlow heb bezocht: prima rondleiding, gevolgd door een goede proeverij. Ze zijn pas in 2016 geopend, en hebben dus nog geen bottelingen van eigen grond, maar hebben wel al whiskey's (The Irishman en Writer's Tears) die ze eerder bij andere distilleerderijen hebben geproduceerd. Vooral de Cask Strength flessen spraken mij zeer aan, met als topper een 17 jaar oude 'The Irishman' botteling (56%, Sherry Butt, 600 stuks). De prijs (100 euro) vond ik nogal meevallen, maar helaas bleken deze allemaal al uitverkocht. Afgelopen zaterdag waren op Dublin Airport echter nog een aantal flessen op voorraad, dus heb ik er alsnog eentje op de kop weten te tikken: absolute Ierse klasse!

leuk verhaal.. ik heb nog een oude irishman, in houten kistje. Lekker spul
0 x

Terug naar “Ierse Whiskey”